MBs i marknadsförings- och ledningsstrategi
Limerick Institute of Technology
Nyckelinformation
Campus läge
Limerick, Irland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 11 250 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Detta program riktar sig främst till elever som är intresserade av att förvärva en mycket praktisk nivå 9-kvalifikation i marknadsförings- och ledningsstrategi. Programmet föregås av ett obligatoriskt introduktionsprogram på en vecka. Detta masterprogram bygger upp studentens praktiska färdigheter i marknadsföring och ledningsstrategi genom en kombination av problembaserat lärande och direktkontakt med industrin.
Detta program är strukturerat för att maximera elevernas praktikbaserat lärande och omfattar omfattande aktivt deltagande från eleverna. För att underlätta studentaktiviteter använder programmet en problembaserad inlärningsfilosofi (PBL). Detta innebär att eleverna hela tiden utmanas att tillämpa lärande och teori i verkliga situationer och att ta fram lämpliga lösningar. Dessutom presenterar eleverna projekt och lösningar för branschpaneler. Syftet med programmet är att förbereda studenterna på kraven på marknadsförings- och ledningspositioner i en snabbt föränderlig kunskapsbaserad ekonomi. Deltagande företag drar också nytta av analys och forskningsstöd.
Lukas / Pexels
Vad är inmatningskraven?
- En utbildning i företagsledning och / eller marknadsföring med en lägsta utmärkelse av Second Class Honor Grade 2
Eller - En primär examen företagsledning och / eller marknadsföring ELLER en lämplig yrkeskvalifikation OCH minst 2 års relevant yrkeserfarenhet / ansvar.
- En intervju kan ingå i urvalsprocessen.
Vilka moduler studerar jag?
- Titel: Integrerad marknadskommunikation (inkl. Nya medier)
Krediter: 10 krediter - Titel: Ekonomisk analys för ledningsbeslut
Krediter: 10 krediter - Titel: Metoder för affärsforskning
Krediter: 10 krediter - Titel: Avhandling
Krediter: 20 krediter - Titel: Planering, strategi och innovation
Krediter: 20 krediter - Titel: Konsumentbeteende och relationhantering
Krediter: 10 krediter - Titel: Branding and Product Management & Commercialization
Krediter: 10 krediter
Vilka är karriärutsikterna?
Detta program skulle vara till nytta för alla som är intresserade av en ledande karriär inom Digital Content Management, Online Sales and Advertising Planning, Social Media and Search-driven Marketing, Pay-per-Click och Search Engine Optimization Campaign Management, Global Strategic Development and relaterade områden.