MA-program i Studier i management i Sverige

Se alla MA-program i Studier i management i Sverige 2018

Studier i management

En MA, eller en masterexamen i humaniora, är en examen man kan få efter att ha slutfört ett eller två års studier inom historia, engelska eller andra ämnen inom konst eller humaniora. MA-studier oftast en blandning av forskning och kurser.

Studenter som vill att arbeta i en chefsposition kan vara intresserade av att ta en examen i management. Dessa program, som fokuserar på ämnen som marknadsföring, finans eller affärer, ger studenterna den nödvändiga erfarenhet de behöver för att arbeta i en ledande roll inom olika företag.

Sverige (Sverige) är den största av de nordiska länderna, med en befolkning på cirka 9,5 miljoner. Det gränsar Norge och Finland och är ansluten till Danmark via bron över Öresund (Öresundsbron). Sverige har en stark tradition av att vara ett öppet, men diskret land.

De mest populära masterprogrammen i humaniora i Studier i management i Sverige 2018

Läs Mer

Magister I Textil Management (fashion Management)

University of Borås
Campusstudier Heltid 2 år August 2018 Sverige Borås

Textil Management - Fashion Management Programmet fokuserar på marknaden modebranschen, där designprocessen är avgörande och varumärkesbyggande, affärskommunikation och .... [+]

Masterprogrammet i textilt management med inriktning fashion management

Textil Management - Fashion Management Programmet fokuserar på marknaden modebranschen, där designprocessen är avgörande och varumärkesbyggande, affärskommunikation och marknadsföringskunskaper och förståelse konsumentbeteende är också stor betydelse för resultatet. Det kommer att kvalificera dig för sysselsättningen i chefs- och utvecklings roller inom textil- och modebranschen och handeln. Det är ett levande utbyte med aktuell forskning inom området, starka professionella band och förmågan att stimulera eleverna att utveckla sina färdigheter för olika roller inom textil- och modebranschen, som kan omfatta en vetenskaplig karriär eller utveckla sin egen verksamhet. Din förmåga till innovation kommer att uppmuntras och tillsammans med djupa ämneskunskaper du är väl lämpade för att hjälpa nya företag i branschen. Programmet kommer att ge miljö, ekologiska, etiska och globalisering relaterade medvetenhet. Att bygga ett personligt nätverk är viktigt och stöds i Textilhögskolans miljö genom interaktion med en rad människor i design, teknik och förvaltning yrken. Programmet ger kunskaper om mode marknadsföring både i teorin och i applikationer. Det gör det möjligt att analysera problem, hantera varumärket ägande, eller utforma marknadsföringskampanjer inom mode och kläder sektorn. Strukturen för mode och kläder sektor kännetecknas av en ökad polarisering mellan globala aktörer och specialiserade företag. Genom att öka konkurrensen kraft globaliseringen lägger fram nya sätt för marknadsföring, kommunikation och distribution för både små, medelstora och globala företag. Efter avslutad utbildning bör du ha kompetens för och vara väl förberedd för sysselsättningen i olika befattningar inom modebranschen. Programmet är också en forskningsförberedande utbildning, vilket i sin tur... [-]