Filter
Filosofie magister
Storbritannien Studietyp: Alla Tempo: Alla

Se alla MA-program i Filmkritik i Storbritannien 2019

En MA, eller en masterexamen i humaniora, är en examen man kan få efter att ha slutfört ett eller två års studier inom historia, engelska eller andra ämnen inom konst eller humaniora. MA-studier oftast en blandning av forskning och kurser.

Förenade konungariket Storbritannien och Nordirland, allmänt känd som Förenade kungariket och Storbritannien, är en suverän stat ligger utanför nordvästra kusten av den europeiska kontinenten.De två mest kända (och äldsta) universiteten är Oxford och Cambridge (ofta kallad Oxbridge av många britter) England har också flera andra världsklass institutioner, däribland flera i London (särskilt Imperial College, London School of Economics, University College London och kung 's College London, är alla en del av London University)

De mest populära masterprogrammen i humaniora i Filmkritik i Storbritannien 2019

1 Resultat i Filmkritik, Storbritannien

Leeds Beckett University

Denna innovativa nya kurs ger dig möjligheten att få både den vitala kompetensen och den kritiska medvetenheten som krävs för att bedriva en karriär inom de olika områden ... [+]

Denna innovativa nya kurs ger dig möjligheten att få både den vitala kompetensen och den kritiska medvetenheten som krävs för att bedriva en karriär inom de olika områdena för modern filmkörning och utställning, vare sig inom branschen eller inom forskningsområdet. Detta kan innefatta kuration inom ett museum eller konstcenter; festivalhantering; utställning, både teater och online; eller bio programmering. En rad placeringar med branschpartners, inklusive The Tetley, ett ledande centrum för samtidskonst inrymt i det tidigare Tetley-bryggeriet, och Leeds International Film Festival, kommer att låta dig se detta i åtanke och ge dig de praktiska färdigheter som du behöver för att lyckas och uppvisar filmer. Klassrumsbaserade moduler kommer att förklara teorin bakom programmering, arkivering och filmutställning med hjälp av fallstudier, bland annat biografer, konstgallerier och festivaler.... [-]

Storbritannien Leeds
Augusti 2019
Engelska