MSc i International Hospitality, Events and Tourism Management
Oxford Brookes University
Nyckelinformation
Campus läge
Headington, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 16 200 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Engelska studenter på heltid: £10 200 | Internationella/EU-studenter på heltid: £16 200
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Med vår MSc Hospitality, Events and Tourism Management får du en introduktion till nyckelbegrepp inklusive:
- psykologi av konsumentbeteende
- hur man skapar en marknadsplan
- gästfrihetsverksamhet
- strategisk ekonomisk förvaltning.
Du behöver inte ha studerat gästfrihet, evenemang eller turismledning och tidigare arbetslivserfarenhet krävs inte.
Vårt unika Bacchus mentorprogram ger dig en-till-en-stöd från en senior professionell. De kommer att hjälpa dig att utveckla dina yrkeskunskaper och ge dig råd om din framtida karriär. Du kommer också att ha möjligheter att interagera med proffs, arbetsgivare och alumner. Det betyder att du kan utveckla dina nätverksfärdigheter och få användbara, globala kontakter för framtiden.
Om du ansöker om smörgåsläget, kommer du att genomföra en ettårig, betald praktik, efter att ha genomfört den undervisade delen av kursen. Du kommer att få fullt stöd i att hitta en plats och övervakas hela tiden.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Läroplan
Lärande och bedömning
Du kommer att studera obligatoriska moduler som gör det möjligt för dig att utveckla en djupare förståelse för komplexiteten i internationell gästfrihet, evenemang och turismhantering.
Du kommer att lära dig av erkända experter inom sina områden - de som skriver böckerna som stöder ditt lärande. Du kommer också att samarbeta med branschexperter genom vårt utbud av evenemang och internationella gästhögtalarprogram.
Våra studenter och personal kommer från hela världen. Detta ger dig en mångkulturell inlärning och social miljö i Oxford, en av världens stora studentstäder. Och det förbereder dig för att arbeta i en kulturellt mångfaldig bransch.
Studiefoduler
Obligatoriska moduler
- Turism, Gästfrihet och evenemangssyntes
Du får en översikt över sammanhanget, ramar, begrepp, teorier och frågor inom turismen, evenemang och gästfrihetsindustrin. Du lär dig att analysera och utvärdera komplexa turism, evenemang och gästfrihetssituationer. - Turistkonsumentbeteende och marknadsföring
Du kommer att utforska de teoretiska ramarna som ligger till grund för konsumenternas efterfrågan. Effektiv och kreativ marknadsföring bygger på sund analys och är relevant för hela utbudet av gästfrihet, evenemang och turistsektorer. Du kommer att lära dig modeller och koncept hämtade från vanlig marknadsföring, turismmarknadsföring och samhällsvetenskap så att du utvecklar en omfattande förståelse för turistkonsumenternas beteende och turistbeslutsprocessen. - Hospitality Operations Management
- Du kommer att introduceras till gästfrihetsverksamhet inom ett internationellt sammanhang. Med utgångspunkt i relevanta förvaltningsprinciper kommer du att utveckla en förståelse för kunskap om ekonomisk, personalresurser och marknadsföringshantering på enhetsnivå, vilket ligger till grund för framgångsrik hantering av gästfrihet, evenemang och turistföretag. Du kommer att delta i ett datorbaserat hotellsimuleringsuppdrag.
