MSc i datadriven förvaltning
Thames Education Group Limited
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 8 200 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Thames Education Group: s MSc i datastyrd förvaltning i samarbete med University of Buckingham fokuserar på de viktiga mjuka och hårda färdigheter som gör att du kan ta din karriär till nästa nivå. Denna MSc är idealisk för dem som har en kandidatexamen i företagsekonomi, datavetenskap eller ett relaterat område. Programmet startar i februari 2019 och ett begränsat antal platser finns fortfarande till en introduktionsavgift på 8.200 £ .
Antagningskriterier
Kandidatexamen, helst i ett relaterat fält.
Främmande engelska talare:
- IELTS: 6,5
- TOEFL-poäng på 575 eller högre för det pappersbaserade testet, eller 232 eller högre för det datorbaserade testet.
Eller likvärdig.
Programinformation
MSc i Data-Driven Management-programmet fokuserar på hur de nu allmänt tillgängliga datainsamling, hantering och analys av verktyg förvandlar företagsledningslandskapet. Programmet är utformat för att fungera som ett steg för studenter som vill starta sin karriär i roller som kräver en förståelse för de verktyg och tekniker som ska ge affärsinsikt från en företags data tillgångar. Vi tror att det finns ett växande behov av ett program som är dedikerat till affärsmän som vill utnyttja data i deras organisation bättre än de allmänt tillgängliga kvantitativa kompetensbaserade datavetenskapliga kurserna.
Den första delen av programmet fokuserar på " datakunskaper" , dvs nödvändiga kompetenser som krävs för att samla och analysera numeriska data som genereras av företagens vardagliga beteende. Den andra delen av programmet fokuserar på " management skills" , dvs. tillämpningen av tidigare förvärvade tekniska färdigheter och kompetenser till verkliga affärssituationer. Programmet avslutas med ett capstone-projekt, antingen en traditionell teoribaserad avhandling eller en rapport där eleverna tolkar, bedömer och utformar lösningar för en företagsfallstudie.
MSc i datadriven förvaltning är inte ett datavetenskapligt eller affärsanalysprogram - det är ett förvaltningsprogram med ett starkt fokus på hur data tillgångar i en organisation kan struktureras, analyseras och tolkas för att stödja beslutsfattande och underlätta konkurrensfördel.
Med kursavgiften är £ 8 200 , är programmet förmodligen det mest prisvärda affärer MSc-programmet i London.
1: a Semestermoduler
Akademiska färdigheter
Syftet med denna modul är att utrusta studenter från ett brett utbud av bakgrunder när det gäller kultur och akademisk erfarenhet, med god forskning och argumentation, tillsammans med att utveckla sitt kritiska tänkande, läsning och grundläggande kvantitativa färdigheter. Referenser och akademiska skrivförmågor granskas och utvecklas också.
Beslutsfattande och analytiska färdigheter
Huvudsyftet med denna modul är att utrusta studenter med ett brett perspektiv på viktiga kvantitativa metoder och verktyg för att hjälpa dem i beslutsprocesser. Den kalkylarkbaserade undervisningen (baserad huvudsakligen på Microsoft Excel och i mindre grad på SPSS) fokuserar på standard statistiska begrepp. Studenterna kommer att kunna använda analytiska metoder i komplexa inställningar, samla och tolka information under tidsbegränsningar samt identifiera och utvärdera alternativ mot fördefinierade kriterier.
Databasförvaltningsunderlag
Denna modul introducerar de grundläggande begreppen för databasdesign, implementering och hantering. Den ger en översikt över olika typer av databaser tillsammans med en inblick i den nuvarande databasmarknaden. Relationsdatabaser omfattas i detalj, inklusive E / R modellerings- och implementeringspraxis med hjälp av databashanteringsprogramvara (Microsoft Access och SQL).
Datavisualisering och berättande
Efter avslutad modul kommer studenterna att kunna leverera kreativa och skräddarsydda presentationer och kunna skapa insiktsfulla instrumentpaneler för att lyfta fram företagstrender, möjligheter och utmaningar. Modulens första del kommer att fokusera på grundläggande kommunikations- och presentationsfärdigheter och bekanta studenter med avancerade funktioner i moderna verktyg för att leverera effektiva presentationer, inklusive PowerPoint och Prezi. I den andra delen av modulen kommer studenterna att lära sig om den praktiska tillämpningen av Tableau dataanalys och visualiseringsplattform genom fallstudier och kommer att skapa egna forskningsrapporter.
Organisatoriska och projektledningskunskaper (Business Färdigheter)
Modulen fokuserar på att utveckla avancerad kunskap om moderna projekthanteringsverktyg och tekniker för att studenten ska kunna förutse, planera och genomföra projektplaner.
Marknads- och konkurrensanalys (valmöjligheter för affärsförmåga)
Modulen fokuserar på att ge studenterna en viktig analytisk färdighet som är avsedd att avslöja och tolka öppen källkodsinformation vid marknadsanalyser och konkurrensanalyser. Eleverna kommer att lära sig om de mest aktuella källorna till företags- och marknadsinformation, statistik och företagsdata samt olika andra plattformar och forskningstekniker.
