MS i förskoleutbildning

Allmänt

Programbeskrivning

Graden i förskoleundervisning är baserad på forskning och undervisning som läroplanens centrum och omfattar både pedagogiska och utvecklingsmässiga aspekter av förskoleundervisningen. Syftet är att utbilda en professionell som har kunskapen och

åtagandet att ge ledarskap inom förskoleutbildningen genom en karriär som lärare, utbildningsadministration, socialt arbete eller forskning.

Ett barns barns evolutionära utveckling är en kontinuerlig process, en kedja av händelser som härrör från interaktionen mellan barnet, dess omgivning och kvaliteten på stimuli som erbjuds. Utbildningen bygger på uppfattningen att barns utveckling är en interaktiv, flerdimensionell och synergetisk process.

Utbildningen i förskoleundervisning inkluderar betydande studier om barnets fysiska utveckling, baserat på genetiska egenskaper, liksom barnets näringsstatus och hälsa. Programmet innehåller också betoning på den emotionella aspekten av barns utveckling, från spädbarns-moderns bindning till utveckling av förtroende. Tidiga relationer mellan barn och vuxna, liksom början av interaktiv lek, är nyckelkomponenter i små barns emotionella välbefinnande.

Använd de mest aktuella och giltiga forskningsstudierna för att uppmuntra studenter att anamma innovativa metoder för utbildning och utveckling av små barn. Våra akademiker kommer att visa ansvarsfulla, kreativa och innovativa lösningar för att skapa miljöer som vårdar det fysiska,

emotionell och intellektuell tillväxt av små barn. På så sätt kommer de effektivt att använda eller utveckla läroplaner som är grundade i vetenskapliga och tekniska framsteg.

Senast uppdaterad Sep 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

Jose Maria Vargas was born on March 10, 1786 in La Guaira, on the central coast of Venezuela. The son of Jose Antonio de Vargas, a native of the Canary Islands and Ana Teresa Ponce, he made great cont ... Läs mer

Jose Maria Vargas was born on March 10, 1786 in La Guaira, on the central coast of Venezuela. The son of Jose Antonio de Vargas, a native of the Canary Islands and Ana Teresa Ponce, he made great contributions to the historical culture and politics of his native country, and to the fields of science and education. Vargas is considered an enduring source of inspiration for educators across Venezuela and around the world. He was opposed to politics, war and violence and with his civil and social activities has become a model for scholarship and productivity in Venezuela. He believed that education is the primary driving force behind any lasting progress. Läs mindre
Pembroke Pines