Civilingenjörsexamen i digital marknadsföring undervisas inom Middlesex Universitys avdelning för marknadsföring, branding och turism i Business School. Detta är ett spännande program som ger studenterna möjlighet att utforska teori och verktyg för digital marknadsföring inom ett etablerat och intellektuellt rigoröst sammanhang och ram. Det kommer att ge ett varierat utbud av kunskap, kompetens och färdigheter som krävs för att bli professionella digitala marknadsförare. Som svar på behovet av yrkesverksamma inom digital marknadsföring i samtida världen kombinerar MSc-programmet konceptuellt och teoretiskt tänkande med möjligheten att utveckla praktisk insikt och tillämpning.
Denna kurs erbjuder ett omfattande tag på digital marknadsföring med stor tonvikt på tillämpning av teori på praktiken inom ämnesområden som e-marknadsföring, sociala medier, analytik, konsumentpsykologi och digital reklam. Det har utformats för akademiker som har studerat inom områden som marknadsföring, media, management och samhällsvetenskap, samt yrkesverksamma inom marknadsföring i offentliga, privata och frivilliga sektorer som söker specialistkunskap och karriärutveckling.
Genom att integrera en förståelse för digitala marknadsföringsstrategier, dynamik och plattformar kommer du att ta kunskap och färdigheter som utvecklats på kursen och tillämpa dem på en mängd olika praktikbaserade aktiviteter, inklusive användningen av verkliga fallstudier och en bostadsvecka med branschfolk. Det finns också möjlighet att integrera en 6-månaders branschplacering i ditt lärande, vilket förbättrar möjligheten att integrera teori och praktik
Varför studera MSc Digital Marketing?MSc Digital Marketing syftar till att förbereda studenterna för framgångsrik anställning genom att uppmuntra utvecklingen av en rad färdigheter som gör det möjligt för dem att arbeta effektivt, både i samarbete och individuellt. Den är utformad för att utveckla elevernas förståelse för digital marknadsföring och dess integration i en organisations övergripande marknadsföringsstrategi.
MSc Digital Marketing kommer att hjälpa elever med ingen eller begränsad kunskap om digital marknadsföring att utveckla en avancerad nivå av förståelse och kritisk reflektion av de viktigaste teorierna för marknadsföring och digital marknadsföring, ramar och verktyg inom ett brett spektrum av industrisektorer. Studenter kommer att lära sig att tillämpa denna kunskap på komplexa strategiska frågor baserade på ledande forskning och praktik inom området.
Efter framgångsrikt genomfört detta program kommer akademiker att kunna kritiskt utvärdera specifika situationer, problemlösning, skriva tydligt och analytiskt, arbeta tillsammans och självständigt och kommunicera. De kommer att kunna hämta och syntetisera information från en mängd olika källor för att utveckla välinformerade och motiverade lösningar på marknadsföringsutmaningar och digital marknadsföring.
Uppnåendet av dessa mål kommer att ge våra kandidater i MSc Digital Marketing den kunskap och färdigheter som krävs för att bygga en karriär inom Digital Marketing. Oavsett om våra kandidater vill arbeta som digitala marknadschefer eller digitala kampanjchefer eller sociala medianalytiker eller digitala entreprenörer, kommer programmet att tillåta dem att skaffa sig både allmän och specialiserad kunskap som krävs för att börja bygga sina valda karriärer. Valet av avhandlingen ger studenter möjlighet att vidareutveckla specialfärdigheter och kunskaper inom ett område de är särskilt intresserade av. För de studenter som avser att fortsätta sin utbildning kommer MSc Digital Marketing att utrusta dem med det antal färdigheter som krävs för Doktorandstudie.Chartered Institute of MarketingDetta program är ackrediterat av Chartered Institute of Marketing (CIM) , det ledande professionella organet för marknadsförare över hela världen. Middlesex University har gått samman med CIM för att ge våra studenter möjlighet att få CIM-yrkeskvalifikationer genom att utnyttja undantag som tillhandahålls genom Graduate Gateway-programmet. CIM-kvalifikationer är mycket eftertraktade av arbetsgivare och kartläggs vid sidan av våra egna grader och säkerställer att vi förser våra studenter med de bästa möjligheterna till en framgångsrik marknadsföringskarriär.
