MEd i Leading Learning & Teaching
University of Dundee
Nyckelinformation
Campus läge
Dundee, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 21 900 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* Skottland, EU bosatt/förbosatt status, England, Wales och Nordirlands studenter.£18 950/år: EU och internationella studenter
Introduktion
Denna MEd-kurs är lämplig för alla yrkesverksamma som arbetar i en pedagogisk miljö, oavsett om du arbetar som lärare eller i en liknande utvecklingsroll.Du får den kunskap och förståelse, färdigheter, egenskaper och värderingar som krävs för att förbättra din yrkesutövning.
Du kommer att utveckla färdigheter i reflekterande praktik som hjälper dig att kritiskt engagera dig i utbildningsteori, forskning, politik och andra professionella frågor.
Du kommer att ha möjligheter att vara involverad i interprofessionellt samarbete, följa intressen inom ett specifikt utbildningsområde, såsom internationell utbildning eller pedagogiskt ledarskap.
Vi uppmuntrar dig att ta med dina egna erfarenheter och intresseområden till dina studier, genom att välja fokus för ditt arbete i varje modul för att passa dina yrkesintressen och ansvarsområden.
Du kommer att få ett ramverk som hjälper dig att kritiskt reflektera över din professionella utveckling och din nuvarande praktik, och formulera en lämplig handlingsplan för att informera dina studier.
Du kommer också att bedriva forskning inom ett professionellt område, följa stadierna i den akademiska forskningsprocessen från problemet eller frågan till presentationen av resultaten.Du kommer också att lära dig mer om hur utbildning och läroplan formas av globala influenser.
Den här kursen ger dig ingen lärarbehörighet.
Undervisning & Bedömning
Våra undervisningsmetoder inkluderar:
- föredrag
- seminarier
- gruppbaserade diskussioner
- inquiry and action learning - kollaborativ forskning och problemlösning
- samarbetsgruppsutredningsaktiviteter (inklusive interprofessionellt samarbete)
- onlinematerial och diskussionsforum
- valfria arbetsbaserade projekt
Vi betonar utvecklingen av självstyrt lärande, med stöd och vägledning från din handledare och modulledare.
Bedömningsmetoder kan innefatta en kombination av:
- reflekterande och kritiska uppsatser
- muntliga presentationer
- forskningsvisualiseringar
- forskningsrapporter
Galleri
Antagningar
Läroplan
Undervisning och bedömning
Våra undervisningsmetoder inkluderar:
- Föredrag
- seminarier
- Gruppbaserade diskussioner
- Inquiry and action learning - kollaborativ forskning och problemlösning
- Samarbetsgruppsutredningsaktiviteter (inklusive interprofessionellt samarbete)
- Onlinematerial och diskussionsforum
- Valfria arbetsbaserade projekt
Vi betonar utvecklingen av självstyrt lärande med stöd och vägledning från din handledare och modulledare.
bedömning
Bedömningsmetoder kan innehålla en kombination av:
- Reflekterande och kritiska uppsatser
- Muntliga presentationer
- Forskningsvisualiseringar
- Forskningsrapporter
Kärnmoduler
Dessa moduler är en viktig del av din kurs.
- Kommunicera forskning inom utbildning 1 (AG11075)
- Communicating Research in Education 2 (AG11076)
- Ledarskap och organisationsutveckling (PD50175)
- Forskningsmetoder för professionell undersökning (PD50177)
- Reflektera över övning (PD50189)
- Innovation in Education (PD50192)
- Avhandling (PD50206)
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Genom att gå denna kurs kan du påverka din egen professionella inlärningsresa och ta kontroll över din egen kontinuerliga professionella utveckling.
Denna kurs kommer att förbättra din karriär och utbildningsmöjligheter i olika yrken inklusive:
- Forskarkarriär inklusive fortsättning till en doktorsexamen eller yrkesdoktor i utbildning
- Föreläsare eller handledare i högre utbildning, till exempel inom lärarutbildningen
- Regeringens politiska administration eller ledarskap
- Ledarroller inom utbildning som avdelnings- eller skolchef eller rektor
Denna kurs har gett akademiker möjlighet att flytta till ledande befattningar inom utbildningsmiljöer, samt att kunna dela med sig av sin expertis för att förbättra utbildningen lokalt, nationellt och globalt.