MSc i International Food & Beverage Management
ESCP Business School
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Paris, Frankrike
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
15 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 27 350 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Programmets mål
För en framgångsrik karriär inom livsmedelssektorn som chefer, chefer och företagare.
Programmet är öppet för alla som brinner för F & B-industrin och som vill arbeta i det från ett ledningsperspektiv. Du behöver inte vara en "specialist" inom F & B-sektorn för att bli antagen. Du kommer att ha möjlighet att stärka dina allmänna ledaregenskaper genom kurser som täcker marknadsföring, ekonomi, försäljning, HR-ledning och olika strategiområden.
När du har slutfört programmet kommer flera scenarier att vara öppna i ett multinationellt företag eller i ett mindre medium företag, i en uppstart eller i en konsoliderad verksamhet i Europa eller runt om i världen.
Innovativa och operativa
Denna MSc erbjuder dig alla elementen i ett högre masterprogram med ett innovativt tillvägagångssätt som erbjuder förstahandsupplevelsen med mer än 20 dagars företagsbesök, möten med toppchefer från livsmedelsindustrin, smakprov i regioner kända för livsmedel som Piemonte, Toscana och Champagne-regionen.
Talsmän från kända internationella livsmedels- och dryckesföretag kommer att ge tips och knep om hur man framgångsrikt kan utveckla nya produkter och idéer och hur man kan förbättra ditt personliga nätverk.
En praktik, interaktiva föreläsningar baserade på fallstudier, integrerat teamarbete och muntliga presentationer samt operativa Labs och affärsspel gör MSc unik och innovativ och ger dig en mycket praktisk förberedelse för att framgångsrikt gå in i denna sektor.
Förkunskapskrav
- Bachelor eller magisterexamen inom något område
- Engelska flytande (nivå C1)
Vad anses vara en plus:
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom livsmedelssektorn
- Lite kunskap om ett andra främmande språk
Avgifter och ekonomi
Avgifterna för läsåret 2020/2021 är 27 000 euro.
Avgifterna faktureras antingen:
- i en del i början av läsåret
- ESCP erbjuder också direktdebiteringsalternativet:
- Deposition: 3,500 euro med 2 veckor efter inträde
- Första delen: 12 000 euro senast den 31 augusti 2020
- Andra avbetalningen: 11 500 euro senast den 21 februari 2021
Ansökningsavgifter
En betalning på 130 € för ansökningsavgifter som betalas till CCIP ESCP.
stipendier
MSc i mat och dryckeshantering erbjuder studenter delfinansierade stipendier, finansierade av Turin CCIAA, på grundval av både merit och ekonomiskt behov.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
MSc i mat och dryckeshantering erbjuder studenter delfinansierade stipendier, finansierade av Turin CCIAA, på grundval av både merit och ekonomiskt behov.
Läroplan
Specialiseringen fokuserar på livsmedels- och dryckesindustrin med ett transnationellt tillvägagångssätt och täcker alla grundläggande kompetenser som behövs för att lyckas inom denna sektor. Du får chansen att studera i Italien och Frankrike.
Professorerna och facilitatorerna ger en bra blandning av starka yrkesbakgrunder med många års arbetslivserfarenhet inom kompetensområdet och en gedigen akademisk internationell bakgrund och grund. med en internationell akademisk läroplan och bakgrund.
Undervisningsmetoderna är en blandning av föreläsningsbaserade och fallbaserade tillvägagångssätt. En betydande integration i föreläsningarna för gästtalare från näringslivet, nystartade företagare och entreprenörer ger mervärde till kunskap och deltagarnas nätverk.
En innovativ pedagogisk modell som utvecklats vid ESCP kommer att blanda föreläsningar och besök på plats med aktiviteter online för att dra full nytta av internationalitet, lägre geografiska avstånd och utbilda deltagare till nya arbetsmetoder som kommer att dra mer och mer nytta av användning av teknik och online arbetssätt.
Grundkurser - termin 1
Juli - september: Kandidater med <240 ECTS tidigare examen (eller motsvarande)
Dessa sex moduler är obligatoriska endast för kandidater med mindre än 240 hp (eller motsvarande).
