MSc Arkitektur och hållbar miljö

Allmänt

Programbeskrivning

MSc i arkitektur och hållbar miljö (MASE) är en lärd kurs riktad till yrkesverksamma och akademiker över hela världen med intresse för hållbarhet i den byggda miljön, inklusive arkitekter, ingenjörer, geografer, landmätare, historiker och stadsdesigners.

Översikt

Civilingenjör erbjuds av Centrum för Arkitektur och Hållbar Miljö, ett nytt forskningscentrum i Kent School of Architecture som främjar ett tvärvetenskapligt tillvägagångssätt för forskning inom hållbarhet i den byggda miljön, överbrygga de traditionella gränserna mellan konsten och vetenskap, forskning och praktik.

Kursinnehållet sträcker sig från utveckling av designfärdigheter och teknisk och vetenskaplig förståelse för att utveckla hållbara lösningar för nya och befintliga byggnader, analys av historiska byggnader och tidigare miljöteknik, till en kritisk utforskning av det historiska och kulturella sammanhanget av hållbarhet och miljödesign.

Kursen, som kan studeras heltid eller deltid, erbjuder en akademiskt rigorös och intellektuellt utmanande lärmiljö, som syftar till att förbättra karriärutvecklingen inom fältet för professionella och akademiker. Programmets övergripande syfte är att ge deltagarna en systematisk förståelse för kärn- och avancerade områden av hållbar design genom en kombination av lärda kurser, forskningsuppgifter och projektarbete. Studenterna kommer att bli uppmanade att genomföra strikt teknisk och historisk forskning och att utforska den praktiska tillämpningen av sina resultat i samband med design och teknik.

Nationella betyg

I Research Excellence Framework (REF) 2014 rankades forskningen vid Arkitektskolan 8: e för forskningsintensitet och 8: e för forskningsproduktion i Storbritannien.

En imponerande 100% av vår forskningsaktiv personal som lämnades till REF och 88% av vår forskning bedömdes vara av internationell kvalitet. Skolans miljö bedömdes vara att främja utvecklingen av forskning av internationell kvalitet.

Kursstruktur

moduler

Följande moduler är indikativa för de som erbjuds på detta program. Denna lista är baserad på den aktuella läroplanen och kan förändras från år till år som svar på ny läroplanutveckling och innovation. De flesta program kräver att du studerar en kombination av obligatoriska och valfria moduler. Du kan också ha möjlighet att ta moduler från andra program så att du kan anpassa ditt program och utforska andra ämnesområden som intresserar dig.

Modulerna kan inkludera

  • AR827 - Principer för miljödesign
  • AR828 - Återupptäckt - Förstå historiska byggnader och tidigare miljö T
  • AR829 - Övervakning och modellering av miljöprestanda
  • AR830 - Hållbart designprojekt
  • AR899 - Avhandling: Arkitektur och hållbar miljö

Undervisning och bedömning

Bedömningen baseras huvudsakligen på kurser, med presentationer, fallstudieanalyser, designförslag, uppsatser och avhandling.

Programmets mål

Programmet syftar till att

  • göra det möjligt för eleverna att utveckla en systematisk förståelse för byggnadens effekt på byggnaders miljöprestanda och energiförbrukning, samtidigt som de optimala komfortförhållandena för passagerarna optimeras
  • utveckla din förståelse för hållbarhetsdrivrutinerna för den byggda miljön
  • utveckla din fördjupade kunskap om de teoretiska principerna för låg koldioxidutformning
  • utveckla förmågan att analysera miljöbeteendet hos historiska strukturer och effektiviteten i tidigare miljöteknik, med hjälp av moderna vetenskapliga metoder
  • främja kreativitet i integrationen av hållbara lösningar i den byggda miljön i olika vågar
  • gör det möjligt för dig att utveckla färdigheter för fysisk övervakning och digital modellering av byggnaders miljö- och energiprestanda
  • ge dig möjlighet att arbeta i multidisciplinära designteam
  • främja och stödja oberoende forskningsfärdigheter.
  • gör att du kan utveckla de färdigheter som krävs för både autonom träning och lagarbete.
  • stödja dig så att du kan uppfylla din fulla potential i programmet.

