MSc i avancerade luftmobilitetssystem
Cranfield University
Nyckelinformation
Campus läge
Cranfield, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 3 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 11 850 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2024
* hem: £11 850 | utomlands: £24 725
Introduktion
Framväxten av transformativ automatiserad och autonom teknologi i både bemannade och obemannade flygledningssystem, inklusive nya, hållbara och intelligenta flygplattformar, för att transportera människor och varor, representerar nästa hörnsten i flygindustrins pågående utveckling.
Detta drivs av marknads- och industritrender som digitaliseringen av flygledningsledning (ATM), explosionen av applikationer för Unmanned Aerial Systems (UAS) under de senaste åren och deras integrering i det bemannade luftrummet. Detta skapar en betydande efterfrågan på begåvade akademiker som kan hjälpa till att låsa upp den fulla potentialen hos Advanced Air Mobility-applikationer (AAM). Advanced Air Mobility Systems MSc är utformad för att utrusta dig med de färdigheter som krävs för att göra en framgångsrik karriär i att transformera flygindustrin, tillämpa den kunskap som lärts för att introducera nya automatiserade och autonoma lösningar, för att möjliggöra ett säkert, ordnat och snabbt integrerat luftrum, där obemannade flygsystem fungerar tillsammans med bemannade flygplan.
Idealiska studenter
Vem är det till?
Denna kurs ger ingenjörs-, fysik-, dator- eller matematikutexaminerade avancerade färdigheter som kan tillämpas på flyg-, drönar-, säkerhets-, försvars- och flygindustrin.
Antagningar
Läroplan
Civilingenjörskursen består av tre viktade komponenter, undervisade moduler, ett individuellt forskningsprojekt och ett gruppprojekt. Det undervisade kurselementet innehåller åtta undervisade obligatoriska moduler, vanligtvis levererade från oktober till mars. De åtta modulerna täcker grunderna i Air Traffic Management (ATM) och kommunikationssystem och framsteg till kärnämnena sensorfusion, vägledning och navigering, AI för autonoma system och Unmanned Traffic Management (UTM).
Den undervisade delen av kursen följs av ett Group Design Project (GDP) och individuella forskningsprojekt (IRP). BNP gör det möjligt för studenter att arbeta som en del av ett team, utveckla projektplanerings- och ledningsförmåga, och kommunikationsförmåga, designa, implementera, validera och testa en avancerad luftmobilitetssystemkomponent, tillämpa kunskapen som förvärvats i de undervisade modulerna och integrera de olika metoderna lärt mig.
Studenter får också stöd i sitt lärande och personliga utveckling genom deltagande i industriseminarier, gruppaffischsessioner, gruppdiskussioner, grupppresentationer, videodemonstrationer, fallstudier, laboratorieexperiment, kurser och projektarbete. Studenter kommer att få praktisk erfarenhet av att få tillgång till utrustning och faciliteter inom vårt Digital Aviation Research and Technology Center och Aerospace Integration Research Centre.
Kursavgift
Undervisade moduler 40%, grupparbete 20% (eller avhandling för deltidsstudenter), individuellt projekt 40%
moduler
Att hålla våra kurser up-to-date och aktuella kräver konstant innovation och förändring. Modulerna vi erbjuder återspeglar företagens och industrins behov och våra anställdas forskningsintressen och kan därför ändras eller dras tillbaka på grund av forskningens utveckling, lagstiftningsändringar eller av olika andra skäl. Ändringar kan också utformas för att förbättra studentinlärning eller att svara på feedback från studenter, externa granskare, ackrediteringsorgan och industriella rådgivande paneler.
För att ge dig ett smakprov har vi listat de obligatoriska och valbara (i förekommande fall) moduler som för närvarande är anslutna till denna kurs. Alla moduler är endast vägledande och kan komma att ändras för ditt inträdesår.
Kursmoduler
Obligatoriska moduler
- Alla moduler i följande lista måste tas som en del av denna kurs.
- Introduktion till Advanced Air Mobility
- Flygledningssystem
- Kommunikationssystem
- Sensorfusion
- Intelligenta cyber-fysiska system
- Artificiell intelligens för autonoma system
- Vägledning och navigering för UAS
- Obemannad trafikledning
Programresultat
Varför den här kursen?
Advanced Air Mobility Systems MSc är utformad för att utrusta dig med de färdigheter som krävs för att göra en framgångsrik karriär i att omvandla flygindustrin, tillämpa den kunskap som lärts för att introducera nyligen automatiserade och autonoma lösningar för att förbättra branschen som helhet.
Undervisad genom en unik kombination av teoretiska och praktiskt baserade sessioner kommer du att täcka ämnen inom ATM, Unmanned Traffic Management (UTM), möjliggörande av sensorinfrastruktur (kommunikation, navigering, övervakning), sensorfusion och artificiell intelligens för autonoma system. Innehållet i MSc-kursen har baserats på råd från Industrial Advisory Board, som består av industrirepresentanter från stora premier till små och medelstora företag. Industrial Advisory Board rekommenderar också avhandlings- och projektämnen för att säkerställa deras relevans i verkligheten, en annan effektiv differentiator på arbetsmarknaden. Detta gör att studenterna kan bekanta sig med företag från Industrial Advisory Board och exponeras för deras forskningsintressen, vilket banar väg för potentiella jobbmöjligheter.
Den här kursen är unik genom att den erbjuder en kombination av ämnen som är mycket eftertraktade inom flyg-, flygtrafik- och drönarindustrin, som inte täcks av en enda MSc-kurs någon annanstans, med särskild tonvikt på den digitaliserade integrerade arkitekturen, den möjliggörande sensorn infrastruktur (inkl. kommunikation, navigering och övervakning) och intelligenta algoritmer, såsom flygledning och planering, och dekonflikt. Framgångsrika utexaminerade från vår MSc-kurs blir förtrogna med nyckelaspekter av automation och autonomi i framväxande bemannad/obemannad trafikledning, vilket ger dem en fördel på dagens konkurrensutsatta arbetsmarknad.
En nyckelfunktion i MSc är införandet av en CAA-godkänd UAV-fjärrpilotkompetenskurs. Kursen innehåller ett markskoleelement för flygplanering – som täcker principerna för flygning, luftens regler och regler, användning av flygkort, riskbedömning och meteorologi – och flygutbildning för att ge grundläggande pilotkompetens, inklusive hur man reagerar i en nödsituation och att vara kunna använda säkerhetsfunktioner. Ett framgångsrikt slutförande av kursen tillåter studenter att flyga små UAV i den öppna kategorin.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Branschledd utbildning gör Cranfield-utexaminerade till några av de mest eftertraktade över hela världen för rekrytering av både globala främsta till mindre innovativa start-ups som letar efter den smartaste talangen. Industriell kontakt kan äga rum även från det individuella forskningsprojektet som möjliggör bekantskap med vår Industry Advisory Board, som inkluderar: Från
- BAE Systems,
- Thales
- SAAB
- Boeing
- NATS
- Heathrow flygplats
- Inmarsat
Utexaminerade från denna kurs kommer att vara utrustade med avancerade färdigheter som kan tillämpas på flyg-, flygtrafik-, lufttransport-, säkerhets-, försvars- och flygindustrin. Detta tillvägagångssätt erbjuder dig ett brett utbud av karriärval som autonom systemingenjör, designingenjör eller i en operativ roll, vid examen och i framtiden. Andra bestämmer sig för att fortsätta sin utbildning genom doktorandstudier tillgängliga inom Cranfield University eller någon annanstans.