MSc Strategisk digital marknadsföring
Arden Study Centre, Berlin
Nyckelinformation
Campus läge
Berlin, Tyskland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 15 000
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
May 2024
Särskild rabatt för turkiska medborgare
Turkiska medborgare är berättigade till en särskild rabatt på 6 000 € rabatt på sin studieavgift på forskarutbildningen. Regler & villkor gäller, klicka på länken för mer information om våra kurser.
Introduktion
MSc Strategic Digital Marketing-kursen som levereras på vårt campus i Berlin har utformats för att lära dig de grundläggande principerna och färdigheterna som används i modern marknadsföring. Med tanke på dagens ständigt föränderliga marknadsföringslandskap är den här kursen idealisk för både karriärväxlare och professionella marknadsförare som vill gå över till roller på högre nivå. Kursen kommer att ge dig efterfrågad kunskap om datadrivna marknadsföringsmetoder, användarupplevelse (UX) och Martech, tillsammans med färdigheter i kritiskt tänkande, varumärkesbyggande, ledarskap och digital kreativitet.
Designad för att låsa upp olika marknadsföringskarriärmöjligheter inom en mängd olika sektorer, kommer denna masterexamen i strategisk digital marknadsföring att utveckla din förmåga att skapa strukturerade, strategiska marknadsföringsplaner med digital taktik och verktyg för alla organisationer eller företag - en mycket eftertraktad färdighet på dagens arbetsmarknad . Du kommer också att ha möjlighet att analysera aktuella områden inom marknadsföringspraxis med hjälp av live kundfallsstudier hämtade från verklig praxis. Det innebär att kursen kommer att ge dig de praktiska färdigheter du behöver för att reagera på framtida förändringar inom marknadsföringsteknologi och konsumentupplevelse, och för att anpassa din marknadsföringskunskap till alla miljöer.
Detta fokus på praktikbaserat lärande är det som gör att detta masterprogram sticker ut. Kursen integrerar också en rad banbrytande digitala verktyg och mjukvara, vilket innebär att du kommer att utveckla förmågan att kritiskt utvärdera tillämpningen av marknadsföringsstrategier och taktik i sammanhang, och ta examen med en djupgående förståelse för hur man formar högnivå marknadsföringsaktiviteter och framgångsrikt hantera kreativa globala marknadsföringsplaner
Moduler
Kärnmoduler
- Digital marknadsföringsmiljö
- Bygga och hantera digitala varumärken
- Samtida marknadsföringskommunikationsplanering
- Big Data, Analytics och Martech
- Hantera kund- och användarupplevelse
- Marknadsföring i sociala medier
- Digital Transformation Project (Capstone Project, 60 hp)
Varför Arden?
- Arden University regleras av Quality Assurance Agency for England (QAA) och den brittiska regeringen.
- 96 % av utexaminerade från Arden University är i anställning 6 månader efter examen,
- Undervisade 100% på engelska,
- Intensiv, engagerande och ansikte mot ansikte undervisning av branschexperter.
- Branschrelevant, 2000-talsapplikation.
- Internationell studentkohort med över 40 nationaliteter representerade.
- Betalningsalternativ och tidiga rabatter tillgängliga.
- Perfekt centralt läge i Berlin, nära viktiga företagsaktörer.
Kurskrav
- Du måste ha en brittisk honours degree, eller motsvarande kvalifikationer, på 2:2 eller högre.
- Engelska kunskaper: IELTS 6.0 (inte mindre än 5.5 i något element); eller TOEFL iBT 60 - 78; eller likvärdig. Vi accepterar också ett minimumpoäng på 105 på DuoLingo engelska språktest. Alternativt accepteras ett brev som visar att undervisningsmediet var på engelska.
- Icke-standardinträde beaktas också.