MSc i e-handel och digital marknadsföring
International Hellenic University (IHU)
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Thessaloniki, Grekland
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
18 - 30 månader
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
03 Jun 2024
Tidigaste startdatum
Oct 2024
Introduktion
Entreprenörsförmåga i kombination med djup teknisk kunskap, kan leda till att producera innovativa idéer i den globala konkurrensen e-Business miljö. Denna nya Påbyggnadsutbildning syftar till att ge en balanserad och väl utformad utbildning i både principerna för programvara och telekommunikation tillämpas på e-affärspraxis, liksom de väsentliga lednings-, marknadsföring och finansiering färdigheter som behövs för att starta upp och framgångsrikt driva en e- Business. Den 14-månaders kurs kommer att tilltala studenter att göra karriär inom ett område av entreprenörs, chefs- och marknadsföring positioner i IT eller annan liknande IT-orienterad domän i den framväxande kreativa ekonomin. Kursplanen ger en kombination av teoretiska kunskaper och praktiska färdigheter, med fokus på e-Business / e-handel applikationer och den underliggande tekniken:
- Projektledning, ledarskap och teamarbets
- Förvaltning och marknadsföring
- Entreprenörs färdigheter och kunskaper som behövs för att utveckla nystartade företag
- Nyckelkompetenser för strategiska beslut, som rör innovation och teknisk förvaltning,
- Viktiga kommunikationsförmåga
- Motion praktiskt inriktad undervisning baserad på fallstudier och verkliga exempel
- Färdigheter relaterade till dataanalys och utvärdering
- Planering och time management
MSc i e-Business och digital marknadsföring Programmet främjar lärande och undervisning som kännetecknas av en mångfald av resurser och undervisnings stilar och tekniker, som erkänner att universitetet verkar i en ständigt föränderlig miljö. Undervisnings- och inlärningsmetoder bör stödja utvecklingen av dessa färdigheter, genom att uppmuntra inte bara förmågan till abstrakta resonemang, utan också studenternas kapacitet för självständiga och själv motiverade lärande, problemlösningsförmåga, och en del av de kunskaper och färdigheter som är gemensamma för sysselsättningen inom många områden.
Detta program är utformat för universitets akademiker av telekommunikation, Informatik / datavetenskap och elektroteknik, utan också för naturvetenskap och ekonomi och affärs Institutioner, med en stark bakgrund inom IKT och en stark motivation att göra karriär i kommunikation och Cyber Security relaterade domäner .
Den struktur
MSc i e-Business och Digital Marketing (heltid) är en 14-månadersprogram lärs ut under tre terminer. Föreläsningar sker främst på vardagskvällar. Det finns även deltid läget över 26 månader för dem som inte kan engagera sig i en heltid program, antingen för arbete eller andra skäl.
Vid ankomsten till IHU alla studenter deltar grundkurser i Java och SQL, syftar till att ta med alla inkommande studenter till samma nivå när det gäller några av programmerings kunskap som krävs. Under den första terminen, är alla elever krävs för att följa fem (5) obligatoriska grundläggande kurser. Under den andra terminen, alla studenter följer ytterligare tre (3) obligatoriska kurser i kombination med två (2) valbara kurser. Slutligen under den tredje terminen, är arbetet avsedda enbart för master avhandlingen.
Ansökningstider
Den IHU fungerar på ett rullande antagning basis i två (2) omgångar av applikationer.
- Ansökan Round 1 stoppdatum: 15 jun 2015 - Ansökan Round 2 stoppdatum: 16 Oktober 2015 Det innebär att kandidaterna ansöka om och är upptagna till våra program året runt, fram till slutet av den 1: a omgången (15 juni ). Runda 2 ansökningar kommer att behandlas i enlighet med tillgången på platser i programmet efter runda 1.
Vi föreslår dock att du ansöker så tidigt som möjligt för att säkerställa ett snabbt svar och plats tillgänglighet.