2: a Semestermoduler
Databaserat finansiellt beslutsfattande
Modulen kommer att introducera studenter att analysera och tolka finansiell redovisning information och det kommer att ge dem en grundlig förståelse för de nuvarande utmaningarna för den finansiella världen. Studenterna kommer att få insikt i de senaste trenderna inom fintech, kombinationen av teknik och ekonomi, samt i de verktyg som möjliggör prestationsbedömningar och analyser, som syftar till att stödja investeringsbeslut.
Kunddataanalys
Modulen förbereder studenterna att svara på de utmaningar som den växande betydelsen av digitala kommunikationskanaler och spridningen av olika e-verktyg, såsom CRM eller marknadsanalysanalyspaket, ger. Studenterna kommer att få fördjupad kunskap om relationsmarknadsföringsteknik, nätverk och kundkommunikationsverktyg, värdeskapande genom servicedesign och leverans samt en omfattande inblick i CRM-programvaran (Salesforce).
Datadriven hantering
Huvudsyftet med denna modul är att utrusta studenter med en bred överblick över datastyrda förvaltningsstrategier och företagsapplikationer av affärsintelligenslösningar. Den teoretiska och praktiska ramen för digital transformation kommer att diskuteras: hur företagens ökande data tillgångar kan utnyttjas för att bidra till konkurrensfördel och effektivitet. Studenter kommer att undersöka exemplar av data-driven organisationer och analysera användningen och inflytandet av maskinlärning och artificiell intelligens (AI) i olika branscher och kontext.
Data-fokuserad HRM
Modulen fokuserar på att göra det möjligt för studenter att kritiskt analysera, bedöma och utforma lösningar på human resource management-relaterade utmaningar i olika organisationer, med särskild inriktning på utmaningarna till fältet genom den breda tillgängligheten av olika e-verktyg. Modulen syftar till att stärka elevernas strategier när man klarar av rekryterings- och behållningsutmaningar, hanterar anställningsutvärderingar och ersättningssystem, skapar anställningsansvar och utbildningsramar och skapar en högpresterande företagskultur.
Programmeringsfärdigheter elective
- Introduktion till Python
- Introduktion till R
Capstone-projektet
Capstone-projektet är en komplex övning som bygger på färdigheter som förvärvats i de tidigare delarna av programmet. Studenter kommer att bli ombedda att välja ett format för sitt slutliga stora akademiska arbete: det kan antingen vara en traditionell teoribaserad avhandling, en detaljerad affärsanalys för affärsanalys som tillhandahålls av deras handledare eller ett affärsfall, marknadsanalys eller industrianalysförslag. Studenter kommer att vara skyldiga att kritiskt bedöma sitt valda ämne genom att använda data analysverktyg och ge affärsinsikt samt möjliga utvecklingsområden utifrån deras forskning.
Anställningsförmåga
Programmet syftar till att fokusera på flera överlåtbara färdigheter som är nödvändiga för chefer i praktiskt taget alla branscher:
Problemlösningsmetoder kurateras genom olika interaktiva uppdrag och simuleringar. Studenterna förväntas delta aktivt i seminarierna, alla efterföljande diskussioner och kompletterar även sin inlärningserfarenhet med guidad inlärning, läsning och fallstudieanalys.
Muntliga, skriftliga kommunikations- och presentationskunskaper ska praktiseras i interaktiva seminarier där studenterna förväntas delta regelbundet i öppen diskussion och debatter, formulera åsikter och presentera dem individuellt och i grupp, leverera presentationer och briefings till kulturellt mångsidiga publik och skriva teoretiska uppsatser eller företagsrapporter på ett professionellt sätt.
Analytisk och datahanteringsförmåga kommer att stärkas genom att engagera online-förberedande material och en solid praxisbaserad metod i datorlaboratorier.
Studenter ska regelbundet engagera sig i projekt som kräver samverkan och samverkan : allt från gruppuppdrag, grupppresentationer, rollspel och dramapedagogik. Studenter förväntas delta i de guidade aktiviteterna i klass.
Vår undervisningsmetodik och lärande erfarenhet
Det omvända klassrummet är en relativt ny undervisningsmetodik där det konventionella begreppet klassrumsbaserat inlärning är inverterat och studenter introduceras till läromaterialet före klassen, där klassrumstid används för att fördjupa förståelsen genom diskussion med kamrater och problemlösning aktiviteter som underlättas av lärare. Detta tillvägagångssätt kommer att användas allmänt under programmet. Detta koncept möjliggör ett problembaserat tillvägagångssätt i klassen, där studenterna får möjlighet att arbeta med scenarier och fallstudier i praktiken, öva problemlösning och kritiska peer-review färdigheter, tillsammans med teamwork och samverkan och tekniker. Detta inkluderar olika workshops, debatter, simuleringar, presentationer och gruppuppgifter, tillsammans med datorlaboratorier och i vissa fall fältbesök och gästföreläsningar.