Keystone logo

71 Masterexamen (MA) Program i Marknadsföring 2024

Filter

Filter

  • Masterexamen (MA)
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (71)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Masterexamen (MA) Program i Marknadsföring

För studenter som vill utveckla sin karriär genom utbildning är arbetet mot en Master of Arts (MA) ett prisvärt val. Universitet erbjuder över hela världen sina MA-program inom en rad olika områden.

Vad är en MA i marknadsföring? Denna grad bygger ofta på företagsledning, ledning eller till och med psykologi bakgrund. Studenter som studerar marknadsföring kommer att bygga på sin bakgrundskunskap för att lära sig hur företag och produkter driver sig framåt i den moderna världen. När marknadsföringskurser fortskrider, förgrenar sig de till specialområden som sociala medier, produkthantering och PR. Ofta kommer fokus att vara på kommunikation med en kund eller kund samtidigt som man tar hänsyn till en affärsinriktning. När världens ekonomi blir alltmer globaliserad, spelar marknadsföring en växande roll för att kommunicera värde till globala kunder.

Genom att studera för en MA i marknadsföring lär sig eleverna hur man bäst tillgodoser andras behov och behov, en färdighet som tjänar dem bra i sina relationer med andra. Studenterna fokuserar också på tvärkulturella frågor och internationell export, fält som utökar sin kulturella världsutsikt och kan leda till resor för dem i internationella studier.

Eftersom tidpunkten för att få en magisterexamen i marknadsföring varierar ofta, beroende på studentens schema, kommer kostnaden att baseras på den tid som spenderas på programmet och den valda skolan. Studenterna bör kontrollera kostnaden för marknadsföringsprogrammet som de försöker ta reda på mer.

Marknadsföring är ett brett studieområde, och karriärerna från en MA i marknadsföring är lika olika. Kandidater kan komma över gränserna i internationell verksamhet som produktledare eller kontoansvariga. Lokalt befinner sig marknadsekonomer ofta i hög efterfrågan i karriärer som försäljningsrepresentanter, PR-specialister, försäljningschefer, personalresurser, affärsintelligensanalytiker och verksamhetschefer. På grund av ökningen av global marknadsföring förväntas dessa karriärer fortsätta växa.

Att tjäna en magisterexamen i marknadsföring kan starta en student karriär i nya möjligheter. Universitet runt om i världen erbjuder detta program till potentiella studenter. Sök efter ditt program nedan och kontakta direkt tillträdeskontoret för den skola du vill ha genom att fylla i ledningsformuläret.