Keystone logo

1 Deltid Masterexamen (MA) Program i Marknadskommunikation i Asien för 2024

Filter

Filter

  • Masterexamen (MA)
  • Journalistik och masskommunikation
  • Kommunikation
  • Marknadskommunikation
  • Deltid
Studiefält
  • Journalistik och masskommunikation (1)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Popular study format

Popular education type

Popular locations

Deltid Masterexamen (MA) Program i Marknadskommunikation

Studenter som studerar marknadskommunikation lär sig om konsumenter och hur man kan marknadsföra varor till dem på ett effektivt sätt. De flesta program innehåller kommunikation i olika medier, såsom via mobil, digitala medier, tryck, media och genom social marknadsföring.

Studenter som fullföljer en del av sin examen i Asien växer i antal. För närvarande, den andra och den tredje största ekonomierna i Asien. Utan begränsning, har eleverna beskrivit sin tid i Asien som den bästa upplevelsen i deras liv. Idag, tre av de fyra mest befolkade länderna i världen finns i Asien: Kina, Indien och Indonesien.

En MA är en masterexamen som utfärdas till studenter som har avslutat ett studieprogram inom humaniora eller konst, t.ex. i historia, kommunikation, filosofi, teologi eller engelska. För att ta en masterexamen i humaniora krävs vanligtvis kurser, forskning och skriftliga tentor.

Deltidsinlärning gör att man kan få en examen eller examen även om man inte kan gå i skolan på heltid. Man kan lära sig i sin egen takt, successivt samla poäng som räknas till en slutlig examen.