MSc Marketing

Allmänt

Programbeskrivning

Om du vill skapa dig en karriär inom marknadsföring, kommer MSc i marknadsföring vid Bristol Business School att ge dig en solid kvalifikation, och färdigheter och insikter, för att lyfta dig ovanför andra kandidater på arbetsmarknaden i en mängd olika branschsektorer , oavsett din bakgrund eller UG-examens ämnesområde.

Denna väletablerade och högt respekterade kurs ger dig en grundlig akademisk grund i ämnet, samt att utveckla din kunskap, erfarenhet och färdigheter, för att öppna dörren till ett brett utbud av givande marknadsföringskarriärer.

Den senaste kunskapen om marknadsföring

Detta är ett snabbt fält och kursen hålls ständigt uppdaterad och relevant för den senaste utvecklingen inom affärspraxis. Du kommer att utveckla en omfattande förankring i:

  • Planering, strategiutveckling och implementering
  • Analys av kunder, marknader och industri
  • Marknadskommunikation
  • Forskning, undersökningar och dataanalys.

De färdigheter du behöver för att lyckas

Kursen är också utformad för att utveckla dina problemlösningsförmågor och ge dig omfattande möjligheter för vidare personlig utveckling. Vi tar ett strukturerat tillvägagångssätt för att utveckla de professionella färdigheter du behöver för att lyckas inom detta område. Detta inkluderar både intellektuella färdigheter som utforskar olika tankesätt; och praktiska färdigheter, såsom kommunikations-, numeriska och presentationsfunktioner.

Ett riktigt fokus

Kursen bygger starkt på verkliga frågor, så att du kommer att lära dig teorin men också hur du tillämpar den i verkliga situationer. Du kommer också att ha gott om möjligheter att samarbeta med arbetsgivare, med gästföreläsare från industrin och forskningsmöjligheter där du kan arbeta med verkliga marknadsföringsproblem.

Denna kurs är idealisk om du är i början av din marknadsföringskarriär.129468_57e4d6404e50ab14f6da8c7dda7930791c3bd8e2554c704c72267fd0934cc05e_1280.jpg PhotoMIX / Pixabay

Innehåll

Du kommer att studera:

  • Modern marknadsföringspraxis - Denna modul introducerar dig teorin och praktiken för marknadsföring. Det börjar med att titta på den traditionella strategin för målmarknadsföring innan man tittar på den senaste utvecklingen av marknadsföringstankar. Denna modul kommer också att introducera idén om tänkande färdigheter, och uppmuntrar dig att ta ett systematiskt synsätt på hur du hanterar affärsproblem, med hjälp av teori för att strukturera din strategi.
  • Strategisk marknadsplanering - I den här modulen kommer du att lära dig att analysera en organisations miljö, fatta beslut om hur den kan använda sina resurser för maximal fördel. Modulen kommer att granska ett antal olika verktyg och tekniker som hjälper strategisk analys, strategiutveckling och implementering.
  • Marketing Analytics - Marknadsföring beror på god information om organisationen, dess kunder och konkurrenter. I Marketing Analytics kommer du att lära dig att designa och implementera system för övervakning av marknadsföringsaktiviteter, integrera finansiell och icke-finansiell information för att stödja organisatoriskt lärande.
  • Principer för marknadskommunikation - Den här modulen tar en djupgående titt på reklamverktygen och teknikerna. Förutom att titta på styrkorna i svagheterna hos olika kommunikationsmedier kommer du att lära dig de mer grundläggande principerna för meddelanden utveckling, inramning och leverans, och se till att kommunikationsmedier används så effektivt som möjligt.
  • Forskningsmetoder för marknadsföring - Denna modul bygger på inlärningen från modulen Marketing Analytics. Förutom att lära dig att definiera och planera forskningsprojekt, kommer du att utveckla färdigheter i att samla in data, oavsett från fokusgrupper, undersökningar eller observationer. Fokus på denna modul är främst marknadsföringsforskning, men vi kommer också att titta på likheter och skillnader från akademisk forskning.
  • Global marknadsföring - Även om alla moduler på masterprogrammet har ett globalt perspektiv, ser denna modul specifikt på utmaningarna för att utveckla internationella marknader. Förutom att lära dig tekniker för att undersöka och utvärdera avsiktliga marknader kommer du att bli bekant med olika sätt för marknadsinträde, liksom de vanliga farorna och fördelarna med global marknadsföring.
  • Marknadsavhandling och forskningsmetoder.
  • Arbetsbaserade projekt- och forskningsmetoder.