Antagningar
Läroplan
1:a terminens kärnkurser
- ICT Management
- Digital marknadsföring
- Web Analytics
- Data Science for Business: Teori och praktik
- ICT Essentials
Andra terminens kärnkurser
- Digital Entrepreneurship: Utveckla och finansiera ett e-företag
- Sociala medier och Online Community Management
- Digitala organisationer: e-handel och e-förvaltning
De valbara kurserna
Under andra terminen skräddarsyr studenterna sitt program ytterligare genom att välja valbara kurser. Valet av valbara kurser ska uppgå till 12 ECTS (2 kurser). Vissa av de valbara kurserna kanske inte erbjuds ett visst år, helt beroende på studenternas efterfrågan.
- Stor data och Cloud Computing
- Digital affärsstrategi
- Data Mining
- Mänsklig datorinteraktion, design och användarupplevelse
- Marknadsundersökning och analys
- Konsulteringsprojekt
Deltidsanställda deltar i följande kurser under de två (2) åren av studier: 1:a året Termin 1: ICT Management, ICT Essentials | Termin 2: Digitalt entreprenörskap: Utveckla och finansiera ett e-företag, sociala medier och onlinegemenskapshantering, digitala organisationer: e-handel och e-förvaltning 2:a året Termin 1: Digital marknadsföring, webbanalys, datavetenskap för företag: teori och praktik | Termin 2: Två (2) valfria ämnen | Termin 3: Avhandling
Avhandlingen
Under den tredje terminen arbetar studenterna med sitt mastersuppsatsprojekt, vars temaområde är relevant för deras studieprogram och deras intressen. Avhandlingen ger ett bra tillfälle att tillämpa teori och begrepp som lärts i olika kurser på ett verkligt e-affärsproblem eller utmaning. Studenter övervakas under hela sina projekt av en medlem av den akademiska fakulteten och de akademiska assistenterna. Efter inlämning av avhandlingen presenterar studenterna sina projekt för klasskamrater och lärare vid ett speciellt evenemang.
Stipendier och finansiering
School of Science & Technology erbjuder flera stipendier för de program den erbjuder, som täcker en betydande del av avgifterna. Dessa stipendier är konkurrenskraftiga. Tilldelningskriterier inkluderar kvaliteten på den första graden, kandidatens betyg på grundnivå, hans/hennes kunskaper i det engelska språket och övergripande profil. Kandidater för stipendier bör bifoga ett separat brev med sina ansökningshandlingar där de begär att bli aktuella för ett stipendium, med angivande av skälen till varför de anser att de är kvalificerade.
Karriärmöjligheter
På en snabbt utvecklande marknad kräver startups men även etablerade IKT-företag experter med en djup förståelse för både tekniska och affärsmässiga aspekter av entreprenörskap. Utexaminerade från MSc in e-Business and Digital Marketing-programmet kan spela en avgörande roll i tillväxten och internationaliseringen av praktiskt taget alla företag eller organisationer, och hjälper till att överbrygga klyftan mellan teknik och affärer, genom att använda sina kunskaper i de nya affärsmodellerna, framväxande teknik och förvaltning och utnyttjande av innovation. Därför planeras en mängd sysselsättningsmöjligheter för utexaminerade från detta program. Indikativt inkluderar de:
- IKT-företag
- Nya teknologistarter
- Multinationella företag och små och medelstora företag (SMF)
- e-handel och hälsoprogramvaruföretag
- Leverantörer av mobilnät och leverantörer av bredbandsinternet
- Sensornätverk och telematikföretag
- Riskkapital och hedgefonder
- Konsultföretag
Förutom tekniska färdigheter som förvärvats genom studier, drar våra studenter nytta av universitetets utmärkta karriärkontor, för att uppnå viktiga mjuka färdigheter (t.ex. kommunikationsförmåga, intervjuförberedelser, CV-skrivande etc.) för att bättre förbereda sig för arbetsmarknaden.