Lärandemål

Kunskap och förståelse

Du kommer att få kunskap och förståelse för:

  • komplexiteten i byggnaders energiprestanda och deras passagerars interaktioner
  • Inverkan av den fysiska miljön på byggnaders miljö- och energiprestanda
  • grundläggande begrepp inom byggnadsvetenskap och principer för låg energiteknik, i relation till uppvärmning, kylning, ventilation och belysning
  • En omfattande, kritisk analys av historiska byggnaders miljöbeteende och tillhörande miljöteknik
  • Utbudet av tekniker för att analysera byggnadens miljö- och energiprestanda
  • En helhetssyn som möjliggör utveckling av designstrategier för byggnader med låg energi, både för såväl ny som eftermontering av utveckling, som är lika kulturellt och miljömässigt hållbara.

Intellektuella färdigheter

Du utvecklar intellektuella färdigheter i:

  • förmågan att tillämpa de färdigheter som behövs för akademisk studie och förfrågan
  • förmågan att utveckla analytiska och kritiska färdigheter för att förstå byggnadens miljö- och energiprestanda
  • förmågan att syntetisera information från ett antal källor för att få en sammanhängande förståelse av teori och tillämpning i relevanta ramar
  • förmågan att lösa komplexa problem när det gäller att utveckla byggnader med låg energi.

Ämnesspecifika färdigheter

Du får ämnesspecifika färdigheter i:

  • förmågan att utveckla strategier för låg energi design för nya och eftermonterade byggnadsutvecklingar
  • förmågan att framställa tekniska analysrapporter för utveckling av hållbara byggnader
  • förmågan att använda lämpliga övervakningstekniker och mjukvaruverktyg för att utvärdera byggnadens miljö- och energiprestanda
  • förmågan att använda visuell, muntlig och skriftlig kommunikation för att presentera analysen av designförslag
  • förmågan att arbeta i multidisciplinära designteam.

Överförbara färdigheter

Du får följande överförbara färdigheter:

  • förmågan att kommunicera effektivt med ett brett spektrum av individer som använder en mängd olika medel
  • förmågan att generera, analysera, tolka och presentera data
  • förmågan att förbereda kritiska argument (skriftligt, visuellt och muntligt) baserat på grundlig teoretisk analys och empirisk forskning
  • förmågan att arbeta effektivt individuellt såväl som i ett lag
  • förmågan att hantera tid och resurser och prioritera arbetsbelastningar
  • förmågan att ta ansvar för ditt personliga och professionella lärande och utveckling (personlig utveckling planering och CPD).

Studiestöd

Postgraduate resurser

Arkitektskolan innehåller en dedikerad datorsuit med en rad miljöbyggande program och en ny digital critstudio. Det finns en fullt utrustad byggnadsverkstad för konstruktion av modeller och storskaliga prototyper.

Professionella länkar

Skolan har utmärkta kontakter med företag och kultur i lokalområdet, inklusive regionala organisationer som Kent Architecture Center, Royal Institute of British Architects (RIBA), Kent County Council och Kent Design Initiative. Hållbarhetsplanen är särskilt stark i sydöstra England, vilket gör regionen till en idealisk plats att debattera innovativa lösningar på arkitektoniska frågor.

Kent har också utmärkta länkar till arkitekturskolorna i Lille, Brugge, Rom, Bauhaus-Dessau, Peking och i USA, Virginia och Kalifornien.

Akademisk studie kompletteras med ett mentorprogram som anordnas i samarbete med Kungliga institutet för brittiska arkitekter (RIBA) och involverar studenter i händelser med lokala metoder.

Dynamisk publiceringskultur

Personal publicerar regelbundet och brett i tidskrifter, konferenshandlingar och böcker. Bland annat har de nyligen bidragit till Arkitektonisk Forskning kvartalsvis; Arkitektonisk granskning; Byggnad och miljö; Journal of Architecture; Världen av Interiörer. Detaljer om nyligen publicerade böcker finns inom våra personalforskningsintressen.

