Keystone logo

148 Masterexamen (MA) Program i Kommunikation 2024

Filter

Filter

  • Masterexamen (MA)
  • Journalistik och masskommunikation
  • Kommunikation
Studiefält
  • Journalistik och masskommunikation (148)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Masterexamen (MA) Program i Kommunikation

Många studenter väljer att bedriva en MA i meddelandet för att få en högre kompetens inom ett konkurrensutsatt område. Denna avancerade examen är associerad med en överlägsen kompetens för forskning och presentation i affärskommunikation.

Vad är en MA i meddelandet? En Master of Arts i Communication är en forskarexamen som ger studenterna avancerad forskning, skriva och presentera färdigheter. Eleverna kommer vanligtvis undersöka frågor som bygger på ett brett spektrum av kurs ämnesområden som kommer att gälla deras akademiska erfarenheter till sina karriärer. Eleverna lär sig de bästa metoderna för att samla in data och presentera de tillämpliga resultaten skriftligt och att tala inför publik. Utbildnings elever får i processen att tjäna denna grad förbereder dem för olika affärsrelationer positioner.

Kurser som strategi, organisatoriskt beteende, och informationsteknik erbjuder flera inriktningar beroende på en studerandes karriär intressen. Genom forskning, organisation av material, samt presentation av resultat som använder metoder som är anpassade mot kurs ämnet och relaterade karriär bana, studerande utveckla kompetens som placerar dem i toppen leden av sina kamrater i affärskommunikation fälten.

Den tid det tar att slutföra kurser mot denna avancerade examen varierar beroende på de olika kraven i de enskilda programmen, och som ett resultat kostnaden varierar mellan institutionerna. Blivande studenter bör kontrollera med varje institution för att få en tydlig vision av kostnaden i tid och undervisning som krävs för att avsluta programmet.

Den kunskap och erfarenhet som är relevant för en rad olika chefskommunikations områden som marknadsföring, PR och organisationskommunikation. Eleverna använder sin examen att komma in PR för företag, blir den offentliga talesman för organisationen. De kan skriva eller presentera svar på förfrågningar, svara media frågor levande, eller släpper hantverk Information. Marknadsföring möjligheter använder också kommunikationsförmåga; eleverna använda sin forskning och presentationsteknik för att skapa meddelanden. Kommunicera meddelanden effektivt behövs i positioner inom organisationer, liksom.

&nbsp

Blivande studenter kan hitta rätt institution att utöva sin examen genom att söka vår omfattande databas av skolor och jämföra kurser, plats och kosta att deras behov och karriärmål.Sök efter ditt program nedan och kontakta antagningskontor i skolan som du väljer genom att fylla i täten form.