Filter
Filosofie magister
Indien Studietyp: Alla Tempo: Alla

Se alla MA-program i Audiovisuell kommunikation i Indien 2019

Program med titeln "Master of Arts " traditionellt består av humaniora ämnen som filosofi, historia, eller litteratur. Masters of Arts är forskarutbildning som kan vidtas efter en intjänad examen i en grundexamen program (kandidatexamen). Masters of Arts-program har titeln "MA ", "Master of Arts " eller "MA ".

Indien, officiellt Republiken Indien, är ett land i södra Asien. Det är den sjunde största land till ytan, det näst folkrikaste land med mer än 1.2 miljarder människor, och den mest folkrika demokratin i världen

De mest populära masterprogrammen i humaniora i Audiovisuell kommunikation i Indien 2019

Läs mer Läs mindre

1 Resultat i Audiovisuell kommunikation, Indien

Srishti Institute of Art, Design and Technology

MA i Visual Communication Design kommer att göra det möjligt för en sådan examen att integrera befintliga modeller av tänkande och göra med framväxande teknik och metoder ... [+]

Unga akademiker av tillämpad konst, kommersiell konst, grafisk design och visuell kommunikation design känner ofta behovet av att gå ut ur yrkets dagliga krav att engagera sig i ny inlärning, att experimentera och förbättra sina kreativa förmågor och att skärpa deras tänkande och färdigheter för att omvandla sina förmågor och bli skickliga utövare. Specialiseringen i Visual Communication kommer att göra det möjligt för en sådan examen att integrera befintliga modeller av tänkande och göra med framväxande teknologier och metoder inom visuell kommunikation. Kursen kommer att utrusta unga akademiker med agila professionella förmågor, bli meningsfullt resursfyllda, artistiskt benägna och processorienterade inom området för visuell kommunikation. Studiet av arten av visuell informationsbehandling och förståelse utgör grunden för denna kurs. Studenter skär sin inlärning med sex nyckelområden av visuell kommunikation design: estetiska, funktionella, historiska, symboliska, perceptuella och kulturella. Disciplinen för Visual Communication fokuserar på att ge kärnkompetens i att utveckla visuell läskunnighet, visuellt tänkande, visuell uppfattning, bildbehandling och representation. Designprocesser, forskningsmetoder, historia och teorier om design utgör byggstenarna för att utveckla omfattande och framgångsrika varumärkesstrategier och kreativt kommunikationsmaterial. Läroplanen närmar sig visuell kommunikation genom teoretiska ramar som inte bara informerar och ökar praktiken utan uppmuntrar eleverna att ifrågasätta normerna och skala de traditionella gränserna. Kursen kommer att ge en plattform för att använda designtänkande för att bryta regler, för att uttrycka unika idéer, att ifrågasätta normer och att utforska och experimentera med visuella kommunikationsverktyg och metoder. Studenterna kommer således att uppleva design både som en komplex samhällsverksamhet, företagsaktivitet och en intensiv, utforskande, personlig... [-]

Indien Bengaluru
Juli 2019
Heltid
2 år
Campusstudier
Läs mer på svenska