Valfria moduler

De valfria modulerna som anges är de som troligen är tillgängliga, men de kan komma att ändras.

Du väljer ytterligare två ämnen från de valfria modulerna nedan, så att du kan specialisera dig inom områden som är relevanta för din valda karriärväg:

  • Digital marknadsföring eller företagskommunikation
  • Hantering av kundrelationer
  • Principer och policy för social marknadsföring
  • Främjande och samhälle
  • Människor och organisationer
  • Entreprenörsbeslut
  • Detalj- och modemarknadsföring: Design och leverans.

eller en från de valfria modulerna ovan, plus en från:

  • Människor och organisationer
  • Människor och organisationer i internationellt sammanhang.

Avhandling

Utöver dessa moduler ger din avhandling dig chansen att undersöka ett område med marknadsföring av särskilt intresse för dig och som är relevant för din karriär eller företag. Du har valet att arbeta på en avhandling av akademisk typ eller en arbetsbaserad, där du kommer att arbeta med ett live marknadsföringsprojekt. Du kommer att delta i ett antal avhandlingar för att förse dig med den forskarutbildning som är tillräcklig för att producera en kvalitetsavhandling.

Tidigare avhandling ämnen inkluderar:

  • Från Bond till Beckham Evolution of Male Grooming
  • Framgångsfaktorer i Capital och Revenue-projekt inom Bristol Parks
  • Vad påverkar pre-tonåringar att köpa i ett socialt nätverk

Universitetet ständigt förbättrar vårt erbjudande genom att svara på feedback från våra studenter och andra intressenter, se till att läroplanen hålls uppdaterad och våra studenter är utrustade med de kunskaper och färdigheter de behöver för den verkliga världen. Detta kan leda till förändringar i kursen. Om ändringar i din kurs godkänns kommer vi att informera dig.

Lärande och undervisning

Detta är en "konvertering" -kurs, och vi antar ingen tidigare studie av marknadsföring. Du lär dig genom formella klasser och seminarier samt genom grupparbete och självständig studie. Arbetet kommer att innehålla uppdrag, övningar, fallstudier och presentationer med tonvikt på självständigt lärande för att utveckla dina problemlösningsförmågor.

Du kommer också att ha tillgång till en rad studiematerial online via vår virtuella inlärningsmiljö. Detta inkluderar onlineföreläsningar, fem minuters diskussioner om "pratande huvud" och annat kursplanrelaterat material för att stödja ditt lärande.

Studietid

Heltid

På heltidskursen går du på Business School i ett år, studerar två till tre dagar i veckan och skickar in din avhandling i september. Du kan dock välja att lämna in din avhandling i december, och därför tar det 15 månader att genomföra kursen.

Deltid, snabbspår

Detta leveranssätt är utformat för studenter som inte kan få tid att studera under normal arbetstid. För var och en av modulerna kommer du normalt att delta i två en-dagars workshops (cirka 10 per år totalt). Dessa workshops kommer normalt att äga rum på lördagar. Återstoden av materialet levereras online. Även om det finns viss flexibilitet för dig att arbeta igenom dessa i sin egen takt kommer det att finnas flera livestudier online för att ge feedback och för att hålla dig på rätt väg för att uppfylla bedömningsfristerna. Du kommer också att vara skyldig att delta i undersökningar upp till två gånger om året. Kursen tar två år att genomföra.