Middlesex University Dubai är också ett av få CIM-ackrediterade studiecentra i Dubai, vilket ger studenterna möjlighet att slutföra de återstående CIM-modulerna som krävs för att få sin CIM-examen.Chartered Management Institute (CMI)Ditt program är dubbelt ackrediterat av Chartered Management Institute , det enda professionella organ som kan tilldela Chartered Manager-status - den ultimata ledningen. Alla studenter är dedikerade till att främja de högsta standarderna inom ledarskap och ledarskap och kommer att ha CMI-medlemsmedlemskap under hela sin studie vilket ger dem tillgång till en rad fördelar. När du har avslutat din examen kommer du också att ta en CMI nivå 7 Professional Qualification in Strategic Management and Leadership Practice .PrograminnehållProgrammet MSc Digital Marketing kommer att erbjudas på heltidsstudier (varar 1 år) och deltidsstudier (2 år). Programmet kommer att bestå av fyra obligatoriska moduler som studenter kommer att genomföra under ett läsår. Årslånga moduler ger studenter mer tid att samla ämnen i varje modul. Ett intervall på 15 kreditmoduler kommer att finnas tillgängliga som valfria moduler. Dessa kommer vanligtvis att pågå under en period. Utöver dessa moduler kommer kandidater att genomföra en 60 poäng kontekstuell forskningsmetod och avhandlingsmodul som kommer att resultera i inlämnande av en forskningsrapport om ett godkänt ämne.
En mängd olika strategier för inlärning, undervisning och bedömning används för att förbättra elevernas upplevelse och säkerställa att ett så brett utbud av lämpliga färdigheter och inlärningsresultat uppfylls.
Modul- och programinformation är vägledande och kan komma att ändras.Forskningsmetoder och avhandling (60 poäng) - Obligatorisk
Digital reklam (15 poäng) - Obligatorisk
Analys av digitala och sociala medier (15 poäng) - Obligatorisk
E-marknadsföring och sociala medier (30 poäng) - Obligatorisk
Marknadsstrategi, ledarskap och planering (30 poäng) - Obligatorisk
Professionell praxis (15 poäng) - Valfritt
Praktik inom den digitala sektorn (15 poäng) - Valfritt
Innovationsdriven marknadsföring (15 poäng) - Valfritt
Multikanals marknadsföringshantering (15 poäng) - Valfritt
Entreprenörskap inom den digitala sektorn (15 poäng) - Valfritt
Konsumentpsykologi (15 poäng) - ValfrittFörväg / UnsplashIngångskravAkademiska krav
Sökande ska normalt ha:En andra klass examen eller högre inom marknadsföring, kommunikation eller ett affärsrelaterat område
Vi accepterar också en yrkeskvalifikation enligt motsvarande standardDe utan formella kvalifikationer men har omfattande marknadsföringserfarenhet är välkomna att ansöka.
Engelska språkkrav (forskarutbildning)
Alla program vid Middlesex University Dubai undervisas på engelska och sökande med tidigare utbildning utanför engelskspråkiga länder (som Storbritannien, Förenta staterna, Kanada, England, Irland, Australien, Nya Zeeland), måste visa engelska språkkunskaper enligt följande :IELTS Academic: 6.5 (minimum 6.0 i varje band)
TOEFL Internetbaserat: 87 (21 i lyssnande och skrivande, 22 i tal och 23 i läsning)
PearsonPTE Academic: 58Framtida karriärer och anställbarhetProgrammet är utformat för att utrusta studenter med färdigheter och kunskap för att bedriva framgångsrika karriärer inom digital marknadsföringsroller inom ett brett spektrum av olika branschsektorer och typer av organisationer. Denna MSc är för dig som vill utveckla sina färdigheter och skaffa kunskap för att bygga eller främja sin karriär i privata, offentliga eller välgörenhetsorganisationer. Kandidater kommer att vara utrustade med allmän och specialiserad kunskap för att bli digitala entreprenörer eller bedriva en karriär inom en rad olika digitala marknadsföringspositioner som den digitala marknadskonsulenten, Digital Campaign Manager och Social Media Analyst. För de studenter som avser att fortsätta sin utbildning kommer MSc i digital marknadsföring att förse dem med en rad färdigheter som krävs för doktorandnivå.
University Employability Service erbjuder forskarstuderande stöd vid planering av sin karriär. Chartered Institute of Marketing, Institute of Direct Marketing, Institute of Practitioners in Advertising och många andra yrkesorganisationer erbjuder karriärstöd till medlemmar och belyser jobbmöjligheter för alla akademiker.