MSc i International Business and Marketing Management
Oxford Brookes University
Nyckelinformation
Campus läge
Headington, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 16 200 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Engelska studenter på heltid: £11 000 | Internationella/EU-studenter på heltid: £16 200
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Vår MSc International Business and Marketing Management-kurs är ackrediterad av Association of MBA (AMBA) och Chartered Management Institute (CMI). Det kommer att förbereda dig för en framgångsrik internationell karriär med en kommersiell eller icke-vinstdrivande organisation.
Du lär dig att:
- identifiera, analysera och utvärdera en rad affärsrelaterade frågor
- utveckla lämpliga svar på dessa problem
- välja det lämpligaste tillvägagångssättet
Du kommer att fokusera dina studier inom marknadsföringsområdet för att förbereda dig för en rad karriärer, inklusive:
- produkt- och varumärkeshantering
- marknadsanalys och undersökningar
- hantering av kundrelationstjänster
- direktmarknadsföring
- digital marknadsföring
- public relations
- media och reklam.
Ackrediteringar
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Läroplan
Lärande och bedömning
Vi har utformat en mycket flexibel kurs för ett brett spektrum av intressen inom en mängd olika ämnesområden/roller/sektorer. Kursen är lämplig för individer:
- från en mängd olika utbildningsbakgrunder
- som kanske inte har någon tidigare arbetslivserfarenhet
- som vill främja sin kunskap och förståelse för företag och ledning för att stödja sina karriärsträvanden.
Du kommer att studera en kombination av obligatoriska och valfria moduler, och välja att slutföra antingen en avhandling, ett klientbaserat forskningsprojekt, eller ett synoptiskt forskningsprojekt.
Vår lärare kommer från olika akademiska och icke-akademiska bakgrunder. Detta ger dig en omfattande och mångsidig inlärningsupplevelse.
Våra studentkohorter är internationella. Så du kommer att dra nytta av att arbeta med personal och kamrater med varierande erfarenheter och perspektiv.
Vår bedömningsstrategi erbjuder en mängd olika bedömningsformat inklusive individuella inlämningsuppgifter, grupprapporter och presentationer, reflektioner, muntliga och skriftliga tentamina.
Studiefoduler
Obligatoriska moduler
- Global strategisk ledning
Strategisk ledning är den process genom vilken chefer formulerar och implementerar strategier för att generera hög prestanda. I denna modul, du kommer att utveckla din förståelse för den ledningsstrategiska utmaningen; hur man levererar hållbar konkurrensfördel. Du kommer att delta i kritisk utvärdering av de viktigaste strategiska frågorna. Du kommer att överväga den bredare ekonomiska miljön och utforska varför strategi är viktig, hur organisationer fattar strategiska beslut genom analysprocesser, val och ansvarsfull och etisk ledning och ledarskap. - Innovation, Förändring och organisationer
Syftet med denna modul är att ge insikt i en serie ämnen som representerar viktiga frågor kring innovation och förändring och den organisatoriska kontexten i modern allmän ledning. Modulen är framåtblickande från samtida organisation mot framtida utveckling. Ett nyckelperspektiv är en utveckling hittills av entreprenörskap, innovation, förändring och organisatoriska metoder som gör eleverna medvetna om långsiktiga mönster och cykler, och hur och i vilken utsträckning det förflutna kan forma nuet. - Introduktion till principerna för marknadsföring
I denna modul, du kommer att introduceras till de viktigaste principerna för marknadsföring. Du kommer att utforska köparens roller, marknadsföringsmiljön, och hur marknadsförare planerar, hantera, och övervaka marknadsföringsprogram i en internationell miljö. - Utveckla färdigheter för företagsledarskap
Framgångsrika ledare har olika tillvägagångssätt för sitt arbete, dela en rad olika personlighetsdrag. Ett viktigt syfte med denna modul är att uppmuntra dig att utveckla en stark känsla av självmedvetenhet om dina egna styrkor och svagheter som chef och kollega. För övrigt, du kommer att utveckla en rad överförbara färdigheter som är avgörande för framgångsrik ledningspraxis. Dessa inkluderar beslutsfattande färdigheter, teamarbete och interpersonella färdigheter och andra som är förknippade med att utveckla personlig effektivitet. - Operations Management
I denna modul, du kommer att utveckla din förståelse för en organisations förmåga att leverera varor och tjänster av kvalitet, kvantitet och kostnad som tillgodoser kundernas behov, samtidigt som resurserna används effektivt. De centrala principer som införs i denna modul kan tillämpas på alla näringslivssektorer och funktioner. Frågor som behandlas inkluderar etik, miljömässig hållbarhet, global verksamhet, komplexitet och osäkerhet, och fortsatt professionell utveckling. - Ekonomi och redovisning för företag
I denna modul, du kommer att utveckla din kritiska bedömning av företagens finansiella information ur användarnas perspektiv. Du kommer att studera både ekonomisk och ledningsredovisning som täcker tre områden: grunder (terminologi, syften, användare), regler och förordningar och affärsenheter.- Finansiell redovisning - viktiga finansiella rapporter, publicerade räkenskaper samt analys och tolkning genom nyckeltal.
- Ledningsredovisning - kostnadsberäkning, budgetering och prognoser, budgethantering och prissättning.
