MS I MEDIAVENTURER
Boston University College of Communication
Nyckelinformation
Campus läge
Boston, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Framtiden tillhör innovatörerna - drömmarna som också gör. Det börjar med kreativitet vid konvergens av media och teknik. Idéer som inte bara korsar plattformar utan också förutser nya.
Men det betyder också att veta hur man tillämpar dessa idéer. Det är vad det är att vara en görare. Och vad Master i Media Ventures handlar om: vår fakultet lär dig färdigheter, strategi och process för att utveckla dina idéer för att bygga en framgångsrik karriär.
Så oavsett om du har nästa killer-app eller vill ta en traditionell branschledare till nästa nivå, gör dig redo att skapa medias framtid. Och din egen.
Som en del av programmet får du möjlighet att genomföra två praktikplatser hos nystartade företag eller traditionella medieföretag. Du får viktig avgörande verklig erfarenhet och ett nätverk av branschkontakter.
Media Ventures är ett 12-månadersprogram med tre terminer. Tillbringa hösten i Boston, ta lektioner, hedra dina innovationsförmåga och utveckla ditt avhandlingsprojekt. På våren åker du sedan till Los Angeles för att uppleva innovation inom underhållningsindustrin. Under sommarsemestern avslutar alla Media Ventures-studenter en praktikplats och får branschkontakter i Los Angeles.
Detta är inget passivt program. Designad av ledande mediechefer, Master of Media Ventures-läroplanen är praktisk och karriärinriktad.
Börja med en idé och bygg den ut genom hela programmet. Lär dig processen att ta en idé från koncept till marknaden. Lägg sedan upp det till en panel med ledande mediechefer och entreprenörer. Media Ventures-lärare, COM-alumner och biz-kunniga mentorer tränar dig genom processen, en mot en.
VAD DU KOMMER LEARN
Strategier för att föra nya idéer till mediemarknaden.
Hur man använder innehåll och teknik för att skapa något originellt och lönsamt.
Praktiska entreprenörsverktyg som behövs för att testa och förfina ett nytt företagskoncept eller befintlig produktinnovation.