MSc i Management
Oxford Brookes University
Nyckelinformation
Campus läge
Headington, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 16 200 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Engelska studenter på heltid: £11 000 | Internationella/EU-studenter på heltid: £16 200
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Fokus för detta program är utvecklingen av tvärkulturella ledningsförmåga förutom att ge en grundläggande förståelse för hur företag fungerar. Det är idealiskt för studenter som vill utöva en rad chefskarriärer i antingen kommersiella eller ideella organisationer, och det är lämpligt för akademiker med en bra första examen i vilket ämne som helst.
Programmet syftar till att ge studenterna möjlighet att utveckla kunskaper och färdigheter i att förbereda sig för en chefskarriär i en rad olika sammanhang eller för att förbereda sig för högre studier. Det kommer att göra det möjligt för eleverna att utveckla självmedvetenhet och kompetens för att leda och hantera människor i tvärkulturella sammanhang. Programmet har fokus på "mjuka färdigheter" som ett erkännande av den ökande betydelsen av dessa färdigheter på dagens arbetsplats, särskilt i chefsroller.
Våra studenter går vidare till framgångsrika internationella karriärer med en rad kommersiella och ideella organisationer runt om i världen.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Läroplan
Studiemoduler
Obligatoriska moduler
- Ledarskap och ledning
Modulen ger möjligheter att hos studenterna utveckla en djup förståelse för att leda och leda. Modulen tar i fokus teoretiska begrepp och undersöker sedan deras praktiska tillämpning. Studenten uppmuntras att behärska teori och utveckling av teori men också att kunna använda denna teori för att ta itu med de praktiska frågor som ledare och chefer står inför i samtida, typiskt internationella, organisationer. - Utveckla färdigheter för företagsledarskap
Denna modul syftar till att hjälpa eleverna att utveckla och förbättra en rad definierbara färdigheter som är avgörande för framgångsrik förvaltningspraxis och för effektivt ledarskap i synnerhet. Det strävar efter att utveckla elevernas färdigheter i reflexivitet och att utveckla självförtroendet och förmågan att formulera sina färdigheter och egenskaper som krävs för karriär och professionell utveckling, livslångt lärande och sysselsättning. - Projektledning och förändringsledarskap
Modulen kommer att definiera termen "projekt" och kommer att försöka analysera de många olika miljöer där projekt äger rum. Studenterna kommer att bedöma de tillvägagångssätt som kan användas för att hantera projekt och kommer att öva på en rad tekniker som används av professionella projektledare för att planera, kontrollera och leverera projekt framgångsrikt. Eftersom projekt driver förändring är en viktig del av projektledning att säkerställa stöd från intressenter så att förändringen kan hanteras effektivt. Utöver de "hårda" färdigheterna kring projektledning, omfattar denna modul även en introduktion till förändringsledning, så att studenterna är utrustade med en effektiv balans mellan både "hårda" och "mjuka" kunskaper och färdigheter. - Leda internationella organisationer
Detta undersöker en rad internationella organisationer och deras olika syften. Dina studier kommer att fokusera på multinationella företag, små och medelstora företag (SMF), icke-statliga organisationer (NGOs), Europeiska unionen och andra liknande organisationer som FN. Dessa institutioner påverkar och relaterar till globala företags verksamhet. Du kommer att titta på de politiska, ekonomiska och sociala miljöer där internationella organisationer fungerar och de utmaningar de står inför. Ledande företagsledare och ämnesexperter bjuds in för att prata med dig. - Ekonomi och redovisning för företag
Detta kommer att utveckla din kritiska bedömning av företagets finansiella information ur användarnas perspektiv. Du kommer att studera både ekonomi och förvaltningsredovisning inom tre områden:- Grunder - terminologi, syften, användare, regler och föreskrifter och affärsenheter
- Finansiell redovisning - nyckelbokslut, publicerade redovisningar samt analys och tolkning genom nyckeltal
- Management accounting - kostnadsberäkning, budgetering och prognoser, budgethantering och prissättning.
- Forskningsmetoder
Denna modul förbereder dig för att slutföra högkvalitativ, systematisk affärs- och ledningsforskning, och utrustar dig för att bli framgångsrik i din avslutande avhandling eller en annan slutstensmodul. Du kommer att lära dig hur man genomför effektiv forskning utifrån en rad sekundära och primära datakällor och kommer att introduceras till en rad verktyg som krävs för forskning, inklusive metodologiska frågor, datainsamlingstekniker och studiefärdigheter. - Konsultprojekt eller internationell studieresa
Du kan välja mellan:- Konsultprojekt: Du kommer att få praktisk internationell projekterfarenhet genom att arbeta i ett tvärkulturellt team med ett verkligt problem för en kundorganisation. Du kommer att utveckla problemlösnings- och kommunikationsförmåga samt förmåga att arbeta i tvärkulturella team. Ditt team kommer att arbeta virtuellt, ansikte mot ansikte och med hjälp av handledare.
