MASTER I ANNONSERING
Luis Amigo University Foundation (Fundación Universitaria Luis Amigó FUNLAM)
Nyckelinformation
Campus läge
Medellín, Colombia
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jan 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Yrkesprofil
Master i reklam kan fungera som forskare inom reklamområdet ur det kommersiella och sociala perspektivet. Direkt och samordna reklamprojekt som kräver ledning som planerare - kreativ och strateg. Anta olika positioner i träningsperspektivet genom de områden som fastställts utifrån målen för magisterexamen. Rådgivare och konsult inom reklamområdet. Universitetsprofessor med kompetens inom det strategisk-kreativa och utredande området relaterat till reklam och områden relaterade till sig själv.
Magisterprogrammet i reklam riktar sig till proffs inom reklam, kommunikatörer, marknadsföringspersonal, ekonomer, administratörer och relaterade områden, som vill gräva i processer relaterade till reklam och utredningshantering inom utbildningsområdet.
Det rekommenderas att studenten har färdigheter i användning av informations- och kommunikationsteknik (Office-paket, navigering på internet, användning av sociala nätverk ...) och på ett andra språk (engelska). Å andra sidan, om den sökande är examen från en annan disciplin, kan det fallsspecifika analyseras av forskarskolekommittén, så länge du visar tidigare erfarenhet inom utbildning eller utredningar inom området. I det här fallet kommer svaret att vara gynnsamt