MSc Fashion & Luxury Business
Institut Supérieur de Marketing du Luxe - SUP de LUXE
Nyckelinformation
Campus läge
Paris, Frankrike
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 19 000 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
MSc Fashion & Luxury Business erbjuder dig ledarkurser och specialkurser i mode.
Medan mode är ett dynamiskt, ständigt föränderligt och snabbt växande segment av lyxindustrin, syftar detta program till att producera akademiker med avancerad kunskap och en bredd av ledaregenskaper inom modebranschen som alltid utvecklas.
Förbindelsen mellan Sup de Luxe och sektorn är att säkerställa en perfekt sammansmältning av ledning, konst, hantverk och vetenskap, vilket är modets väsen.
Galleri
Antagningar
Läroplan
Första årets program:
- Etik och företagens sociala ansvar
- Entreprenörskap ekosystem
- Företagsekonomi
- Strategisk diagnos
- Ledningsinformationssystem och projektledning
- Självförverkligande
- Internationell finansiering och riskhantering
- Avhandlingens slut
- Karriärutveckling
- Digitalisering av den internationella lyxvärlden
- Organisation av ett globalt lyxevenemang
- Marknadsföringsstrategi
- Merchandising
- Kommunikationsplan
- Avancerad lag för internationella organisationer
Program för andra året:
- Förstå det globala landskapet för lyxindustrin
- Behärska affärsmodeller inom mode och lyxaffärer
- Hantera juridiska och regulatoriska frågor i lyxaffären
- Förstå sociologi och modehistoria
- Definierar mode och lyxvarumärkesstrategi
- Hantera företagsekonomi och prestanda inom mode- och lyxindustrin
- Hantera digital marknadsföring och e-handel inom modebranschen
- Franska som främmande språk
- Personlig och karriärutveckling
- Seminarium
- Forskningsmetoder
- Designa mode- och lyxmarknadsföringsstrategier
- Behärska särdragen hos (lyx) modeprodukten
- Hantera kommunikation och viktiga händelser i modebranschen
- Hantera en modeförsäljning i ett flerkanaligt perspektiv
- Hantera inköp och leveranskedja i modebranschen
Programresultat
Syftet med detta program är att göra det möjligt för studenter att:
- visa original kreativt tänkande och autonomi i utvecklingen av projektidéer när man svarar på modebranschens förändrade behov
- vara utrustad för att hantera befintlig och framväxande teknik i dagens internationella modeindustri
- ha förståelse för specialiserade varumärkesutveckling och affärsmetoder globalt
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
MSc Fashion, Apparel and Luxury Management
- Dubai, Förenade arabemiraten