- Internationell studieresa: Syftet med denna 10 poäng valfria studieresa är att ge dig en praktisk, intensiv erfarenhet av idéer och praxis inom internationell ledning och internationella relationer genom att besöka multinationella företag och internationella organisationer under den internationella studieresan. Du träffar ledare för globala företag och internationella organisationer, får presentationer från globala akademiska experter och turnéfaciliteter. Programmet innehåller presentationer från lokala och internationella chefer, chefer och akademiker.
Valfria moduler
- Global strategisk ledning
Strategisk ledning är den process genom vilken chefer formulerar och implementerar strategier för att generera hög prestation. I den här modulen kommer du att utveckla din förståelse för den ledande strategiska utmaningen; hur man levererar hållbara konkurrensfördelar. Du kommer att engagera dig i en kritisk utvärdering av de centrala strategiska frågorna. Du kommer att överväga den bredare ekonomiska miljön och utforska varför strategi är viktigt, hur organisationer fattar strategiska beslut genom processerna för analys, val och ansvarsfull och etisk ledning och ledarskap. - Entreprenörs teori och praktik
Det är känt att entreprenörskap är avgörande för utvecklingen av en modern ekonomi, både när det gäller nystartade företag och som en del av att leda och växa befintliga organisationer. Denna modul kommer att introducera dig till grunderna för företagande och entreprenörskap och kommer att hjälpa dig att utveckla viktiga entreprenöriella färdigheter, beteenden och metoder som är nödvändiga för framgång. - Bolagsstyrning och socialt ansvar
Detta ger alternativa perspektiv på strategisk ledning och bolagsstyrning. Detta kommer att omfatta intressentfrågor inklusive etik, hållbarhet och företagens sociala ansvar (CSR). Du kommer att utveckla din förståelse för tillvägagångssätt för att lösa problem när du styr i företagssektorn. Dina studier kommer att överväga aktuella frågor och överväga de sociala konsekvenserna av styrning. Du kommer också att fokusera på globaliseringens inverkan på internationella förvaltningsmetoder, och utrusta dig med kunskap för att förbättra ledningsbeslut som involverar etiska val. Slutligen kommer du att överväga dina antaganden om chefers och organisationers roll i ett komplext och utmanande sammanhang genom att utforska samtida frågor inom CSR. - Strategisk affärssimulering
Detta lär dig om gruppbeslutsfattande. Det involverar ett levande scenario för ny affärsutveckling, genom vilket du tillämpar din förståelse för affärsprinciper på en datorsimulering. Simuleringen kommer att utmana dina etiska, miljömässiga och hållbarhetsbeslut när du driver ett internationellt företag och kommer att överväga en rad affärsfunktioner. Du kommer att utveckla ledningsförmåga som teamledning, budgetering, implementering av en kommunikationsstrategi och hantera oväntad konkurrentaktivitet. - Inköp och Supply Chain Management (SCM)
I denna modul fokuserar du på de viktiga kommersiella aspekterna av SCM, centrerat kring hur upphandlingscykeln fungerar i ett internationellt sammanhang. Du utforskar utbudet av relationer mellan handelspartners (dvs köpare och leverantörer), såväl som de tekniker som används för att köpa produkter och tjänster, välja och utvärdera leverantörer och utveckla och hantera leveranskontrakt. - Strategisk och hållbar logistik
I denna modul kommer du att studera de processer som krävs för att hantera flödet av material och produkter från leverantörer till kunder för att uppnå en konkurrensfördel. Du kommer att utvärdera hur effektiva logistik- och upphandlingssystem kan bli viktiga affärsmöjligheter. Du kommer att lära dig hur hanteringen av internationella försörjningskedjor bör utgöra en viktig del av strategin för alla organisationer som verkar på global basis. - Resurs-, talang- och prestationshantering
Ett huvudmål för personalfunktionen är att mobilisera en arbetskraft. Organisationer kan bara fungera om de kan sammansätta team av människor med nödvändiga färdigheter för att nå sina mål och behålla effektiva prestationer. Denna modul fokuserar på de praktiska aspekterna av rekrytering, urval, att behålla anställda och att avsluta. Du kommer att utveckla de kunskaper och färdigheter som krävs för resurs- och talanghantering i ett globalt sammanhang. Du kommer också att få en förståelse för hur resultatstyrning kan stödja de strategiska målen för en organisation, hur människors prestationer kan förbättras och inspireras av ledarskap, och hur det bidrar till högpresterande arbetsorganisationer. - Hantera anställningsrelationer
Detta kommer att utveckla din förståelse för att hantera anställningsrelationer inom ett globalt företag. Anställningsrelationer är ett ämne i förändring som påverkas av externa faktorer (politiska och ekonomiska) och interna faktorer (ledning och ledningsstil). Du kommer att utforska effekterna av olika nationella miljöer på sysselsättningen och rollerna för olika intressenter i sysselsättningssystem. Du kommer också att kritiskt granska anställningsrelationer i en organisation och komma med förslag för att driva på förbättringar av Human Resource Management. Denna modul innehåller en praktisk färdighetsworkshop. - Kundinsikt och engagemang