Global Skills Award

Alla studenter som är registrerade för ett undervisat magisterprogram är berättigade att ansöka om plats på vårt Global Skills Award Program. Programmet är utformat för att bredda din förståelse av globala problem och aktuella angelägenheter samt att utveckla personliga färdigheter som ökar din anställbarhet.

Ingångskrav

En 2,1 heder examen (eller motsvarande), inom arkitektur eller relaterad disciplin i den byggda miljön. De utan examen eller som kommer från andra disciplinära bakgrunder kommer att betraktas för inresa individuellt men måste kunna visa en lång erfarenhet på lämplig nivå.

Alla sökande behandlas individuellt och ytterligare kvalifikationer, och yrkeskvalifikationer och erfarenhet kommer också att beaktas vid behandling av ansökningar.

Engelska inmatningskrav

Universitetet kräver att alla engelska som inte är modersmål ska nå en minsta standard för färdighet i skriftligt och talat engelska innan de börjar på grundnivå. Vissa ämnen kräver en högre nivå.

Behöver du hjälp med engelska?

Observera att om du är skyldig att uppfylla ett engelskspråkigt skick erbjuder vi ett antal förberedande kurser på engelska för akademiska ändamål via Kent International Pathways .

Forskningsområden

Forskningscentra

KSA innehåller Center for Research in European Architecture (CREAte), som fokuserar på forskning inom arkitektoniska humaniora och design, och Center for Architecture and Sustainable Environment (CASE), som främjar forskning inom hållbar arkitektur.

Skapa

Centrumet fokuserar på forskning inom arkitektur i det europeiska sammanhanget. Dess betoning ligger på humanistiska rollers roll och bidrag till arkitektur och stadsdesign i samband med stads- och regional regenerering, nationellt och internationellt.

CREAte utgör en plattform för kvällsföreläsningar av samtida arkitekter och forskare; värd debatter och händelser som ligger i hjärtat av arkitektoniska dagordningen i dag.

Centrum bygger på sina personalers specialiteter, intressen och kompetens inom följande områden: regionala studier, samtida arkitektur och urban teori och design, arkitekturhistoria och teori (från antiken till samtida europeiska städer), hållbarhet, europeiska topografier (landskap, förorter och storstäder) osv. Personal deltar i aktiviteterna i AHRA - Arkitektur Humaniora Research Association och är internationellt publicerade författare.

FALL

Centret främjar forskning inom hållbar miljö regionalt, nationellt och internationellt.

Dess forskningsfokus omfattar olika aspekter och vågar av den hållbara byggda miljön från den enskilda byggnaden till stadsblocket, främjar den bredare miljöagendan och håller skolan i framkant av forskning och utveckling inom området. CASE bedriver även forskning om den historiska och kulturella dimensionen av miljödesign för att främja kopplingar mellan vetenskap, konst och humaniora. Det finns ett starkt intresse av att förstå historiska byggnaders miljöbeteende och de strategier som ursprungligen användes för att hantera den interna miljön.

Centret har redan finansierat finansiering från olika källor. Detta omfattar tre EPSRC-projekt om klimatförändringens väderinformation för en hållbar byggd miljö, hållbarhet hos flygplatsens terminalbyggnader och designinterventioner i det offentliga området för att påverka människors beteende, samt två TSB-finansierade projekt om byggprestandevaluering. CASE är också inblandat i det senaste stora EPSRC-nätet på Digital Economy Communities and Culture.

Personalforskningsintressen

Professor Gerry Adler: Biträdande chef för skolan; Programchef: MA Arkitektur och Urban Design (Canterbury och Paris)

1900-talets arkitektoniska historia och teori, särskilt i Storbritannien och Tyskland; Heinrich Tessenow; arkitektur i dess bredare kulturella och filosofiska sammanhang; ruinens plats i den moderna arkitektoniska fantasin.

