MSc i International Business Management
Oxford Brookes University
Nyckelinformation
Campus läge
Headington, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 16 200 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Engelska studenter på heltid: £11 000 | Internationella/EU-studenter på heltid: £16 200
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Vår MSc International Business Management-kurs är ackrediterad av Association of MBA (AMBA) och Chartered Management Institute (CMI). Kursen förbereder dig för en framgångsrik internationell karriär med antingen en kommersiell eller icke-vinstdrivande organisation.
Du lär dig att:
- identifiera, analysera och utvärdera en rad affärsrelaterade frågor
- utveckla lämpliga svar på dessa problem
- välja det lämpligaste tillvägagångssättet
Du kommer att lära dig om alla nyckelfunktionerna i ett tjugoförsta århundradets företag. Beroende på dina intressen kan du anpassa din kurs med en av sex olika inriktningar av kursen MSc International Business Management.
- International Business Management och Corporate Social Responsibility
- International Business Management och Entreprenörskap
- International Business and Marketing Management
- International Business Management och Finans
- International Business and Supply Chain Management
- International Business Management och digital strategi
Ackrediteringar
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Läroplan
Studiefoduler
Obligatoriska moduler
- Global strategisk ledning
Strategisk ledning är den process genom vilken chefer formulerar och implementerar strategier för att generera hög prestanda. I denna modul, du kommer att utveckla din förståelse för den ledningsstrategiska utmaningen; hur man levererar hållbar konkurrensfördel. Du kommer att delta i kritisk utvärdering av de viktigaste strategiska frågorna. Du kommer att överväga den bredare ekonomiska miljön och utforska varför strategi är viktig, hur organisationer fattar strategiska beslut genom analysprocesser, val och ansvarsfull och etisk ledning och ledarskap. - Innovation, Förändring och organisationer
Syftet med denna modul är att ge insikt i en serie ämnen som representerar viktiga frågor kring innovation och förändring och den organisatoriska kontexten i modern allmän ledning. Modulen är framåtblickande från samtida organisation mot framtida utveckling. Ett nyckelperspektiv är en utveckling hittills av entreprenörskap, innovation, förändring och organisatoriska metoder som gör eleverna medvetna om långsiktiga mönster och cykler, och hur och i vilken utsträckning det förflutna kan forma nuet. - Introduktion till principerna för marknadsföring
I denna modul, du kommer att introduceras till de viktigaste principerna för marknadsföring. Du kommer att utforska köparens roller, marknadsföringsmiljön, och hur marknadsförare planerar, hantera, och övervaka marknadsföringsprogram i en internationell miljö. - Utveckla färdigheter för företagsledarskap
Framgångsrika ledare har olika tillvägagångssätt för sitt arbete, dela en rad olika personlighetsdrag. Ett viktigt syfte med denna modul är att uppmuntra dig att utveckla en stark känsla av självmedvetenhet om dina egna styrkor och svagheter som chef och kollega. För övrigt, du kommer att utveckla en rad överförbara färdigheter som är avgörande för framgångsrik ledningspraxis. Dessa inkluderar beslutsfattande färdigheter, teamarbete och interpersonella färdigheter och andra som är förknippade med att utveckla personlig effektivitet. - Operations Management
I denna modul, du kommer att utveckla din förståelse för en organisations förmåga att leverera varor och tjänster av kvalitet, kvantitet och kostnad som tillgodoser kundernas behov, samtidigt som resurserna används effektivt. De centrala principer som införs i denna modul kan tillämpas på alla näringslivssektorer och funktioner. Frågor som behandlas inkluderar etik, miljömässig hållbarhet, global verksamhet, komplexitet och osäkerhet, och fortsatt professionell utveckling. - Ekonomi och redovisning för företag
I denna modul, du kommer att utveckla din kritiska bedömning av företagens finansiella information ur användarnas perspektiv. Du kommer att studera både ekonomisk och ledningsredovisning som täcker tre områden: grunder (terminologi, syften, användare), regler och förordningar och affärsenheter.- Finansiell redovisning - viktiga finansiella rapporter, publicerade räkenskaper samt analys och tolkning genom nyckeltal.
- Ledningsredovisning - kostnadsberäkning, budgetering och prognoser, budgethantering och prissättning.
