MSc International business: försäljning finansiering (heltid)

Allmänt

Programbeskrivning

MSc International Business: Marknadsföring-Ekonomi (heltid)

Finans fokuserar ofta på "tekniska" förutsättningar för att lyckas med en organisation eller finansiell produkt och ignorerar "mål" ur ett marknadsföringsperspektiv, som fokuserar på intressenternas behov. Genom att föra finans- och marknadsföringsstrategier tillsammans, visar denna unika spår hur du kan skapa en miljö där både finansiella resultat och kundnytta kan integreras.

Enastående resurser

Som student efter Marketing-Finance spår, kommer du att dra nytta av de utestående akademiska och pedagogiska resurser som finns tillgängliga på två av Maastricht University avdelningar. Genom en dynamisk blandning av teoretiska kurser och empiriska projekt, kommer du att utforska områden som det ekonomiska beslutsfattandet, produktutveckling, relationsmarknadsföring och aktieägarvärde.

Du kommer också att följa en praktisk färdighetsträning kurs, och möjlighet att göra praktik ger dig möjligheten att tillämpa teorin du lärt dig och få värdefull arbetslivserfarenhet.

Marketing-Finance är en 1-årig, heltid program och undervisas helt på engelska. Utexaminerade kommer en magisterexamen i International Business med inriktning mot marknadsföring-Finance.

Vad kommer du att lära dig?

I små klasser kommer du att få en grundlig teoretisk förståelse av alla aspekter av marknadsföring och ekonomi. Detta ger dig möjlighet att utveckla innovativa finansiella produkter och bedöma riskerna för dessa produkter i förhållande till marknadens avkastning. Genom fallstudier och en valfri praktik, kommer du att kunna sätta dina kunskaper i praktiken.

I slutet av banan, kommer du att kunna:


• förstå och analysera den finansiella sidan av produktutveckling
• marknadsföra produkter och omsätta fördelarna i ekonomiskt mervärde
• delta i det strategiska beslutsfattandet på hög nivå

Karriärmöjligheter

Som Marketing-Finance examen, kommer du att vara i besittning av en unik men värdefull kompetens. De flesta företag har marknadsförings- och ekonomiavdelningar som skiljer sig från varandra. Din djup förståelse för båda fälten öppnar karriärmöjligheter för dig i marknadsföring, finansiella tjänster och riskhantering, med massor av möjligheter till avancemang. Din förmåga att förstå finansiell teori och översätta det till ett mervärde kommer att göra dig en tillgång i både den privata och offentliga sektorn.

Akademiker har hittat positioner i:

  • stora multinationella företag
  • banker, mäklarfirmor och försäkringsbolag
  • konsultverksamhet
  • EU: s institutioner
Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

The most international university in the Netherlands, stands out for its innovative approach to learning and international outlook. With 16,000 students and 4,000 staff, Maastricht University offers ... Läs mer

The most international university in the Netherlands, stands out for its innovative approach to learning and international outlook. With 16,000 students and 4,000 staff, Maastricht University offers a wide choice of academic programmes, all Läs mindre