MSc i marknadsföring
ALBA Graduate Business School
Nyckelinformation
Campus läge
Athens, Grekland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
14 månader
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 12 500 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Undervisningsavgifter för det aktuella inträdesåret avbetalningar och stipendier tillgängliga *
Introduktion
MSc i marknadsföring
Genom en kombination av analys och kreativitet kan MSc i marknadsföring hjälpa dig att förbättra marknadsbeslutsfattandet på ett tillämpat och ledningsriktigt sätt, så att du kan placera dig som ett starkt varumärke på marknaden för marknadsföringspersonal, för de saker vi har att lära sig innan vi kan göra dem lär vi oss genom att göra dem (Aristoteles, Nichomachean Ethics, Book II).
Varaktigheten av MSc i marknadsföring programmet är 12 månader och kurser hålls vardagar, på kvällarna.
Höjdpunkter i programmet
Ett fokus på tillämpat lärande: Programmet är målmedvetet utformat för att kontinuerligt ge eleverna möjligheter att testa den praktiska relevansen av de marknadsföringsämnen som lärs ut. Genom projektarbete, fallstudieanalys och programtillämpningar uppmuntras studenter att tillämpa teori om aktuell företagsinformation.
Innovativ läroplan: Programmet erbjuder tre unika integrerade kurser som skiljer det från någon annan MSc i marknadsföring grad på marknaden:
1) Marknadsföringsteknik innebär datorstödd marknadsanalys och planering. Studenter arbetar med marknadsföring data och information för att förbättra effektiviteten och effektiviteten av marknadsföring beslut.
2) Kursen Marketing Metric introducerar eleverna för vikten av marknadsföringskrav, beskriver i detalj hur betydelsefulla marknadsföringsåtgärder är och hur de analyseras. De presenterar eleverna en färdplan för att välja lämpliga marknadsföringsåtgärder med specifika marknadsrelaterade beslut.
3) Konsulteringsprojektet involverar eleverna ett verkligt marknadsföringskonsultprojekt med en kundorganisation där eleverna inte bara står inför konkreta marknadsföringsutmaningar, utan också fördjupas i verklighetens verkliga sammanhang.
Efter att ha slutfört programmet bör deltagarna kunna:
- Visa kunskap om marknadsrollens roll i ledande och ledande organisationer
- Lätt överföra praktiska färdigheter och marknadsföringsverktyg till professionella marknadsföringspositioner.
- Applicera relevanta organ för marknadsföring av kunskaper till enkla och komplexa marknadsföringsproblem.
- Applicera den vetenskapliga metoden för att hantera marknadsföringsfenomen.
- Kombinera opinionsbaserat beslutsfattande med databaserat beslutsfattande.
- Strategiskt tänka på marknader, produkt och service erbjudanden
- Analysera kunder, konkurrenter och den interna företagsmiljön på ett kreativt och uppmuntrat sätt.
- Design, implementera och påtagligt utvärdera marknadsföringsprogram.
Antagningsprocess
Två alternativ att tillämpa:
1. Ansökan Online (fyll i ansökningsblankett, skanna och skicka in dina dokument och skicka sedan originalkopiorna till ALBA) ALBAs ansökningsblankett, inklusive två senaste fotografier
2. Ansökningsblanketten i papperskopia (tillgänglig för nedladdning via Application online-systemet) skickas till kontoret tillsammans med de ursprungliga kopiorna
Kandidater som ska beaktas för MSc i marknadsföring Programmet måste lämna följande dokument:
- ALBA ansökningsblankett, inklusive nyligen fotograferat i jpeg-format (eller två bilder i tryck)
- Två rekommendationsbrev som kan lämnas in på nätet eller använda de tryckta blanketterna (på grekiska) - (på engelska)
- Officiella utskrifter samt certifierade kopior av grader från varje grundutbildning, examen eller professionell examen uppnådd. Sökande, som inte kan få ett officiellt utskrift inom rimlig tid, kan skicka en kopia av inofficiella utskrifter som en tillfällig ersättare för att påskynda utvärderingsprocessen
- Bevis på kompetens på engelska. Kandidaterna måste antingen ha kunskapen eller ta TOEFL (100 minsta poäng-ALBA-kod 0942) eller IELTS-poängen (7,0 minimum), om inte deras kandidatexamen har tilldelats från en engelsktalande akademisk institution
- Tre uppsatser
- Kvitto på den icke återbetalningsbara ansökningsavgiften är [60 €] inlåning (Alpha Bank-konto nr 101-00-2320-011893, IBAN: GR21 0140 1010 1010 0232 0011 893, SWIFT (BIC) KOD: CRBAGRAAXXX) eller kreditkort (VISA eller MASTERCARD)
Applikationer med ett eller flera saknade dokument behandlas inte förrän dessa dokument har tagits emot. Tillträde till programmet bestäms av behörighetskommittén på grundval av kvalifikationerna och sökandens personlighet och engagemang.