- Forskningsmetoder
Denna modul förbereder dig för att slutföra hög kvalitet, systematisk affärs- och ledningsforskning, och utrustar dig för att lyckas i din slutavhandling eller en annan capstone-modul. Du kommer att lära dig att genomföra effektiv forskning som bygger på en rad sekundära och primära datakällor och kommer att introduceras till en rad verktyg som krävs för forskning inklusive metodfrågor, datainsamlingstekniker och studiefärdigheter. - Konsultprojekt eller internationell ledning i praktiken: Studieresa
Du kan välja mellan:- Konsultprojekt: få praktisk internationell projekterfarenhet genom att arbeta i ett tvärkulturellt team på ett verkligt problem för en kundorganisation. Du kommer att utveckla problemlösnings- och kommunikationsförmåga samt förmågan att arbeta i tvärkulturella team. Ditt team kommer att arbeta virtuellt, ansikte mot ansikte och med hjälp av handledare.
- Internationell studieresa: denna modul ger dig en praktisk, intensiv upplevelse av aktuella affärsidéer och praxis genom att besöka multinationella företag och internationella organisationer. Du träffar ledare för globala företag och internationella organisationer och har möjlighet att turnera anläggningar. Programmet innehåller presentationer från lokala och internationella chefer, chefer och akademiker. För att delta i studieresan måste studenterna betala en extra avgift, se avsnittet Studieresor till exempel kostnader.
Valfria moduler
- Förstå kundbeteende
Du kommer att kritiskt bedöma kundernas beteenden och deras interaktion med marknadsföring. Informerad av beteendevetenskap, du kommer att analysera varför kunder beter sig som de gör och hur marknadsföringsaktiviteter påverkar deras beteende. Denna analys informerar din kritiska förståelse och implementering av både strategiska och ansvarsfulla marknadsföringsmetoder. En innovativ dimension av denna kurs är utredningen av förändringsagenter som väsentligt kommer att påverka kundernas beteenden i framtiden, till exempel neurovetenskap, klimatförändringar och teknikinnovation. Detta är en analytisk modul som använder forskningsbevis för att informera utvärdering, beteende- och kommunikationsforskning. - Global marknadsföringsstrategi
I denna modul, du kommer att tillämpa koncept du studerat tidigare med tonvikt på den globala marknadsföringsmiljön. Du kommer att utveckla din förståelse för att skapa hållbara konkurrensfördelar i ett globalt sammanhang, implementera strategier för att ta hänsyn till både konvergens och avvikelsen mellan konsumenternas preferenser, skapa globala produkter och varumärken som har nästan universell tillämpning och överklagande, och vikten av etiska och sociala frågor på den globala marknaden. - Resourcing, Talent and Performance Management
Ett huvudmål för personalfunktionen (HR) är mobilisering av en arbetskraft. Organisationer kan bara fungera om de kan samla team av människor med nödvändiga färdigheter för att uppfylla sina mål och behålla effektiva artister. I den här modulen, du kommer att fokusera på de praktiska aspekterna av rekrytering, urval, medarbetarretention och exiting. Du utvecklar de kunskaper och färdigheter som krävs för resursarbete och talanghantering inom ett globalt sammanhang. Du får en förståelse för hur prestationsstyrning kan stödja en organisations strategiska mål, hur människors prestationer kan förbättras och inspireras av ledarskap, och hur det bidrar till högpresterande arbetsorganisationer. - Hantera anställningsrelationer
Detta kommer att utveckla din förståelse för att hantera anställningsrelationer inom ett globalt företag. Anställningsrelationer är ett föränderligt ämne som påverkas av externa faktorer (politiska och ekonomiska) och interna faktorer (lednings- och ledningsstil). Du kommer att undersöka olika nationella miljöers inverkan på sysselsättningen och olika intressenters roller i sysselsättningsrelationssystemen. Du kommer också att kritiskt granska anställningsrelationer i en organisation och ge förslag för att driva förbättringar av personalhantering. Denna modul innehåller en praktisk färdighetsworkshop. - Entreprenörsteori och praktik
Denna modul förbättrar din förståelse för företag och entreprenörskap och hjälper dig att utveckla viktiga entreprenörskunskaper. Dessa färdigheter inkluderar idégenerering och utvärdering, kommunikation, nätverk och utvärdering av risker. Dessutom kommer du att utveckla en förståelse för de sociala och ekonomiska effekterna av entreprenörskap. Delkursen fokuserar på att utveckla en förståelse för faktorer relaterade till entreprenörens utveckling, entreprenörsidén och entreprenörsorganisationen. Genom att studera dessa ämnen överbryggar modulen klyftan mellan teori och praktik. - Planering för nya affärssatsningar
Denna modul utvecklar dina affärsplaneringsfärdigheter och är avgörande för de studenter som tänker starta och driva sina egna företag. Kärnan i modulen är en utvärdering av ett företags affärsmodell. Du kommer att utarbeta en affärsplan i grupper för ett nytt eller befintligt företag, som kommer att bedömas av en panel. Du kommer att utvärderas på dess ekonomiska logik, värde för kunden och avkastning på investeringen för sina ägare. - Strategisk affärssimulering