Dr Timothy Brittain-Catlin: Universitetslektor i kulturell sammanhang

Nittonde och tidiga 1900-talets engelska arkitektur och i synnerhet AWN Pugins arbete.

Professor Gordana Fontana-Giusti: Professor i Arkitektur och Urban Regeneration

Samtida arkitektonisk och urban teori, särskilt filosofi och dess relation till arkitektur; perspektiv och dess relation till arkitektur och stad; representation, konceptuell konst och förhållandet mellan konsten och arkitekturen; regenerering, offentliga utrymmen och hållbar stadsdesign urbana landskap, städer och vatten.

Howard Griffin: Programchef, Arkitektonisk Visualisering MA; Direktör för rekrytering, marknadsföring och antagning

Arkitektur och film; Representationen och användningen av arkitekturen i filmen; användningen av film och visualisering i arkitektur; virtuell arkitektur och digitalt utrymme; titta på form och utrymme i virtuella världar och cyberspace; Frimureriets arkitektur och symbolik i England.

Dr. Manolo Guerci: Universitetslektor i kulturell sammanhang och design; Direktör för forskarutbildning

Sekulär arkitektur, särskilt inhemska, från tidiga moderna europeiska palats med betoning på förbindelser mellan Italien, Frankrike och Storbritannien i 17th, 18th och 19th århundradet, till efterkrigstidens sociala bostadsområden. relationerna mellan europeisk modernism och traditionell japansk arkitektur; bevarande av historiska byggnader, särskilt byggnadsteknik från 1700-talet i Rom.

Dr David Haney: Universitetslektor i kulturell sammanhang och design; Direktör CREAte Research Center

Förhållandet mellan landskap och arkitektur betraktas både från professionella och kulturella perspektiv. historia av modern arkitektur och landskap; historia av "grön" eller ekologisk design; ekologiska begrepp i tysk modernism.

Professor Marialena Nikolopoulou: Professor i hållbar arkitektur; Programchef, Arkitektur och Hållbara Miljöer MSc; Direktör för CASE Research Center

Komforten i komplexa miljöer; stadsmikroklimat; ockupantens uppfattning och användning av rymden; hållbar design och rationell energianvändning i den byggda miljön.

Dr Giridharan Renganathan: Föreläsare i hållbar arkitektur

Urban morfologi och klimatologi (miljödesign), med ett särskilt intresse för UHI-effekten (Urban Heat Island) utomhus termisk komfort; sommartid överhettning i byggnader; passiva ventilationsstrategier; Användning av coola material.

Michael Richards: Seniorlärare i Design; Programchef, MArch

Designstudiepedagogik inom etikområdet; skillnaderna mellan de fysiska och fiktiva relativa platserna för "plats" i bio; konsekvenserna för en förståelse för samtida städer.

Dr. Henrik Schoenefeldt: Föreläsare i hållbar arkitektur

Historia och teori om miljödesign, särskilt i 19 och 20-talet Europa och Nordamerika; arkitektonisk design inom ramen för vetenskapens historia och filosofi Historia av glasstrukturer för mänsklig ockupation och trädgårdsodling; miljödesignpedagogik.

Dr Richard Watkins: Föreläsare i hållbar arkitektur

Urban mikroklimat och stadsvärmeö, kylning, luftrörelse och luftkvalitet; daylighting; klimatförändring; framtida väderdata; byggnadsmodellering och mätning.

avgifter

2018/19 årliga studieavgifter för detta program är:

  • Storbritannien / EU: 7300 £ (heltid), 3650 £ (deltid)
  • Utland: £ 15200 (heltid), £ 7600 (deltid)

För studenter som fortsätter på detta program, kommer avgifterna att öka årligen med högst 3 procent av RPI i varje läsår utom vad som regleras.

Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

Kent School of Architecture is one of the most successful schools of architecture in the UK. Innovative programmes, studio-based teaching, professional links and excellent facilities combine to create ... Läs mer

Kent School of Architecture is one of the most successful schools of architecture in the UK. Innovative programmes, studio-based teaching, professional links and excellent facilities combine to create an inspirational learning environment. Läs mindre