MLitt i marknadsföring
University of St Andrews
Nyckelinformation
Campus läge
Saint Andrews, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 29 950 / per year *
Ansökningstiden
08 Aug 2024
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* utomlands / hemma: £14,140
Introduktion
Masters in Marketing (MLitt) utvecklar en integrerad och kritiskt medveten förståelse för marknadsföring och organisationer och utrustar studenterna för att möta de strategiska utmaningarna på den globala marknaden.
Kursinnehåll
Masters in Marketing är ett ettårigt program som drivs av Handelshögskolan.
slingor
- Programmet fokuserar på marknadsföringens roll inom organisationer och det bredare globala sammanhang där de arbetar. Efter att ha avslutat detta program kommer du att ha en integrerad och kritiskt medveten förståelse för marknadsföring och organisationer och vara redo att ta en effektiv roll inom dem
- Marknadsförare från industri och akademi bjuds in som gästföreläsare regelbundet för att delta i programmet, tala med studenter och leda masterclasses
- Studenter kan ha möjlighet att åka på en årlig marknadsföringsrelaterad studieresa.
Antagningar
Läroplan
Modulerna som publiceras nedan är exempel på vad som har lärts ut under tidigare läsår och kan komma att ändras innan du påbörjar ditt program.
Varje modul består vanligtvis av tre till fem kontakttimmar per vecka inklusive föreläsningar, seminarier, handledningar och workshops. Bedömningen sker antingen helt genom kurser eller genom en kombination av kurser (50%) och en tvåtimmars terminsprov (50%).
Obligatorisk
- Contemporary Global Issues in Management: fokuserar på hur olika globala trender påverkar ekonomier, organisationer och praktiken av ledning, affärer och marknadsföring inom ramen för ansvarsfullt företagande
- Konsumentbeteende och marknadsföringsforskning: lär dig att tänka systematiskt och kritiskt om konsumentbeteende och förstå hur principerna för konsumentbeteende informerar metodisk design i konsumentforskning
- Marknadsstrategi (ny för 2024-2025): undersöker hur organisationer skapar värdeförslag för att rikta in sig på distinkta kundsegment på strategisk nivå. Denna modul utforskar hanteringen av både strategi och organisation för att bygga värdefulla kunder och skapa intressentrelationer, vilket leder till varaktig framgång. Med fokus på de grundläggande drivkrafterna för långsiktigt välstånd och ställer företagets kapacitet till tjänst för kunder och andra intressenter och inte tvärtom, visar modulen hur organisationer framgångsrikt implementerar det strategiska ramverket "utifrån-in".
- Dialog och debatt inom marknadsföring (Masterclasses): gästföreläsare med erfarenhet av marknadsföring och relaterade discipliner för att utforska viktiga marknadsföringsämnen som globalisering, konsumentförtroende, teknologi, social marknadsföring och beteendeförändring, PR och varumärkesbyggande i interaktiva "masterclass"-sessioner för att utveckla en förståelse för ämnena genom utövarens lins.
Frivillig
Studenter väljer två valfria moduler, tar en varje termin.
Här är ett urval av valfria moduler som kan erbjudas.
- Beteendefinansiering
- Entreprenörskap och affärsutveckling
- Entreprenörskap, innovation och kreativitet
- Finansiella system
- International Financial Management
- Internationell marknadsföring
- Ledarskap i organisationer
- Hantera människor i globala marknader
- Marknadsföring och samhälle
- Hantera icke-statliga organisationer
- Riskhantering
- Scenariotänkande och strategi.
Avhandling
Den sista delen av MLitt är en avhandling på 15 000 ord. Avhandlingen handlar normalt om ett specifikt marknadsföringsområde; studenter kan utveckla ett eget ämne som intresserar dem och bidrar till framtida karriärutveckling och vidare studiemål.
Du kommer att uppmuntras att överväga ett ämne för avhandlingen under termin 1 och kommer att lämna in ditt avhandlingsförslag tidigt under termin 2. Handelshögskolan kommer att granska ditt förslag och tilldela en relevant avhandlingshandledare baserat på förslaget.
För att förbereda dig för den forskning som krävs för din avhandling, kommer du att delta i ett program med veckovisa föreläsningar som en del av din avhandlingsmodul. Avhandlingsprojekt kan vara gruppbaserade eller genomföras individuellt (studenterna bedöms individuellt oavsett). Du kommer att göra din forskning och skriva din avhandling under sommaren och lämna in den i slutet av augusti.
Om eleverna väljer att inte fullgöra avhandlingskravet för sin magisterexamen (MLitt) finns det utmärkelser tillgängliga som tillåter kvalificerade kandidater att ta emot ett doktorsexamen. Genom att välja utträdespris kommer du att avsluta din examen i slutet av andra studieperioden och få en PGDip istället för en MLitt.
Undervisning
Undervisningsformat
Undervisningen ges genom en blandning av centrala och valfria moduler med en rad olika leveransmetoder, inklusive föreläsningar, handledningar i små grupper, workshops och seminarier. Den genomsnittliga marknadsföringskohorten är 40 studenter.
Från juni till augusti genomför studenterna ett forskningsprojekt som kulminerar i en skriftlig avhandling på 15 000 ord.
bedömning
Bedömningen består av en kombination av kurser och examinationer.
Stöd
Marknadsföringsstudenter får akademiskt stöd av sin dedikerade programdirektör samt direktören för forskarutbildningen.
Stipendier och finansiering
University of St Andrews har åtagit sig att attrahera de allra bästa studenterna, oavsett ekonomiska omständigheter.
University of St Andrews erbjuder forskarstipendier och andra ekonomiska utmärkelser. Dessa kan hållas utöver extern finansiering eller utmärkelser från ett statligt organ. Dessa kan också täcka (helt eller delvis) studieavgifter, underhåll (levnadskostnader inklusive boende) eller båda.
Stipendier är tillgängliga baserat på akademiska meriter och ekonomiskt behov. Det finns stipendier tillgängliga för både hem- och utlandsavgiftsstatus. Stipenditeamet rekommenderar att du läser villkoren för varje utmärkelse noggrant och ansöker till en rad olika finansieringskällor.
Forskarstipendier
Forskarutbildning är en investering i din intellektuella utveckling och karriärpotential. University of St Andrews ger stipendier för att hjälpa så många studenter som möjligt att fortsätta i högre utbildning.
Tillgången till stipendier kan bero på ditt studieområde eller avgiftsstatus (till exempel om du är en "Home" eller "Utlands"-student).
Karriärmöjligheter
Alumner från Masters in Marketing och mer allmänt från andra masterprogram i School of Management har säkrat anställning inom områdena allmän ledning, marknadsföring och varumärkeshantering, marknadsundersökningar, managementkonsulttjänster, fondadministration och andra aspekter av finansbranschen.
Utexaminerade från Masters in Marketing har tagit roller i en mängd olika organisationer inom den offentliga och privata sektorn inklusive:
- Accenture
- amason
- Boston Consulting Group
- L'Oreal
- Microsoft
- Procter och Gamble
- Unilever
- Volkswagen Group
Tidigare har studenter i detta program också startat sina företag och blivit framgångsrika entreprenörer inom olika sektorer.
Ytterligare studier
Många utexaminerade chefer fortsätter sin utbildning genom att anmäla sig till doktorandprogram vid St Andrews eller någon annanstans.
Studieavgift för programmet
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.