Keystone logo

5 Masterexamen (MA) Program i Studier i marknadsföring i Asien för 2024

Filter

Filter

  • Masterexamen (MA)
  • Studier i marknadsföring
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (5)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    Masterexamen (MA) Program i Studier i marknadsföring

    En MBA i marknadsföring är en avancerad utbildning som man vanligtvis går för att man vill göra karriär inom marknadsföring och reklam. Beroende på läroplanen på den specifika läroanstalten kan studenterna erbjudas kurser i ämnen såsom marknadsundersökningar, företags- och privatkommunikation och marknadsföringsstrategier för sociala medier.

    Studenter som fullföljer en del av sin examen i Asien växer i antal. För närvarande, den andra och den tredje största ekonomierna i Asien. Utan begränsning, har eleverna beskrivit sin tid i Asien som den bästa upplevelsen i deras liv. Idag, tre av de fyra mest befolkade länderna i världen finns i Asien: Kina, Indien och Indonesien.

    En MA är en masterexamen som utfärdas till studenter som har avslutat ett studieprogram inom humaniora eller konst, t.ex. i historia, kommunikation, filosofi, teologi eller engelska. För att ta en masterexamen i humaniora krävs vanligtvis kurser, forskning och skriftliga tentor.