Undervisningsavgifter för innevarande anmälningsår: 12 500 euro betalade i delbetalningar. Särskilda stipendier upp till 40% på studieavgifter och en fast kurs på 400 € / månad (i en möblerad lägenhet - alla räkningar ingår) för boende för internationella studenter.
Tidsfrist för antagningsrunda: Slut i maj
Slutdatum för antagning för internationella studenter som behöver pedagogisk VISA: Slut i maj
ALBA accepterar applikationer året runt
stipendier
Stipendier är tillgängliga för internationella studenter. Om du vill se om du är berättigad, fyll i formulärets webbplats.
Antagningar
Läroplan
Innovativ läroplan: programmet erbjuder ett antal unika kurser och workshops:
- Digital marknadsföring presenterar med de senaste verktygen för digital marknadskommunikation.
- Marketing Metrics visar nyckelindikatorer för marknadsföringsresultat.
- Marketing Engineering innebär datorstödd marknadsanalys och planering.
- Marketing Consultancy Project avser ett projekt för ett riktigt företag
- Nielsen Retail Measurement presenterar Nielsen-metoden för detaljhandelsdataanalys.
- SAS Marketing Analytics tillämpar big data-analys i marknadsföringsbeslut.
Ranking
EDUNIVERSAL BÄSTA MASTERRANKNING 2021
I april 2021 publicerade Eduniversal sin nya 2021-rankning av de bästa masters- och MBA-programmen . Rankingen inkluderar 50 specialiseringar som täcker 136 olika länder inom 9 geografiska zoner. Mer än 22 000 forskarutbildningsprogram från 1800 universitet och skolor över hela världen föreslogs och utvärderades och 5416 program rankades.
Många av Alba-programmen har en framträdande position inom sin kategori.
Programresultat
Efter avslutat program, Deltagarna ska kunna:
- Visa kunskap om marknadsföringens roll i att leda och leda organisationer
- Överför enkelt praktiska färdigheter och marknadsföringsverktyg till professionella marknadsföringspositioner.
- Tillämpa relevanta marknadsföringskunskaper på enkla och komplexa marknadsföringsproblem.
- Tillämpa den vetenskapliga metoden för att hantera marknadsföringsfenomen.
- Kombinera opinionsbaserat beslutsfattande med databaserat beslutsfattande.
- Strategiskt tänka på marknader, produkt- och tjänsteerbjudanden
- Analysera kunder, konkurrenter och den interna företagsmiljön på ett kreativt och uppmätt sätt.
- Designa, implementera och utvärdera marknadsföringsprogram på ett konkret sätt.
Stipendier och finansiering
Stipendier
Partiella stipendier är tillgängliga för internationella studenter upp till 30% på studieavgifter. Om du vill se om du är berättigad, fyll i detta formulär .
Studieavgift för programmet
Galleri
Ackrediteringar
Idealiska studenter
Civilingenjör i marknadsföring är utformad för:
- Nyutexaminerade från universitet som vill starta en karriär inom marknadsföring och fördjupa sina kunskaper inom området.
- Arbetande proffs med intresse för och engagemang för marknadsföring, som syftar till att avancera sina karriärer inom detta område.
- Individer som vill (a) förbättra sina kunskaper om digitala marknadsföringsverktyg (b) använda marknadsföringsanalyser o utveckla marknadsföringskonsultkunskaper och (c) föra fram sitt kritiska tänkande kring marknadsföring för att främja marknadsföringsansvar i sina organisationer
Karriärmöjligheter
Under dina studier här på Alba kommer du att uppleva många givande och spännande utmaningar. Förutom akademiker är det en oerhört viktig och svår uppgift att välja rätt karriärväg och hitta den perfekta jobbmöjligheten. Vi på Karriärkontoret är fast beslutna att stödja dig i ditt jobbsökande och kommer att ge dig ett brett utbud av tjänster för att hjälpa dig i din karriärplanering och utveckling.
- Karriär Coaching
- Karriärworkshops och masterclasses
- Karriärevenemang med ledande företag i Grekland och utomlands
- Alba Karriärforum
- praktikplatser
- Arbetsförmedlingsmöjligheter