Denna modul lär dig om gruppbeslut. Det handlar om ett levande nytt affärsutvecklingsscenario, genom vilket du tillämpar din förståelse för affärs- och entreprenörskapsprinciper på en datorsimulering. Simuleringen kommer att utmana ditt företag, företagande och ansvarsfulla ledningsbeslut när du driver ett internationellt företag och kommer att överväga en rad affärsfunktioner. Du kommer att utveckla ledningsförmåga som teamledning, budgetering, strategisering, implementera en kommunikationsstrategi och hantera oväntad konkurrentaktivitet. - Bolagsstyrning och socialt ansvar
I denna modul, du lär dig om alternativa perspektiv på strategisk ledning och bolagsstyrning. Detta kommer att omfatta intressentfrågor som etik, hållbarhet och företagens sociala ansvar (CSR). Du kommer att utveckla din förståelse för metoder för att lösa problem när du styr inom företagssektorn. Dina studier kommer att ta hänsyn till aktuella frågor och överväga de sociala konsekvenserna av styrning. Du kommer också att fokusera på globaliseringens inverkan på internationella förvaltningsmetoder. Du kommer att vara utrustad med kunskapen för att förbättra ledningsbeslut som involverar etiska val. Till sist, du kommer att överväga dina antaganden om chefers och organisationers roll i ett komplext och utmanande sammanhang genom att utforska samtida frågor inom CSR. - Corporate Finance Concepts
Du kommer att studera hur företag hanterar sin ekonomi inom ett företag i linje med deras företagsstrategi. Detta inkluderar förståelse för de olika metoder som används för att värdera ett företag. Du kommer också att förstå hur viktiga affärsbeslut fattas ur ett budgetperspektiv, till exempel investeringar i större projekt, hantering av rörelsekapital och riskbedömning. - Finansmarknader och institutioner
Du kommer att studera hur företag interagerar i ett externt ekonomiskt sammanhang genom att förstå hur medel tillhandahålls via marknader och institutioner. Denna modul tittar på hur finansmarknaderna fungerar, inklusive aktiemarknader, marknader för räntetillgångar och derivatmarknader och fokuserar på frågor om tillgångsprissättning och marknadseffektivitet. När det gäller institutionerna undersöker vi den finansiella sektorns omvandling till följd av globalisering, teknisk innovation och lagstiftningsförändringar. - Upphandling& Supply Chain Management
I en alltmer globaliserad affärsmiljö, organisationernas förmåga att identifiera, och sedan hantera, försörjningsnät och enskilda leveranskedjor har ökat i sin betydelse. Det är av avgörande betydelse att både uppströms- och nedströmsrelationerna med leverantörer och kunder hanteras effektivt för att säkerställa mervärde samtidigt som kostnaderna kontrolleras och i slutändan tillfredsställer kunden. I denna modul får du lära dig om de centrala delarna och aktiviteterna inom upphandling och supply chain management, hur denna funktion stöder den bredare organisationen och dess mål, och hur dessa aktiviteter kan hanteras för att säkerställa ett optimalt resultat. - Strategisk& hållbar logistik
Fysisk logistik handlar om att hantera och kontrollera aktiviteter och processer längs en leveranskedja, från att anskaffa material till att flytta, distribuera och leverera färdiga varor som uppfyller kundorder. Kunderna har blivit allt mer krävande och vill ha mer för mindre och större mervärde. Det handlar ofta om skräddarsydda produkter och tjänster, snabba leveranser och toppmoderna informationssystem. Denna nya era av kundernas ”pull” och det globaliserade företagsklimatet, tillsammans med tonvikten på hållbarhet, har lett till konceptet ”Strategisk och hållbar logistik”. Studenterna kommer att utvärdera hur effektiva logistik- och distributionssystem kan bli viktiga affärsaktiverare och vikten av att hantera internationella logistiksystem. - Digital affärsstrategi
Det är ingen överdrift att säga att digital teknik har genomgripande och störande effekter på organisationslivet. Få branscher och arbetsområden har varit orörda av deras allt djupare penetration i produkter, tjänster och affärsprocesser. Under 2000-talet har uppkomsten av nya industrier och affärsmodeller otänkbara utan tillgång till snabba, prisvärda och flexibla digitala enheter - tillsammans med deras tillhörande nätverksinfrastrukturer. Denna modul syftar till att hjälpa eleverna att uppskatta och ta itu med organisatoriska utmaningar och möjligheter som är förknippade med digital innovation och transformation. Det tittar särskilt på de strategiska och ledarskapsfrågor som chefer sannolikt kommer att konfrontera, och begreppen, teorier och ramar de behöver förstå och tillämpa som svar på dessa. - Informationssystem i organisationer
Digital teknik, lika olika som redovisnings- och försäljningsprogramvara, internet och mobil teknik, artificiell intelligens och robotik, har omfattande roller och effekter i organisationer som behöver förstås och hanteras. Delkursen syftar till att förse studenterna med kunskaper och färdigheter för att förstå, analysera och utvärdera användningen av digital teknik i organisationer, utifrån ett informationsperspektiv. Detta kommer att grundas i systemteori, och fokusera på datas och informations roll i ledningens beslutsfattande och affärsprocesser.
