MBA

Allmänt

Programbeskrivning

Programmet erbjuder tre inriktningar: organisationsutveckling, Ekonomi och marknadsföring, varar i 2 år och 2,5 år, inklusive att få examen.

Program design erbjuder en flexibel läroplan struktur, vilket gör det möjligt för eleverna att ta valfria inom eller utanför institutionen, genom att välja ett område av intresse för tre erbjuds av programmet drivs lämpligen stannar i verksamheten. Studenten ska ha en handledare, som kommer att organisera, planera, genomföra och övervaka utvecklingen av studentens akademisk utbildning och jobbadress textning, så målet och den föreslagna läroplanen i forskarprofilen säkerställs.

Mästaren är inriktad för att möta behoven i följande rader av generering och tillämpning av kunskap:

  1. Lokala strategier och hållbarhet utveckling.
  2. Organizational Behavior och kultur.
  3. Affärsstrategier.

Detta program är ett utmärkt alternativ för yrkesverksamma att förbättra sin yrkesutövning.

Allmänt mål

Det övergripande syftet med MBA är att "utbilda yrkesverksamma med hög akademisk standard som kan tillämpa innovativa lösningar inom administration, genom en ledning och styrning i offentliga eller privata organisationer, för att uppnå tillväxt, lönsamhet och hållbarhet med kunskap och finansiella och mercadológicas applikationer genom ett flexibelt program som gör det möjligt att göra ett bra beslut att göra i en miljö med en hög grad av osäkerhet och en föränderlig och dynamisk global miljö. "

särskilda mål

De särskilda mål som eftersträvas i MBA och har hämtats från det övergripande målet är följande:

  • Tillägna sig kunskaper och färdigheter inom området företagsledning, som tillåter eleverna att använda administrativa verktyg i olika funktionella områden, genom en effektiv och ändamålsenlig förvaltning av organisationen samt att utforma nya projekt satsning företag och uppnå hållbarhet densamma.
  • Tillägna sig kunskaper och färdigheter inom området finansiering som tillåter eleverna att förbättra sina ekonomiska kunskaper för att interagera med andra funktionella affärsområden och göra prognoser och fatta lämpliga beslut, i syfte att företaget har tillräckliga och aktuella ekonomiska resurser, och låt lönsamhet och tillväxt av densamma.
  • Tillägna sig kunskaper och färdigheter inom området marknadsföring som kommer att tillåta elever att genomföra marknadsinformationssystem, assimilering av information och lämpligt svar för att möta de behov och önskemål hos konsumenter, samt att utforma och genomföra marknadsplaner för företag och organisationer att nå sina mål genom en optimal kombination av elementen i marknadsmixen.

Graduate profil

Profilen som söker utexaminerade från MBA är att under utbildningen har eleverna förvärvat kunskaper, färdigheter och attityder ekonomisk-administrativa området med tonvikt på management, marknadsföring och ekonomi, söker tillämpningen av dessa kunskap inom sitt yrkesområde, förutom att alltid inta en mycket professionell samhällsansvar den tjänar och tillhör, så att du kan bygga nära relationer med andra yrkesgrupper som tillåter utbyte av idéer med andra, alltid med respekt för olikheter befintliga och ansluta sig till den institutionella utbildningsmodellen. Därför måste examen från forskar lämna övergripande profil examen presenteras nedan.

kunskap

  • Tekniker för att få information och föreslå lösningar på problemen med regeringen.
  • Interventions metoder inom organisationen för olika marknadsföringsstrategier, ekonomiska och administrativa.
  • Miljön påverkar organisationen.
  • Affärsmodeller och entreprenörskap.
  • Organisatoriska, ekonomiska och sociala systemet uppdateras kontinuerligt.
  • Den administrativa processen och funktionella områden.
  • Organisationskultur och hållbara organisationer.
  • Stor i affärer, operativ och corporate finance samt equity finance.
  • I det senaste numret av derivat begreppen risk och avkastning på investeringar i nationell och internationell.
  • Den tydliga framtidsvision att utveckla finansiella ekonomiska scenarier.
  • Processen för beslutskonsumentfattandet.
  • Process av marknadssegmentering och positionering.
  • Metoden för att genomföra marknadsundersökningar och utveckling och förvaltning av nya produkter och tjänster. ƒ processer och strategier marknadsföring.

färdigheter

  • Att analysera och värdera information och föreslå strategier för att förbättra konkurrenskraften hos organisationen.
  • Att lösa problem inom sin kompetens inom sociala myndigheter genom att föreslå och utvärdera alternativa lösningar genom en analytisk och systematisk bearbetning av information, enligt den metod som administrativa vetenskaper.
  • Att analysera och utvärdera redovisning, finansiell och ekonomisk information.
  • Att tillämpa de lämpliga kriterier för analys, värdering och bedömning av penningmarknadsinstrument, finansiella derivat, investeringsprojekt och placeringar av privata företag på hemmamarknaden och utomlands.
  • För att göra strategiska och operativa marknadsplanering, utveckla marknadsplaner som uppfyller de särskilda behov och problem för företag i ett nationellt och internationell miljö.
  • För att genomföra marknadsföringsstrategier och åtgärder med hjälp av resurser effektivt företag och öka deras konkurrensfördelar.

attityder

  • Med tanke på det sociala ansvaret i organisationen.
  • På etiskt beteende i näringslivet.
  • Om hållbarheten i företaget och miljön.
  • Proactive förändringar och innovationer i organisationer.
  • Viljan att arbeta tillsammans.
  • Lämplig användning av information.
  • I ärlighet i utformningen av förslag, mål och omfattningen av de strategiska planer i organisationen.
  • Ansvaret för att ta effekter och konsekvenser av ekonomiska, rättsliga, sociala och filantropiska organisationer i just balansen i företagets intressen och konsumentbeslut.
  • Respekt för individuella skillnader, undvika diskriminering

Krav för examen

Godkänna alla programmaterial, bland annat seminarier Case Praktisk I och II, examen klass i tid märkning förordningen och följa bestämmelserna i de allmänna föreskrifterna Undervisning i UAA om att få examen.

Fallstudien kommer att riktas till ett företag som godkänts av det akademiska rådet, i syfte att erhålla examen bör ha brevet av tillfredsställelse. Förslaget praktiskt arbete kommer alltid att vara i linje med generation och tillämpning av kunskap om programmet inget arbete inte är en del av dem kommer att tillåtas.

För alla studenter måste det uppfylla de yrkesmässiga vistelser som nämns i läroplanen måste vistelser vara förenliga med det praktiska arbetet och rader av generering och tillämpning av kunskap om programmet.

Subventionerade studerande måste uppfylla kvalitetsindikatorer identifierats nationellt.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

La Universidad Autónoma de Aguascalientes se ha consolidado como la Máxima Casa de Estudios del estado y se proyecta a nivel nacional e internacional, por su calidad académica, incremento en la oferta ... Läs mer

La Universidad Autónoma de Aguascalientes se ha consolidado como la Máxima Casa de Estudios del estado y se proyecta a nivel nacional e internacional, por su calidad académica, incremento en la oferta educativa, investigación y desarrollo tecnológico, además de una difusión cultural y trabajo de apoyo social que le ha valido su prestigio y reconocimiento, pues cuenta con el cuenta con 92% de sus programas institucionales y el 100% de sus posgrados interinstitucionales dentro del Programa Nacional de Posgrados de Calidad (PNPC) de Consejo Nacional de Ciencia y Tecnología en México, el máximo organismo de ciencia y tecnología en la país; mientras que a nivel internacional seguimos incorporando programas a la evaluación de diversos organismos. Läs mindre
Aguascalientes