- Forskningsmetoder
Denna modul förbereder dig för att slutföra hög kvalitet, systematisk affärs- och ledningsforskning, och utrustar dig för att lyckas i din slutavhandling eller en annan capstone-modul. Du kommer att lära dig att genomföra effektiv forskning som bygger på en rad sekundära och primära datakällor och kommer att introduceras till en rad verktyg som krävs för forskning inklusive metodfrågor, datainsamlingstekniker och studiefärdigheter. - Förstå kundbeteende
Du kommer att kritiskt bedöma kundernas beteenden och deras interaktion med marknadsföring. Informerad av beteendevetenskap, du kommer att analysera varför kunder beter sig som de gör och hur marknadsföringsaktiviteter påverkar deras beteende. Denna analys informerar din kritiska förståelse och implementering av både strategiska och ansvarsfulla marknadsföringsmetoder. En innovativ dimension av denna kurs är utredningen av förändringsagenter som väsentligt kommer att påverka kundernas beteenden i framtiden, till exempel neurovetenskap, klimatförändringar och teknikinnovation. Detta är en analytisk modul som använder forskningsbevis för att informera utvärdering, beteende- och kommunikationsforskning. - Global Marketing Strategy (endast start
i september)I denna modul, du kommer att tillämpa begrepp du studerat tidigare med tonvikt på den globala marknadsföringsmiljön. Du kommer att utveckla din förståelse för att skapa hållbara konkurrensfördelar i ett globalt sammanhang, implementera strategier för att ta hänsyn till både konvergens och avvikelsen mellan konsumenternas preferenser, skapa globala produkter och varumärken som har nästan universell tillämpning och överklagande, och vikten av etiska och sociala frågor på den globala marknaden. - Strategisk affärssimulering (Endast start i januari)
Den här modulen lär dig om gruppbeslut. Det handlar om ett levande nytt affärsutvecklingsscenario, genom vilket du tillämpar din förståelse för affärs- och entreprenörskapsprinciper på en datorsimulering. Simuleringen kommer att utmana ditt företag, företagande och ansvarsfulla ledningsbeslut när du driver ett internationellt företag och kommer att överväga en rad affärsfunktioner. Du kommer att utveckla ledningsförmåga som teamledning, budgetering, strategisering, implementera en kommunikationsstrategi och hantera oväntad konkurrentaktivitet. - Konsultprojekt eller internationell studieresa
Du kan välja mellan:- Konsultprojekt: få praktisk internationell projekterfarenhet genom att arbeta i ett tvärkulturellt team på ett verkligt problem för en kundorganisation. Du kommer att utveckla problemlösnings- och kommunikationsförmåga samt förmågan att arbeta i tvärkulturella team. Ditt team kommer att arbeta virtuellt, ansikte mot ansikte och med hjälp av handledare.
- Internationell studieresa : denna modul ger dig en praktisk, intensiv upplevelse av aktuella affärsidéer och praxis genom att besöka multinationella företag och internationella organisationer. Du träffar ledare för globala företag och internationella organisationer och har möjlighet att turnera anläggningar. Programmet innehåller presentationer från lokala och internationella chefer, chefer och akademiker. För att delta i studieresan måste studenterna betala en extra avgift, se avsnittet Studieresor till exempel kostnader.
Slutprojekt - välj en av
- Avhandling
Detta är en möjlighet för dig att genomföra en fördjupad utredning av ett ämne Business Management som är av särskilt intresse för dig. Den ska ha ett lämpligt tydligt fokus och vara en undersökning baserad på primär och/eller sekundär data, motiverad och stödd med detaljerad hänvisning till relevanta teorier och begrepp från litteraturen. - Klientprojekt
Det arbetsbaserade projektet är en möjlighet för dig att koppla teori med praktik. Du kommer att analysera en verklig organisatorisk fråga inifrån och tillhandahålla ett fungerande tillvägagångssätt. Frågan kan vara ett problem som organisationen för närvarande möter eller berör dess framtida strategi. Du ansvarar för att hantera en betydande del av ditt eget lärande, inklusive spårning och registrering av dina egna framsteg. - Synoptiskt forskningsprojekt
I denna modul, du kommer att integrera, tillämpa och utöka dina kunskaper och färdigheter som erhållits inom kärnmodulerna genom en internationell fallstudie och muntlig tentamen. Du kommer att lära dig mer om komplexiteten i Business and Management genom att syntetisera och tillämpa lärandet som erhållits i andra moduler.
Praktik
- Arbetsplats
Denna handledda arbetslivserfarenhetsmodul ingår i det tvååriga sandwichläget för studenter som går med i programmet i september. Delkursen stödjer och bedömer studenter som bedriver betald handledd arbetslivserfarenhet (en praktik) i en roll som är relevant för deras program. Det ger studenterna möjlighet att förstå från första hand hur företag arbetar och att tillämpa lärandet från det undervisade elementet i sitt program i en verklig arbetsmiljö.
Vi kommer att ge stöd för att hjälpa dig att hitta en placering - vårt team har en databas med möjligheter och driver evenemang där du kan träffa potentiella arbetsgivare. En placering ger dig värdefull erfarenhet, även om det krävs mycket ansträngning att säkra en och framgång garanteras inte. Du måste täcka dina egna levnads- och resekostnader under hela din placering.
Avgifter kommer att debiteras för placeringsåret under året 2 och finns tillgängliga på begäran i maj studieåret.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
MSc Business and Marketing Management kommer att förbereda dig för ett brett spektrum av affärsmarknadsföringsroller. De kan vara i kommersiella, ideella eller offentliga organisationer.
Många av våra akademiker hittar chefspositioner vid ett brett spektrum av organisationer, Inklusive:
- företag som producerar snabba kommersiella varor
- konsultföretag
- finansinstitut
- detaljhandeln jättar
- välgörenheter
- SMF
Exempel på dessa arbetsgivare är:
- Amazon
- IBM
- Deutsche Telekom
- Deloitte, KPMG, PwC, EY
- Oxfam
- BASF-koncernen
- Kautex
- Raiffeisen