MSc i gästfrihet och turismledning och MBA i gästfrihetsförvaltning

Allmänt

Programbeskrivning

Mål och lärandemål

Efter avslutandet av programmet kommer studenter att kunna:

  1. Tolka de praktiska, teoretiska och personliga färdigheterna som krävs för ledande befattningar inom olika internationella hotell- och turistorganisationer.
  2. Syntetisera strategiska, organisatoriska och marknadsföringsprocesser för ett kommersiellt gästfrihetsföretag inom ramen för företagets globala karaktär.
  3. Odla en professionell förvaltningsinställning genom att vårda den kreativa utvecklingen av innovativa idéer och lösningar.
  4. Debattera, forska och syntetisera teorier på ett säkert sätt samtidigt som man utvärderar organisatoriskt lärande.
  5. Analysera kritiskt olika multilaterala institutioner och gränsöverskridande organisationer inklusive en utvärdering av deras effekter involverad i internationell turism och kulturhistoria.

121600_121543_P1088087.jpeg

Kurser

MSc lärda moduler

Turismledning

Denna enhet syftar till att introducera studenterna till begreppet internationell turism och de viktigaste turistaktiviteterna i ett internationellt sammanhang. Kursen lägger stor vikt vid elevernas oberoende för att få kunskap från olika källor för att fördjupa sina kunskaper och för att kritiskt bedöma begreppet internationell turism.

Människohantering och prestanda

Denna enhet kräver att man utvecklar en kritisk strategi för analys av människor som utförare i serviceorganisationer och problemlösning i liknande sammanhang. Det uppmuntrar undersökning och ifrågasättande av traditioner och arten av upplevda begränsningar och bidraget från andra funktionella aspekter av människors ledning och prestationsprocesser.

Målet med enheten är att få konkreta svar på den enkla men alltid kontroversiella och gåtfulla frågan: Hur kan ledare påverka människor och sig själva för att skapa servicekvalitet och en produktiv arbetsmiljö. Som sådan avser inte denna enhet att göra dig till en bättre gästfrihetsadministratör utan snarare locka till dig förmågan att se bortom vanliga uppgifter och roller och att utöka din kompetens inom områden som kräver disciplin för att söka djupare mening och empati för mänskligt beteende .

Modern gästfrihetsmarknadsföring

Denna modul syftar till att göra det möjligt för studenterna att få förståelse för teoretiska och praktiska aspekter av marknadsföringsstrategi och har utformats för att gälla alla vinst- eller ideella organisationer eller på någon produkt eller tjänst. Studenterna väljer ett turistmål och analyserar sin marknadsföringsstrategi.

Du ombeds att visa förståelse för karaktären av strategiska beslut och de problemtyper som kräver att de genomförs. Således studeras marknadsföringsstudier på en nivå av viss förfining, men ändå passar studenter med en mängd olika marknadsföringskompetenser.

Modulen syftar till att utveckla studentens förmåga att hantera en komplex bedömning som speglar tankeprocessen som är involverad i resultatförutsägelse. Detta är studien av riskminskning, ett perspektiv som är grundläggande för studien och praktiken av marknadsföring.

Bedömningen för denna enhet handlar om den kritiska analysen av potentiella marknadsföringsstrategier med avseende på deras lämplighet och användbarhet för att analysera en marknad som de för närvarande är involverad i, eller med vilken de syftar till att engagera sig, och är därför avsedda att ha både utbildning och pragmatiska resultat.

Strategisk ledning

Syftet med denna modul är att ge studenterna kunskap och förmåga att förklara de strategiska hanteringsprocesserna, rutinerna och frågorna inom olika organisationer. Dessutom syftar den till att ge studenter möjlighet att undersöka den aktuella utvecklingen i samband med strategisk ledning av ett företag på företagsnivå.

Kreativ chef

Syftet med denna enhet är att möjliggöra för elever att hypotes och utöva lämpligt omdöme om principerna och teorierna för lärande i samband med individen, teamet och organisationen. Modulen är utformad enligt följande kreativitetsdomäner:

  1. Individuell kreativitet
  2. Team kreativitet
  3. Kreativitet inom organisationer

Dessutom kommer eleverna att demonstrera och kritiskt utvärdera kreativa lösningar i strävan efter personliga, grupp- och organisatoriska mål och mål. Studenter förväntas genomföra en individuell och gruppstrategi för kreativ ledning och utveckling som ger en styrd process av bedömning och reflektion.

Forskningsmetoder

Huvudsyftet med denna modul är att ge studenterna möjlighet att tillämpa sina teoretiska kunskaper om forskningsprocessen och ta fram ett oberoende utvidgat forskningsförslag.

Detta för att möjliggöra en progressiv utveckling mot MBA-forskningsdokumentet. Studenterna väljer ett forskningsområde som intresserar dem och kommer att bidra till deras professionella utveckling. Studien kommer att fokusera på effektiva sekundära och primära forskningsmetoder som är lämpliga för det valda ämnet.

