MSc International Fashion
Institut Francais de la Mode
Nyckelinformation
Campus läge
Paris, Frankrike
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
15 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 19 000
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Ny: Civilingenjör i internationell mode
Målet med MSc Fashion/>
Detta program bygger på IFMs styrka som en unik mötesplats för interaktionen mellan ledningen
Det ger studenter:
- En stark grund för ledarskap som tillämpas specifikt på lyxsektorn: marknadsföring, strategi och verksamhet på internationella marknader med särskild tonvikt på distribution och detaljhandel.
- nycklarna till förståelse och utnyttjande av varumärkesvärde: lyx märkning, kommunikation och digitala strategier.
- en djupgående kunskap om skapandet: mode, design och lyxkultur, förståelse för den kreativa processen, förståelse av vikten av kvalitet och savoir-faire (know-how) inom lyxindustrin.
Studenterna kommer också att utveckla färdigheterna för att förstå "den franska beröringen" - historiska och nutida referenser - och kommer att lära sig franska för att underlätta kommunikation och kulturell förståelse.
Ett rikt akademiskt år som spenderas i hjärtat av Paris, med ett särskilt fokus på ledarskap och personlig utveckling, kommer att ge deltagarna en viktig konkurrensfördel när de bedriver sin karriär.
För studenter som redan har en 4-årig kandidatexamen (eller motsvarande) består programmet av ett 9-månaders intensivt program följt av en 6-månaders praktikplats. För studenter som har en 3-årig kandidatexamen (eller motsvarande) börjar programmet med ett 12-månaders grundår, som är dedikerat till både traditionell in-class och experiential learning, förutom Paris Fashion Week och detaljhandelarbetsupplevelser. För de studenterna är det obligatoriskt att slutföra båda åren för att erhålla MSc i internationell mode
Professionella möjligheter för kandidater från detta program är främst relaterade till internationell affärsutveckling, vilket hjälper till att möta behoven hos lyxmärken eftersom de fortsätter att stärka sin närvaro på globala marknader. Rollerna är i funktioner som produkt- och visuell merchandising, grossist- och detaljhandelshantering, inköp, marknadsföring och kommunikation, digital och CRM.
IFM Open Day 2018 - MSc i internationell mode
Detta program har aktivt stöd av företag som Chanel, Chloé, Christian Dior, Hermès, Kenzo, L'Oréal Luxe, Louis Vuitton, Saint Laurent ... som deltar i programmet under de akademiska kurser och erbjuder praktikplatser.
IFM är en statlig erkänd institution för högre utbildning och MSc i International Luxury Management är registrerad på nivå 1 (Master Level) med Répertoire National des Certifications Professionnelles (RNCP). Denna registrering berättigar de icke-EU-studenter som har examen från programmet (praktik ingår) för att få godkännandet Provisoire de Séjour (APS - Tillfällig vistelsestillstånd), så att de kan arbeta i Frankrike i ett år.