MSc Byggprojektledning

Allmänt

Programbeskrivning

I dagens ständigt föränderliga marknad behöver byggprofessionella kunskaper och färdigheter som finns tillgängliga genom forskarutbildning mer än någonsin. Framgångsrika projektledare måste kunna tänka, leda och agera i en osäker och dynamisk affärsmiljö, ha tillgång till den senaste informationen, förstå lämpliga tekniker och system och ha kunskapen att tillämpa dessa på marknadens behov och affärsmöjligheter.

MSc Construction Project Management är utformad specifikt för att förbättra din förståelse för att hantera projekt och för att stödja byggpersonal i praktiken och klientorganisationer. Det riktar sig till arkitekter, kartläggare, servicetekniker, civilingenjörer, byggledare och befintliga projektledare som vill formalisera sin utbildning på klient- och leveranssidan.

Branschinformerat innehåll

Kursens styrkor ligger i undervisning och inlärning som uppfyller den praktiserande professionella behoven, och med ett så varierat antal sökande är det idealiskt för lärare. Modulinnehållet speglar den nuvarande mångfalden och den pågående förändringen inom byggbranschen, i synnerhet byggnadsinformationsmodellering (BIM) samt hållbarhet och hälsa och säkerhet. För att hjälpa dig att få ut så mycket som möjligt av kursen erbjuder vi också avancerade studieregler.

Du kommer också att njuta av många möjligheter att skapa nätverk med människor som arbetar i framkant av forskning och praktik vars insikter matas direkt in i kursmodulerna och hjälper oss att forma forskningsmöjligheter för din avhandling. Vår personal inkluderar aktiva forskare och konsulter genom avdelningens centrum för arkitektur och byggd miljöforskning (CABER) .

Vi har utmärkta kontakter med och stöd från en grupp arbetsgivare som bidrar till undervisningsresurser och erbjuder sponsring och placeringar till studenter. Dessa arbetsgivare ser akademiker från detta program som mycket anställningsbara inom sina egna företag och organisationer.

Internationella studenter

Om du är en av våra många internationella studenter har du möjligheter att integrera material och exempel från ditt hemland i dina studier, särskilt i avhandlingen. Vi besöker också byggarbetsplatser i Storbritannien, så att du kan jämföra praxis här med dem i ditt hemland. Detta berikar ditt övergripande lärande och vårt.

Innehåll

Den fullständiga masterkursen består av 180 högskolepoäng uppdelade i tre 60 högskolepoäng: Postgraduate Certificate, Postgraduate Diploma, och Master. Eleverna arbetar gradvis genom de tre stegen och måste passera alla moduler i varje steg för att kunna gå vidare till nästa.

Kursen är strukturerad för att stödja dig när du utforskar arten av projekt i relation till organisationer och deras kommersiella och offentliga miljö. Detta inkluderar att hantera team som analyserar klientvärde och risk i samband med miljöfrågor och tillgängliga former för upphandling och kontrakt.

Du kommer att överväga användningen av informationsteknik vid hantering av projekt, tillsammans med organisatorisk förändring och innovation, och studera planering och kontroll av projekt i förhållande till de organisationer som bidrar till och hanterar processen.

Vi granskar regelbundet moduler för att se till att de är relevanta för de senaste trenderna och händelserna, men de övergripande målen och innehållstemas förblir desamma. Följande kärnmoduler är vägledande för kursstrukturen:

  • Projektledningsprinciper (15 hp) - Denna modul ger dig helhetssyn på ett generiskt projekt. Den tittar på livscykeln för projektledning och väljer verktyg och tekniker för projektledning strategiskt för att passa specifika situationer och ekonomiska sektorer.
  • BIM i designkoordinering (15 hp) - Du kommer att utveckla en avancerad förståelse för att bygga informationsmodellering (BIM) för att hämta, analysera och integrera information för att underlätta och förfina designbeslut. Vi tittar på ett urval av BIM-verktyg och deras tillämpning för generering, granskning, analys, simulering, kommunikation och samordning av designinformation.
  • BIM i konstruktionsdrift (15 hp) - Denna modul tillämpar BIM-strategier för konstruktionsplanering och drift, och behandlar en rad frågor, inklusive simulering av konstruktionsscheman och logistik, prognoser för byggbarhetsscenarier och kollisionsdetektering.
  • Hållbarhet i den byggda miljön (15 högskolepoäng) - Utformad för att ge dig en större medvetenhet om samspelet mellan miljö, sociala och ekonomiska frågor och för att utveckla helhetstänkande för att identifiera och genomföra strategiska beslut för den byggda miljöns hållbarhet.
  • Ledningsekonomi för den byggda miljön (15 hp) - En kritisk utvärdering av ekonomisk förvaltning ur den icke-finansiella chefs synvinkel. Det ger dig en fast grund i tolkningen av publicerade konton och andra ekonomiska data och introducerar ledningsredovisning inom områden som budgetkontroll, investeringsbedömning och kostnadsbeteende.
  • Byggupphandling (15 hp) - Modulen undersöker bästa praxis i anslutning till upphandling av byggnader och stora tekniska projekt. Det tittar på sätt att upprätthålla kundfokus och kontroll över hela leveranskedjan.
  • Construction Project Management Practice (15 hp) - Här börjar du integrera dina projektledares färdigheter och praktik genom att fokusera på en fallstudie av ett projekt och analysera miljön, kundens mål, genomförbarhet, strategi och genomförande av projektet.
  • Byggentreprenadrätt (15 hp) - Modulen undersöker fördelningen av risker i samband med villkoren för standardkontrakt och utvärderar roller, hantering och ansökningar över en rad juridiska dokument inklusive avsiktsförklaringar och säkerhetsgarantier.
Avhandling (60 hp)

