Filter
Filosofie magister
Asien Studietyp: Alla Tempo: Alla

Se alla MA-program i Audiovisuell kommunikation Asien 2019

En masterexamen i humaniora eller en MA är en examen som man vanligen tar efter att ha slutfört ett studieprogram inom konst, humaniora, samhällsvetenskap eller liknande ämnen. Dessa program brukar ta ett till två år.

Studenter som fullföljer en del av sin examen i Asien växer i antal. För närvarande, den andra och den tredje största ekonomierna i Asien. Utan begränsning, har eleverna beskrivit sin tid i Asien som den bästa upplevelsen i deras liv. Idag, tre av de fyra mest befolkade länderna i världen finns i Asien: Kina, Indien och Indonesien.

Se alla masterstudier i Audiovisuell kommunikation Asien 2019

Läs mer Läs mindre
Other options within this field of study:

1 Results in Audiovisuell kommunikation, Asien

Other options within this field of study:
Srishti Institute of Art, Design and Technology

MA i Visual Communication Design kommer att göra det möjligt för en sådan examen att integrera befintliga modeller av tänkande och göra med framväxande teknik och metoder ... [+]

Unga akademiker av tillämpad konst, kommersiell konst, grafisk design och visuell kommunikation design känner ofta behovet av att gå ut ur yrkets dagliga krav att engagera sig i ny inlärning, att experimentera och förbättra sina kreativa förmågor och att skärpa deras tänkande och färdigheter för att omvandla sina förmågor och bli skickliga utövare. Specialiseringen i Visual Communication kommer att göra det möjligt för en sådan examen att integrera befintliga modeller av tänkande och göra med framväxande teknologier och metoder inom visuell kommunikation. Kursen kommer att utrusta unga akademiker med agila professionella förmågor, bli meningsfullt resursfyllda, artistiskt benägna och processorienterade inom området för visuell kommunikation. Studiet av arten av visuell informationsbehandling och förståelse utgör grunden för denna kurs. Studenter skär sin inlärning med sex nyckelområden av visuell kommunikation design: estetiska, funktionella, historiska, symboliska, perceptuella och kulturella. Disciplinen för Visual Communication fokuserar på att ge kärnkompetens i att utveckla visuell läskunnighet, visuellt tänkande, visuell uppfattning, bildbehandling och representation. Designprocesser, forskningsmetoder, historia och teorier om design utgör byggstenarna för att utveckla omfattande och framgångsrika varumärkesstrategier och kreativt kommunikationsmaterial. Läroplanen närmar sig visuell kommunikation genom teoretiska ramar som inte bara informerar och ökar praktiken utan uppmuntrar eleverna att ifrågasätta normerna och skala de traditionella gränserna. Kursen kommer att ge en plattform för att använda designtänkande för att bryta regler, för att uttrycka unika idéer, att ifrågasätta normer och att utforska och experimentera med visuella kommunikationsverktyg och metoder. Studenterna kommer således att uppleva design både som en komplex samhällsverksamhet, företagsaktivitet och en intensiv, utforskande, personlig... [-]

Indien Bengaluru
July 2019
Heltid
2 år
Campusstudier
Läs mer på svenska