- Strategisk ekonomisk förvaltning
Du kommer att fokusera på användningen av finansiell information för ledningsbeslut i det internationella hotellet, evenemang och turistnäringen. Du kommer att studera de viktigaste ekonomiska frågorna som påverkar ledningens beslutsfattande vid planering av vinst och förvaltning av tillgångar. Du kommer att undersöka de ekonomiska konsekvenserna av den aktuella utvecklingen som påverkar hanteringen av hotell, evenemang och turistföretag. - Forskningsmetoder
Du kommer att introduceras till tillvägagångssätt, metoder och resurser tillgängliga för att förbättra dina forskningsfunktioner. Du kommer att utforma metodiken för ett forskningsprojekt som hjälper dig att förstå hur du samlar in och analyserar de data som krävs när du skriver din avhandling eller ditt kundprojekt. - Mentorskap och ledarskapsutveckling
Du kommer att utveckla en fördjupad förståelse för ledarskapsteori och praktik. Din förståelse för ledarskapsteori kommer att utvecklas genom att delta i samtida debatter om ledarskap inom gästfriheten, evenemang och turistnäringen, med särskilt fokus på etiskt ledarskap. Du kommer att utveckla dina yrkeskompetenser och förståelse för ledarskapspraxis genom deltagande i skolans Bacchus Mentorprogram. Detta program ger dig en-till-en-stöd från en mentor från den internationella gästfriheten, evenemang eller turistnäringen. - Valfria moduler
- Turism Digital distributionsstrategier
Huvudsyftet med denna modul är att göra det möjligt för dig att kritiskt utvärdera aktuell och framväxande utveckling inom elektroniska distributionssystem. Du kommer att undersöka effekterna av globala distributionssystem och sociala medier ur både ett konsument- och ett organisatoriskt perspektiv. - Händelser
I denna modul, du kommer att utforska de komplexa relationerna mellan händelser, grupper och individer som bygger på begrepp och metoder inom olika samhällsvetenskaper. Delkursen fokuserar på tre teman: 1) de sociala och kulturella sammanhang där evenemang äger rum; 2) de olika intressenter som påverkar och påverkas av händelser; och 3) de sociala, kulturella, miljömässiga, ekonomiska och politiska effekterna av evenemang för stater, regioner, organisationer, grupper och individer. - Interkulturellt ledarskap
Denna modul syftar till att göra det möjligt för dig att utveckla dina interkulturella lednings- och ledarskapskompetenser för den internationella gästfriheten, evenemang och turistnäringar. Du lär dig att hantera din egen utveckling - delta i tvärkulturella erfarenhetsaktiviteter, reflektera över dessa aktiviteter, utveckla teoretisk förståelse och planera för framtida åtgärder som branschledare. - Revenue Management
Denna modul introducerar dig till nyckelbegrepp inom Revenue Management som kapacitetshantering, dynamisk prissättning och kreativ produktutveckling. För att fullt ut förstå hur man tillämpar intäktshantering inom hotell- och turistföretag, du måste vara medveten om element som påverkar kundernas köpbeslut och utvärdera det komplexa förhållandet mellan pris, kostnad, volym och vinst. Andra valfria kan också finnas tillgängliga. - Turism Innovation och entreprenörskap
Turism Innovation och entreprenörskap är grundläggande för utvecklingen av turismprodukter och tjänster som bidrar till hållbara lokala, regionala och nationella utvecklingsstrategier. Du kommer att överväga innovationsprocessen, inklusive rollen för viktiga turismintressenter som regeringen, den privata sektorn, icke-statliga organisationer och lokala samhällen.
Placering
- Sandwich-läge/ Placering
Om du bestämmer dig för att ta smörgåsläget kommer ditt år med heltidsundervisning att följas av ett års heltid, övervakad arbetslivserfarenhet. Tiden på övervakad arbetslivserfarenhet betalas och tillbringas med en lämplig internationell gästfrihets- och turistarbetsgivare. Du genomför ett bedömt projekt för företaget som en del av dina akademiska studier på praktik. Du kommer att få fullt stöd för att hitta en placering.
Slutprojekt - välj en av
- Avhandling
Detta är en möjlighet för dig att undersöka ett ämne på djupet ur flera perspektiv, arbeta självständigt och övervakas av en specialisthandledare. Du väljer gästfrihet, evenemang eller turismhanteringsämne som du vill studera. Att skriva avhandlingen kommer att utveckla din förmåga att kritiskt granska litteratur, identifiera luckor i aktuell kunskap och öva relevanta forskningsfärdigheter för att underlätta datainsamling, analys, tolkning och presentation. - Kundprojekt
Du har möjlighet att koppla teori till praktik genom att analysera en verklig organisatorisk fråga. Efter att ha identifierat ett projekt (med godkännande av både kundföretaget och modulledaren) undersöker du en viss fråga, en som kan stödjas genom relevant litteratur och genom att bedriva primär forskning med klienten. Denna modul är inte en praktikplats men kan tas i samband med en praktik du har identifierat och deltar i. Frågan i fråga kan vara ett aktuellt ledningsproblem för kundorganisationen eller relaterat till framtida strategiska val. Klientprojektet ger dig en betydande erfarenhet av lärande och personlig utveckling.