Detta är en viktig del av kursen, där du planerar och genomför ett forskningsprojekt. Du kommer att ha expertkontroll från en anställd. Modulen ger också en kritik av forskningsmetoder.

Universitetet ständigt förbättrar vårt erbjudande genom att svara på feedback från våra studenter och andra intressenter, se till att läroplanen hålls uppdaterad och våra studenter är utrustade med de kunskaper och färdigheter de behöver för den verkliga världen. Detta kan leda till förändringar i kursen. Om ändringar i din kurs godkänns kommer vi att informera dig.

Lärande och undervisning

Undervisningen sker vanligen två veckor i veckan med föreläsningar, seminarier och andra stödjande aktiviteter. Varje modul (exklusive avhandlingen) har en fullständig kontaktdag, med morgon- och eftermiddagssamtal och fem undervisningsdagar så att du engagerar dig med varje modul vanligtvis en gång två veckor. Detta gör att du kan förbereda dig för varje modul och tillämpa dig själv på aktiviteterna för att konsolidera ditt lärande.

Några av ditt lärande kommer att vara genom att använda BIM-programvara i datalaboratorier, tillämpa det på verkliga scenarier och tränare.

Varje modul har ett flexibelt läsprogram med väsentlig text och föreslagna läslistor, och vissa moduler ger interaktiva läromedel. Biblioteket har ett brett utbud av e-material, särskilt e-tidskrifter och andra resurser som du kan få åtkomst till på distans. Kursen kräver att du utvecklar avancerad kunskap och användning av oberoende material.

Studietid

Heltid (inklusive avhandling): Ett år för september start och 16 månader för januari startar. Undervisningen är på 40 undervisningsdagar.

Deltid (inklusive avhandling): två år för september start, och 28 månader för januari startar. Undervisningen sker på 30 undervisningsdagar i det första året och 10 undervisningsdagar under det andra året.

Vi tillhandahåller handledning mellan undervisningsblock.

Du studerar moduler mellan september och maj, med juni till september som huvudsakligen ägnas åt din avhandling. Studien börjar med en kort induktion.

bedömning

Bedömning undviker i huvudsak stora examina, och många moduler har mini-projekt som kräver tillämpad forskning som är relevant för kursplanen, men tillämpas i praktiken på byggprojektledning.

Ingångskrav

Vi kräver normalt en hedergrad på 2,2 eller högre i arkitektur, arkitekturteknik, arkitektonisk teknik, byggnad, byggnadsteknik, byggnadsundersökning, byggteknik, civilingenjörsbyggnad, byggteknik, byggteknik, byggteknik, kalkylmätning, fastigheter, urban , Utveckling och regional planering.

Vi kan betrakta sökande som har examen i ett annat ämne, men vem har relevant yrkeserfarenhet eller kvalifikationer. Vi kan också överväga sökande som inte har en examen men har betydande relevant yrkeserfarenhet eller kvalifikationer. I din ansökan bör du beskriva din yrkeserfarenhet och kvalifikationer i detalj.

University of Ibadan direkt inresa

UWE Bristols förhållande till universitetet i Ibadan, Nigeria, innebär att du kan få direkt inträde i den andra terminen av denna kurs efter att du har avslutat en kortkurs för byggprojektledning vid University of Ibadan.

UWE Bristol International College

Internationella studenter som inte uppfyller de akademiska eller engelska kraven för att studera denna kurs kan kvalificera sig genom att genomföra förberedande studier på vår International College.

Engelska språkstöd

Om du uppfyller de akademiska kraven men kräver ytterligare stöd för att ta dina språkkunskaper till önskad nivå kan du kanske gå på en av våra förberedande engelskkurser. Studenter som framgångsrikt slutför kursen kan fortsätta på sin valda examen utan att ta en IELTS eller motsvarande.

Karriär / Ytterligare studie

Kunder, konsulter och entreprenörer uppskattar projektledarens roll mycket när det gäller att optimera projektens budgetar, tidsramar och kvalitet. Projektledningsrollerna varierar beroende på projektets art och arbetsmiljö, men det är en generisk funktion som många organisationers kunder kommer att ange.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

UWE Bristol is a University Alliance university with a common mission to make the difference to our cities and regions. We use our experience of providing high-quality teaching and research with real- ... Läs mer

UWE Bristol is a University Alliance university with a common mission to make the difference to our cities and regions. We use our experience of providing high-quality teaching and research with real-world impact to shape higher education and research policy for the benefit of our students and business and civic partners. We innovate together, learn from each other and support every member to transform lives and deliver growth. Läs mindre
Stoke Gifford