De körs i ett online -format mellan juli och september innan campusvillkoren. Kandidater kan undantas från att delta i dessa moduler baserat på deras tidigare arbetslivserfarenhet (3 år krävs). Se Admission Tab för mer information.
Kärnhantering
- Ekonomi
- Statistik
- Redovisning och finans
- marknadsföring
- Ledarskap
- Strategi
Grundkurser - villkor 2 och 3
Oktober - mars: Turin Campus | April - juni: Paris Campus
Kurserna ger både teori och verkliga tillämpningar.
Specialiseringen startar i oktober och bygger på ESCP: s högkvalificerade lärarpersonal samt besökande professorer från några av de mest prestigefyllda universiteten och handelshögskolorna i världen och inbjudna professorer med omfattande yrkeserfarenhet inom datavetenskap.
Detta program kräver en hög nivå av engelska språkkunskaper.
Termin 2 - Turin Campus
- Marknadsföringsprinciper för mat och dryck
- Finansiell redovisning inom mat och dryck
- Konsumentinsikter och marknadsundersökningar
- Effektiv kommunikation
- Företagsstrategi: framgångar, misslyckanden och utmaningar inom F & B -branschen
- Chefsekonomi: mikrofundament i F&B
- Förstå mat & dryckes ekonomiska utmaningar
- Familjeföretag och start i F&B
- Digital strategi för F&B
- HR Management & tvärkulturell dynamik i F&B
- Internationell affärslag och livsmedelsregler
Valbara kurser
- Introduktion till matavfallshantering
- Introduktion till AgriFoodTech Innovation
- Avancerade ekonomi- och förvaltningsmodeller för F&B
- Mat och dryck i tillväxtländerna
- Big data och affärsanalys
- Försäljningsledning inom F&B
- Sociala medier marknadsföring i F&B
Termin 3 - Paris Campus
- Supply Chain & Operations i F & B -branschen
- Förhandlingar i ett interkulturellt sammanhang
- Kundvärdeshantering
- Handel, detaljhandel och kategorimarknadsföring i F & B -branschen
- Marknadsföring av innovationer och ny produktutveckling
- Hållbarhet och risk för F & B -företag
Studenterna kommer också att ta ett obligatoriskt seminarium om etik, miljö, social och företagsstyrning.
Professionellt uppdrag - termin 4
Juli - december: Ett professionellt uppdrag på minst 4 månader var som helst i världen
Från juli till december måste studenterna genomföra en intern praktik på fyra månader.
Praktiken är ett tillfälle för praktisk tillämpning av de teoretiska begreppen som lärt sig från kurser, med sikte på att etablera en karriär.
Avdelningen för företagsrelationer
Företagsrelationsavdelningen är engagerad i att samla placeringserbjudanden från många företag. Institutionen organiserar också en serie mässor som involverar företag, vilket ger masterstudenter många möjligheter att ta kontakt.
Seminarium för professionell avhandling och forskning - termin 4
December: Skriva och försvara en professionell avhandling
Detta individuella tillämpade forskningsprojekt är en väsentlig del av programmet eftersom det leder till fördjupad analys.
Det bör bearbetas i termerna 2, 3 och 4. Ämnet måste slutföras i samarbete med handledaren i slutet av terminen 2. Utvärderingen av magisterexamen bygger på en skriftlig rapport och ett muntligt försvar inför en jury i slutet av december.
En professionell avhandling representerar 17 av de totalt 90 hp som erhållits under läsåret.*
Under denna tid kommer studenterna också att delta i ett obligatoriskt forskningsseminarium som hålls av en ESCP -professor. Detta seminarium representerar 3 hp av de totalt 90 intjänade under läsåret.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
När du har slutfört specialiseringen kommer flera scenarier att vara öppna i ett multinationellt företag eller i ett litet medelstort företag, i ett start-up eller i en konsoliderad verksamhet i Europa eller runt om i världen.
Internationella karriärmöjligheter som:
- Marknadsföringschef
- Brand Manager
- Produkt Chef
- &Livsmedelsdryck avdelningschef
- Internationell regionchef
- Kommunikation Manager
- Export-Import Manager
- Entreprenör
- Supply Chain Manager
- Produkt- och affärsutvecklare
Ackrediteringar
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.
Antagningskrav för programmet
Visa ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemang.
Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.