MSc Marketing

Allmänt

2 tillgängliga platser
Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

Det övergripande målet med MSc Marknadsföringskurs är att tillhandahålla ett akademiskt utmanande, intellektuellt stimulerande studieprogram som utbildar, utvecklar och förbättrar den professionella kompetensen hos studenter inom marknadsföring och affärer.

Kursen är utformad för att hjälpa till att bygga din kunskap, överförbara färdigheter och förmågor för att förbereda dig för mellan- och seniorutnämningar inom offentliga, privata och sociala ekonomiska sektorer i den globala affärsarenan.

Detta program är också tillgängligt som MSc Marketing med Advanced Practice, som inkluderar antingen en praktikplats eller ett projekt.

face, girl, close-up

Kursens mål är att:

  • Ge en avancerad studie av företag och ledning med ett särskilt fokus på marknadsföring
  • Förbered dig på en karriär inom marknadsföring och affärer genom att bygga överförbara färdigheter som krävs för marknadsförvaltning på olika nivåer
  • Utveckla din förmåga att tillämpa kunskap och kritisk förståelse för marknadsföring och affärer på komplexa problem, både systematiskt och kreativt, för att förbättra företagande marknadsföring och affärspraxis
  • Förbättra dina livslånga lärandeskap och personlig utveckling för att arbeta med självriktning och originalitet och bidra till företag och samhälle i stort
  • Kritiskt utvärdera tillämpningen och effekterna av marknadsföringsteorier och begrepp till praktiska marknadsföringsproblem
  • Utveckla starka överförbara färdigheter logiskt resonemang, kreativt tänkande, effektiv kommunikation och förmågan att kritiskt utvärdera samtida frågor
  • Förvärva de färdigheter som krävs för att utforma, utforma och genomföra ett omfattande forskningsprojekt
  • Odla högt utvecklade livslångt lärande och en uppskattning för fortsatt personlig och professionell utveckling, genom självstyrt och reflekterande lärande

Lär ut metoder

Vi använder ett brett utbud av undervisnings- och inlärningsmetoder i de olika modulerna på denna kurs, beroende på arten och prioriteringarna för varje modul. Du kommer att undervisa med en blandning av föreläsningar, seminarier, lektioner och workshops, cirka 12 timmar per vecka.

Förutom din tid i klassen förväntas du delta i ungefär 30 timmars självstudietid per vecka.

Du får undervisning av erfarna lärare som kommer att ta med den praktiska affärsrelaterade erfarenheten i klassrummet så att eleverna kan förstå hur företag fungerar i den verkliga världen.

Du har tillgång till Blackboard, vår online inlärningsmiljö, där du kan få tillgång till modulresurser och läslistor som hjälper dig att förbereda för lektioner och självstudier.

bedömning

Varje modul bedöms endast genom kurser.

Karriär och progression

När denna kurs har lyckats kommer du vara väl placerad att ansöka om en rad marknadsföringspositioner inom offentlig och privat sektor.

Dessutom kommer de färdigheter du kommer att lära dig på MSc Marketing förbereda dem som väljer att starta ett eget företag.

Den genomsnittliga startlönen för doktorander i marknadsföring är £ 21 461, den genomsnittliga lönen för en marknadschef är £ 37 305, ett äldre varumärke eller produktchef tjänar en genomsnittslön på £ 48,296 och den genomsnittliga lönen för en marknadschef är 77 799 £.

Ingångskrav

Sökande måste inneha minst:

  • En 2: 2 (andra klass) examen eller internationellt motsvarande, i vilken disciplin som helst

Under exceptionella omständigheter, om du inte uppfyller behörighetskraven ovan men har betydande och betydande erfarenhetsinlärning, kan du kanske ansöka som en icke-standardiserad sökande.

Alternativt kan du vara berättigad att studera vår utökade MSc-marknadsföring som integrerar vårt examensbevisprogram för att möjliggöra inträde för studenter som motsvarar en standardexamen (tredje klass, godkänd eller ordinarie). När du har slutfört Pre-Masters Graduate Certificate med ett lägsta totalvärde på 50%, kommer du att garanteras progression till MSc Marketing.

Engelska språkkrav

Sökande måste uppfylla våra allmänna inträdeskrav samt uppfylla specifika krav.

De allmänna inträdeskraven är något av följande:

  • IELTS 6.0 utan bandvärde mindre än 5,5, eller motsvarande
  • HKDSE English Language - Klass 4 totalt med inte mindre än 3 i någon av de fyra underkunskaperna
  • Indian Standard XII English - Minimum 70% (endast i Central Board of Secondary Education (CBSE) eller Indian Certificate in Secondary Education (ICSE))
  • WAEC - C6

Om du inte har de obligatoriska IELTS kan du vara berättigad att studera på våra Pre-Sessional-program.

Om du har IELTS 5.5, med högst en poäng på 5,0, kan du vara berättigad att studera på vårt Pre-Sessional Standard-program.

Om du har IELTS 5.0, med högst en poäng på 4,5, kan du vara berättigad att studera på vårt Pre-Sessional Plus-program.

Studieavgift för 2020/21

  • Storbritannien / EU: 5 150 £

Internationella studenter:

  • London: 12 500 £
  • Birmingham: 11 000 £

Observera att de angivna avgifterna endast är för din undervisning och inte inkluderar kostnaden för några kursböcker som du kan välja att köpa, brevpapper, boende etc. Som studentstudent i Ulster University London och Birmingham har du också tillgång till vår bibliotek på campus och en rad resurser för e-lärande.

De moduler du studerar kan kräva att du köper ytterligare kursböcker för kursen och du bör vara beredd att köpa några extra texter, vi rekommenderar att du tillåter ytterligare £ 180 under din kurs.

Vad betalar min undervisning för?

  • Din undervisning i klassen - detta inkluderar seminarier, föreläsningar och självstudier
  • Tillgång till faciliteter inklusive datorer, Wi-Fi, skrivare, skåp, multitro rum, tyst studieutrymme och sociala områden.
  • Vår bibliotekstjänst - både på campus och en omfattande onlinekatalog över resurser
  • Karriär- och anställbarhetstjänst som ger hjälp med CV, ansökningar och förberedelse av intervjuer genom workshops, drop-ins och 1-2-1 möten
  • ACE-teamet (Academic Community of Excellence) som är här för att stödja dig med dina studier och uppgifter
  • Studenteraktivitetsföreningen (SAA) - som organiserar evenemang på campus, rabatterade sightseeingresor och hjälper studenter att skapa och driva samhällen
Senast uppdaterad Aug 2020

Om skolan

Ulster is a university with a national and international reputation for excellence, innovation and regional engagement. We make a major contribution to the economic, social and cultural development of ... Läs mer

Ulster is a university with a national and international reputation for excellence, innovation and regional engagement. We make a major contribution to the economic, social and cultural development of Northern Ireland and play a key role in attracting inward investment. Our core business activities are teaching and learning, widening access to education, research and innovation and technology and knowledge transfer. Läs mindre
london , birmingham + 1 Mer Mindre