Slutprojekt - välj en av
- Avhandling
Detta är en möjlighet för dig att genomföra en fördjupad undersökning av ett ämne International Business Management som är av särskilt intresse för dig. Den ska ha ett lämpligt tydligt fokus och vara en undersökning baserad på primär och/eller sekundär data, motiverad och stödd med detaljerad hänvisning till relevanta teorier och begrepp från litteraturen. - Synoptiskt forskningsprojekt
I denna modul, du kommer att integrera, tillämpa och utöka dina kunskaper och färdigheter som erhållits inom kärnmodulerna genom en internationell fallstudie och muntlig tentamen. Du kommer att lära dig mer om komplexiteten i Business and Management genom att syntetisera och tillämpa lärandet som erhållits i andra moduler. - Klientprojekt
Det arbetsbaserade projektet är en möjlighet för dig att koppla teori med praktik. Du kommer att analysera en verklig organisatorisk fråga inifrån och tillhandahålla ett fungerande tillvägagångssätt. Frågan kan vara ett problem som organisationen för närvarande möter eller berör dess framtida strategi. Du ansvarar för att hantera en betydande del av ditt eget lärande, inklusive spårning och registrering av dina egna framsteg.
Praktik
- Arbetsplats
Denna handledda arbetslivserfarenhetsmodul ingår i det tvååriga sandwichläget för studenter som går med i programmet i september. Delkursen stödjer och bedömer studenter som bedriver betald handledd arbetslivserfarenhet (en praktik) i en roll som är relevant för deras program. Det ger studenterna möjlighet att förstå från första hand hur företag arbetar och att tillämpa lärandet från det undervisade elementet i sitt program i en verklig arbetsmiljö.
Vi kommer att ge stöd för att hjälpa dig att hitta en placering - vårt team har en databas med möjligheter och driver evenemang där du kan träffa potentiella arbetsgivare. En placering ger dig värdefull erfarenhet, även om det krävs mycket ansträngning att säkra en och framgång garanteras inte. Du måste täcka dina egna levnads- och resekostnader under hela din placering.
Avgifter kommer att debiteras för placeringsåret under året 2 och finns tillgängliga på begäran i maj studieåret.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Du kommer att utexamineras med mycket relevant kunskap samt praktiska erfarenheter av hur du hanterar olika funktionella enheter i organisationer.
Många av våra akademiker hittar chefspositioner vid ett brett spektrum av organisationer, Inklusive:
- företag som producerar snabba kommersiella varor
- konsultföretag
- finansinstitut
- detaljhandeln jättar
- välgörenheter
- SMF
Exempel på dessa arbetsgivare är:
- Amazon
- IBM
- Deutsche Telekom
- Deloitte, KPMG, PwC, EY
- Oxfam
- BASF-koncernen
- Kautex
- Raiffeisen
- Revolution Försäkring
- Amerikanska företagskonferenser
- Consilio
- Eller återvända till sitt familjeföretag
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
MSc International Tourism Management
- Swansea, Storbritannien
Master's Degree in European & International Business Management (trilingual programme: English, French and Spanish)
- Bilbao, Spanien
- Nantes, Frankrike
Mastère Spécialisé ® Droit des Affaires Internationales et Management (DAIM) / LL.M
- Cergy, Frankrike