Deltid, flexibel

Du kan förhandla om ett individuellt program, som omfattar studier tillsammans med heltidsstudenter och / eller moduler från snabbtid på deltid. Detta kan ta så länge som sex år, men de flesta studenter på detta läge genomför kursen på tre år och studerar en dag per vecka.

Studiestöd

Om du har gått ur högre utbildning ett tag, tillhandahåller vi färdighetssessioner som hjälper dig att förbereda dig för att studera igen såväl som sessioner för engelska som inte är engelska.

bedömning

Bedömning sker genom övervakade mini-projekt, presentationer, tidsbegränsade uppdrag och prov.

Studiefaciliteter

I vår nya £ 55 miljoner Bristol Business School har du tillgång till banbrytande inlärningsutrymmen.

Business School är designad med studentinlägg och erbjuder inlärningsutrymmen för individuella och gruppstudier, interaktiva inlärningsmiljöer och konferensrum som du kan boka. Det är ett utrymme för studenter och företag att träffas, samarbeta och bilda nya partnerskap.

Schema för integritetsforskning

Som student på denna kurs kommer du att kunna ansöka om att delta i schemat för forskning om integritet. Detta ger dig chansen att få praktisk erfarenhet av marknadsundersökningar, där du kommer att arbeta med en klient på ett verkligt forskningsprojekt och få värdefull insikt i hur det är att arbeta som marknadsundersökningskonsult.

Möt branschens ledare

Som student vid Bristol Business School har du möjlighet att höra om de utmaningar, frågor och beslut som tas på högsta nivå av strategiskt ledarskap. Vår inspirerande serie talare har inkluderat Will King, VD för King of Shaves som talade om "The Power of Social Media".

Ingångskrav

Du kommer behöva:

  • en examen om 2: 2 eller högre i vilket ämne som helst; eller
  • en motsvarande akademisk examen; eller
  • en relevant akademisk eller yrkeskvalifikation plus betydande marknadsföring eller allmän affärserfarenhet: ge fullständig information i din ansökan.

UWE Bristol International College

Internationella studenter som inte uppfyller de akademiska eller engelska kraven för att studera denna kurs kan kvalificera sig genom att genomföra en förberedande studie på vår International College.

Engelska språkstöd

Om du uppfyller de akademiska kraven men kräver ytterligare stöd för att ta dina språkkunskaper till önskad nivå kan du kanske gå på en av våra förberedande engelskkurser. Studenter som framgångsrikt slutför kursen kan fortsätta på sin valda examen utan att ta en IELTS eller motsvarande.

Karriär / Ytterligare studie

Marknadsföring är central för framgång i modern affärsverksamhet, marknadsföringsexpertens professionella färdigheter är i allt högre grad ett pass till de mest ledande befattningarna i företagen. Detta inkluderar roller som digital marknadschef, kommersiell chef, marknadsförings- och utvecklingschef, chef för affärsutveckling och marknadsföring och chef för direktmarknadsföring.

MSc i marknadsföring vid Bristol Business School ger dig de breda kunskaperna och det intellektuella förtroendet som krävs för att komma igång och komma vidare i din karriär.

Du kommer också att ha möjlighet att fokusera på specifika marknadsföringsområden genom de valfria modulerna och din avhandling. Våra kandidater har arbetat med arbetsgivare som Creative England, SCISYS och Telefónica UK.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

UWE Bristol is a University Alliance university with a common mission to make the difference to our cities and regions. We use our experience of providing high-quality teaching and research with real- ... Läs mer

UWE Bristol is a University Alliance university with a common mission to make the difference to our cities and regions. We use our experience of providing high-quality teaching and research with real-world impact to shape higher education and research policy for the benefit of our students and business and civic partners. We innovate together, learn from each other and support every member to transform lives and deliver growth. Läs mindre
Stoke Gifford