MSc Strategisk Marknadsföring
University of Surrey
Nyckelinformation
Campus läge
Guildford, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 22 000 / per year *
Ansökningstiden
01 Jul 2024
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* för utländska studenter | £13 900 för brittiska studenter
Introduktion
Varför välja den här kursen
Kreativ, kundinriktad, analytisk, praktisk eller mer: vilken marknadsföringsspecialism du än eftersträvar, syftar vår MSc Strategic Marketing till att utrusta dig med de grundläggande koncept, modeller, digitala verktyg och processer som är nödvändiga för att få hållbara konkurrensfördelar i marknad.
Du kommer att få omfattande kunskaper och färdigheter inom strategisk, digital marknadsföring och sociala medier, vilket ger dig en avancerad förståelse för samtida marknadsföringsprinciper. Digitala och strategiska marknadsföringsfärdigheter är avgörande för marknadsföring i en datadriven värld, och den här kursen kommer att ge dig de kunskaper och färdigheter du behöver för att fatta välgrundade marknadsföringsbeslut i dagens dynamiska marknadsföringsvärld. Du kommer att utvecklas som en agil och entreprenöriell marknadsföringsproffs och kommer att vara en tillgång för framtida arbetsgivare.
Som MSc-student i Strategic Marketing kommer du att vara baserad på Surrey Business School och vara en del av ett levande samhälle fokuserat på att förbättra affärspraxis och skapa hållbara och positiva förändringar.
Skolan är känd för sina:
- Undervisning och forskning i världsklass
- Stort fokus på entreprenörskap och företagande
- Levande och mångsidig gemenskap
- Utmärkta karriärmöjligheter.
Vad du kommer att studera
På Surrey Business School betonar vi innovation och ledarskap och tillhandahåller ett djupgående och praktiskt förhållningssätt till undervisning. Vår MSc Strategic Marketing bygger på de etablerade forskningsstyrkorna och undervisningsförmågan hos Institutionen för marknadsföring som kommer att utrusta dig med egenskaperna, sätten att tänka och beteendet hos en modern marknadsföringsprofessionell.
Studenterna kommer att lära sig avancerade analystekniker som antagits av den ledande organisationen för att bedöma och hantera kundtjänstupplevelse.
Vi kommer att ta fram din kreativitet och problemlösningsförmåga och utveckla dina färdigheter som framgångsrik marknadsförare. Vi kommer att lära dig "ins" och "outs" av marknadsföringsstrategier, processer och tekniker. Du får också lära dig om kommunikation, marknadsföring i digitala och sociala medier, marknadsundersökningar och kundnära funktioner.
Du kommer att studera en rad kärnkoncept från andra managementdiscipliner, inklusive innovationsledning. Du kan skräddarsy vår kurs för att passa dina karriärsträvanden genom att välja från distinkta valfria moduler, som täcker olika ämnen som global strategi, marknadsanalys och mer.
Professionell erkännande
MSc - Association to Advance Collegiate Schools of Business (AACSB)
Ackrediterad av föreningen till Advance Collegiate Schools of Business (AACSB).
MSc - Chartered Institute of Marketing (CIM)
Ackrediterad av The Chartered Institute of Marketing (CIM) för att få CIM-kvalifikationer genom Graduate Gateway.
Antagningar
Läroplan
Läsårets struktur
Du läser vår kurs under två terminer. Det finns även en avhandlingsmodul om Pathways .
moduler
Listade moduler är vägledande och återspeglar den tillgängliga informationen vid publiceringstillfället. Observera att moduler kan bero på tillgänglighet i undervisningen, studenternas efterfrågan och / eller klassstorlekar
Universitetet har en kreditram för alla undervisade program baserat på en 15-poängstariff. Moduler kan vara antingen 15, 30, 45, 75 eller 120 hp, och dessutom för vissa masteruppsatser, 90 hp.
Strukturen för våra program följer tydliga utbildningsmål som är anpassade till varje program. Dessa beskrivs alla i programspecifikationerna som innehåller ytterligare detaljer såsom lärandemål:
År 1 (heltid)
- Marknadsundersökning
- Tjänster Marknadsföring
- Strategisk marknadsföring
- Hållbarhetsmarknadsföring
- Redovisning och ekonomi för företag
- Kreativitet och innovation
- Global strategi
- Integrerad och digital marknadskommunikation
- Marknadsföring Analytics
- Perspektiv på konsumentbeteende
- Social Media Marketing
- Avhandling i marknadsföring
År 1 (Heltid med studier utomlands)
- Marknadsundersökning
- Tjänster Marknadsföring
- Strategisk marknadsföring
- Hållbarhetsmarknadsföring
- Bokföring och finans
- Kreativitet och innovation
- Global strategi
- Integrerad och digital marknadskommunikation
- Marknadsföring Analytics
- Perspektiv på konsumentbeteende
- Social Media Marketing
- Studera utomlands
- Avhandling i marknadsföring
År 1 (deltid)
- Tjänster Marknadsföring
- Strategisk marknadsföring
- Integrerad och digital marknadskommunikation
- Perspektiv på konsumentbeteende
År 2 (deltid)
- Marknadsundersökning
- Hållbarhetsmarknadsföring
- Redovisning och ekonomi för företag
- Kreativitet och innovation
- Global strategi
- Marknadsföring Analytics
- Social Media Marketing
- Avhandling i marknadsföring
Tidtabell
Kursscheman finns normalt sett en månad innan terminsstart.
Nya studenter kommer att få sitt personliga schema under välkomstveckan, och under efterföljande terminer, två veckor före terminsstart.
Observera att även om vi gör allt för att se till att tidtabellerna är så studentvänliga som möjligt, kan schemalagd undervisning äga rum alla dagar i veckan (måndag – fredag). Onsdagseftermiddagar är normalt reserverade för sport- och kulturaktiviteter. Deltidslektioner är normalt schemalagda en eller två dagar i veckan, information om vilka kan erhållas från Academic Hive.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Vi erbjuder karriärinformation, råd och vägledning till alla studenter medan de studerar hos oss, vilket förlängs till våra alumner i tre år efter att de lämnat universitetet.
94 procent av våra Surrey Business School forskarstuderande går vidare till anställning eller vidare studier (Graduate Outcomes 2023, HESA).
Några av våra akademiker har påbörjat karriärer i följande roller:
- Marknadsansvarig
- Digital marknadschef
- Marknads- och varumärkesstrateg
- Varumärkes- och produktchef
- Content marketing manager
- Account Manager
- Förvaltningskonsult.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.