Förmågan att använda sökmotorer och biblioteket med akademiska tidskrifter och böcker är en integrerad del av kursen. Studenter måste läsa omfattande under hela denna forskningsprocess för att utveckla kunskap och förståelse för sitt valda ämnesområde. Den här modulen är mycket studentcentrerad. Eleven måste visa förmågan att arbeta självständigt och ge bevis på en individuell strategi i det färdiga arbetet.

Hantering av Heritage Heritage

Syftet med modulen är att introducera eleverna till arten, rollen och förvaltningen av kulturarvsturism runt om i världen.

Den här modulen handlar om hantering av kulturarvsturism, en av turistsektorens nyckelsektorer. Detta kan omfatta kulturattraktioner som slott, temaparker, kulturarv, slagfält, naturområden och många andra platser som antingen har byggts specifikt för att locka besökare eller omvandlats för att rymma besökare. Detta innebär att studien av hur man ska hantera kulturarvsturismen kan vara mycket varierad och varierad, men den aspekt som de alla har gemensamt är deras förmåga att dra besökare in för att se sina resurser. Det är ofta en kulturarv som motiverar en besökare att resa till en destination, och därför är deras effektiva förvaltning av avgörande betydelse för utveckling och leverans av kvalitetsdestination.

MBA-lärda modul

Hotellfinansiering och kontrollsystem

Denna enhet kräver att man utvecklar ett kritiskt tillvägagångssätt för analys av hanteringen av hotellfinansiering och kontrollsystem och de problemlösningsfärdigheter som ledningen kräver för en framgångsrik och lönsam kontroll av ett hotellföretag. Den är inte utformad för att utbilda studenter till revisorer, utan snarare för att tillhandahålla de kunskaper och färdigheter som chefer kräver för att driva en lönsam verksamhet genom förståelse av ekonomisk information.

Ingångskrav

  • Behörighet: Postgraduate Diploma i International Hotel and Tourism Management, eller en kandidatexamen eller en Postgraduate Diploma inom valfri disciplin, eller har minst tre års lämplig erfarenhet inom gästfrihet och turistnäringen och lämpliga akademiska kvalifikationer.
  • Ålderskrav: 21 och högre för direkt inresa
  • Språkfärdighet: Obligatorisk engelska nivå genom intervju / HTMi-test eller ha TOEFL 547 eller IELTS 6 eller motsvarande HTMi engelska placeringstestpoäng.
  • Tidigare arbetslivserfarenhet: Ingen eller tre års minsta erfarenhet inom gästfrihet eller turistbranschen om inte en examen eller en doktorsexamen innehavare.

Leverans- och utvärderingsmetoder

  • Leveranssätt: Ansikte mot ansikte, blandade inlärningsplattformar, online, forskning, studentcentrerat lärande, lektioner, föreläsningar, presentationer, bedömningar, projektbaserade uppgifter och tillämpas för att lära.
  • Slutbedömning: Skriftliga tentamen och slutprojekt. Avhandlingen ska slutföras inom 6 månader efter avslutad akademisk termin.
  • Examenskrav: 60%
  • Genomsnittligt antal studerande-lärare: 15 elever per lärare
  • Totala kontakttimmar: 320 timmar på heltid
  • Programmets varaktighet: Akademisk studie: 20 veckor och arbetsplats / praktik: 20-24 veckor

Gradering

Studenter som framgångsrikt slutför programmet kommer att tilldelas MBA Postgraduate Diploma in Hospitality Management av HTMi Hotel and Tourism Management Institute.

MBA postgraduate examensexamen måste genomföra en avhandling för att tilldelas Masters (MSc) i Hospitality and Tourism Management av Edinburg Napier University och MBA in Hospitality Management av HTMi Hotel and Tourism Management Institute.

Avhandlingen på 12 000 ord ska slutföras inom 6 månader efter det att den lärda kursen har avslutats, och studenterna kommer att få onlinestöd efter terminen för att hjälpa dem att göra detta, samt direktkontakt med en handledare som kommer att ge råd och vägledning . Ämnet bör baseras på gästfrihets- och turistnäringen. Denna forskning förväntas till stor del vara skrivbaserad och använda akademiska resurser.

Masterstudenter kan välja att gå med i valfri avhandlingskurs efter avslutad kurs.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Over the next decade, the international hotel and tourism industry is forecast to maintain its position as the world’s largest employer and the world’s largest provider of management positions. HTMi’s ... Läs mer

Over the next decade, the international hotel and tourism industry is forecast to maintain its position as the world’s largest employer and the world’s largest provider of management positions. HTMi’s role is to prepare students for a management career in this, the most exciting industry today. HTMi is supported by a worldwide network of international hotel companies, whose representatives regularly visit HTMi to recruit on campus. HTMi graduates can be found in leading hotel companies worldwide. Läs mindre
Sörenberg , Sydney , Melbourne , Brisbane , Singapore , Dubai , Barbar + 6 Mer Mindre