Du utforskar hur du skaffar, behåller och ökar andelen plånbok av bra kunder, samt hur du kan degradera oönskade kunder utan att utlösa hämndbeteenden. Det bygger på premissen att kunderna är kärnan i organisationen eftersom utan kunder skulle organisationen misslyckas. Modulen tar ett kundcentrerat tillvägagångssätt och erkänner den hyperanslutna miljön som organisationer verkar i idag. Teknologier och metodologiska tillvägagångssätt för att få kundinsikt och för att bygga detaljerade kundprofiler diskuteras. Dessutom överväger modulen hur man kan engagera sig med kunder på ett sätt som tillför värde för båda parter. Den använder verkliga fallstudier, såväl som studenters egna erfarenheter som kunder. - Företagsekonomikoncept
Du kommer att överväga hur redovisnings- och företagsekonomifrågor hänger ihop. Du kommer att studera de grundläggande idéerna och teorierna om företagsekonomi och hur redovisningspraxis länkar till företagens finansiella beslut. Denna modul kommer att göra det möjligt för dig att skapa kopplingar mellan specifika ekonomistyrningstekniker och koncept och hur dessa relaterar till en organisations mål. - Strategisk varumärkeshantering
Att skapa kraftfulla varumärken och lämpliga varumärkespositioneringsstrategier är avgörande för många internationella företag. Du kommer att lära dig om varumärkesattribut, varumärkesvärden och varumärkespersonlighet. Du kommer att utveckla en förståelse för produktledning och innovativa tillvägagångssätt för utveckling av nya produkter. Hur etiska, miljömässiga och sociokulturella faktorer påverkar varumärkesstrategin utforskas, och användningen av digital kommunikationsteknik för att vidareutveckla varumärkesrelationer diskuteras. - Internationella affärer i praktiken - Studieresa
Det finns en andra studieresa på denna kurs. Även om denna modul inte ger dig någon kredit för din examen, kommer du att se direkt hur globala ledare fungerar i en internationell miljö. Studenter på tidigare omgångar av denna modul har besökt Boston, USA, Kuala Lumpur, Malaysia och Chengdu, Kina.
Efter att ha genomfört bedömningen (godkänd/underkänd) kommer denna modul att visas på dina utskrifter, vilket kommer att förbättra din anställningspotential. Observera att antalet studenter som kan delta i denna studiebesök är begränsat och kostnaden ingår inte i kursavgiften.
Slutprojekt - välj ett av
- Avhandling
Avhandlingen är ett tillfälle för dig att göra en fördjupad undersökning av ett ämne inom Management som är av särskilt intresse för dig. Den bör ha ett lämpligt tydligt fokus och vara en undersökning baserad på primära och/eller sekundära data, motiverad med detaljerad hänvisning till relevanta teorier och begrepp från litteraturen. - Synoptiskt forskningsprojekt
I den här modulen kommer du att integrera, tillämpa och utöka dina kunskaper och färdigheter som erhållits inom kärnmodulerna genom en internationell fallstudie och muntlig examination. Du kommer att lära dig mer om komplexiteten i Business and Management genom att syntetisera och tillämpa lärandet från andra moduler. - Kundbaserat projekt
Det verksamhetsförlagda projektet är en möjlighet för dig att koppla ihop teori med praktik. Du kommer att analysera en verklig organisationsfråga från insidan och ge ett fungerande förhållningssätt. Frågan kan vara ett problem som organisationen för närvarande stöter på eller berör dess framtida strategi. Du ansvarar för att hantera en betydande del av ditt eget lärande, inklusive att spåra och registrera dina egna framsteg.
Arbetsplacering
- Arbetsplacering
Denna övervakade arbetserfarenhetsmodul är en del av det tvååriga sandwichläget för studenter som går med i programmet i september. Modulen stödjer och bedömer studenter som engagerar sig i betald övervakad arbetslivserfarenhet (en praktik) i en roll som är relevant för deras program. Det ger eleverna möjlighet att förstå hur företag fungerar och att tillämpa lärandet från den lärde delen av deras program i en verklig arbetsmiljö.
Vi kommer att ge stöd för att hjälpa dig att hitta en plats – vårt team har en databas med möjligheter och driver evenemang där du kan träffa potentiella arbetsgivare. En placering kommer att ge dig värdefull erfarenhet, även om det kräver mycket ansträngning att säkra en och framgång är inte garanterad. Du skulle behöva stå för dina egna levnads- och resekostnader under hela din placeringsperiod.
Avgifter kommer att tas ut för praktikåret i årskurs 2 och är tillgängliga på begäran i maj studieåret.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Efter examen från MSc Management, du kommer att kunna bedriva en rad olika karriärer. Tidigare studenter har fått ledande befattningar i globala organisationer (kommersiella och icke-vinstdrivande), några har anslutit sig till managementkonsultföretag och andra studerar för doktorsexamen och bedriver akademisk karriär.
Exempel på företag som har anställt studenter från denna kurs är:
- PricewaterhouseCoopers
- Oxfam
- Sainsbury
- Nestlé
- Unilever.