MSc i global marknadsföring

Allmänt

Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

Kombinera nuvarande akademiskt tänkande och branschpraxis för att återspegla den dynamiska och internationella karaktären av global marknadsföring.

Vid utformningen av detta program har universitetet byggt på årtionden av både akademiker och praktiker erfarenhet inom marknadsföring, för att producera en grad som speglar den alltmer globala dynamiken i modern verksamhet.

MSc Global Marketing har utformats för att ge dig en integrerad kunskap om samtida teorier och metoder som används inom branschen. Du kommer att förvärva de verktyg och tekniker som behövs för att bygga en framgångsrik marknadsföringskarriär inom den växande globala affärsmiljön. Du kommer att utveckla kunskap inom viktiga områden, inklusive konsumentbeteende, marknadsplanering, branding och användningen av digital teknik. Du kommer också att få en övergripande förståelse för de tvärkulturella utmaningarna inom internationell verksamhet och du kommer att utveckla kunskap, marknadsföringskompetens och personliga färdigheter som är avgörande för global marknadsföring.

MSc Global Marketing programmet syftar till att ge studenterna en omfattande förståelse för nya teman och samtida utmaningar som marknadsförare står inför i en global miljö och strategier, politik och praxis som är viktiga för att hantera dessa utmaningar.

Du kommer att förbättra din anställningsförmåga genom att delta i ett brett utbud av lärarupplevelser, inklusive integrerade fallstudier, gruppprojekt och presentationer och högtalare från industrin.

Utbildningsmål för programmet

MSc Global Marketing programmet syftar till att ge studenterna en omfattande förståelse för nya teman och samtida utmaningar som marknadsförare står inför i en global miljö och strategier, politik och praxis som är viktiga för att hantera dessa utmaningar. Centralt för programmet är utveckling av personliga och professionella kompetens hos studenter med inriktning på ansvarsfullt ledarskap och hållbar marknadsföring.

De angivna värdena för MSc Global Marketing ska vara intellektuellt utmanande, yrkesrelaterade och svara mot student och industris behov. Med tanke på dessa värden är det övergripande målet med programmet att ge studenterna en intellektuellt utmanande och yrkesrelaterad utbildning på masternivå inom området Global Marketing som inte bara är internationellt relevant utan också verkligt global i sin omfattande täckning från branding till multi- kanal kommunikation samt strategisk marknadsföring planering för att leverera kundvärde genom produkt och service innovation. Denna masterexamen kommer att förbättra studenternas anställbarhet genom deltagande i ett brett utbud av lärande och lärande erfarenheter inklusive integrerade fallstudier, gruppprojekt och presentationer och industrin högtalare.

Programmet syftar till att tillgodose behoven hos studenter som vill bedriva en karriär inom marknadsföring inom en global marknadsplats. Studenter kan komma från en bakgrund av att ha studerat ett affärsrelaterat ämne som vill öka förståelsen för Global Marketing för att förbättra sina karriärmöjligheter. Programmet kommer dock också att vara attraktivt för sökande som har studerat icke-näringslivsrelaterade ämnen (t.ex. teknik, samhällsvetenskap, psykologi etc.) på grundnivå. Programmet erbjuds på heltid. Framtida överväganden kan ges till en deltidsstudiealternativ. Programteamet tror att programmet eller modulerna inom det kommer att vädja till befintliga entreprenörer och arbetsledare och laget är angeläget att praktikanter tillämpar. Programmet välkomnar ansökningar via Flexibel Entré med kreditöverföring och RPL.

Det primära syftet med detta program är att tillhandahålla en bred, analytisk och integrerande studie av Global Marketing. Specifikt anges de pedagogiska målen enligt följande:

  • För att ge en differentierad lärarupplevelse på masternivån som kombinerar gemensamma och programspecifika moduler så att studenterna kan dra nytta av skolans kompetens inom marknadsföring, organisationsetik, personlig och professionell utveckling och dess nischstyrkor inom områdena tillämpad verksamhet och ledning samt dess internationella inriktning och forskningskultur.
  • Att erbjuda eleverna möjligheter att samtidigt utveckla kritiska tänkande färdigheter, kunskaper om samtida och hållbara marknadsföringsmetoder och de personliga och entreprenörskapliga förmågor som krävs för att få utbildad anställning i en inhemsk eller internationell miljö.
  • Att erbjuda ett brett spektrum av kunskaper om marknadsföring och att utveckla attityder och färdigheter som krävs för att lyckas som ansvarig, oberoende och professionell.
  • Att utveckla kritiska forskningsförmåga som krävs för att ett komplext och självständigt utformat forskningsprojekt ska kunna genomföras.
  • Att utveckla eleverna djupgående, tillämpad och integrerad kunskap om modern marknadsförvaltning med ett nationellt och globalt sammanhang.
  • För att underlätta praktisk och kreativ kompetensutveckling inom nyckelområdena marknadsföring centrerar om konsumentbeteende, marknadsplanering, branding, användning av digital teknik samt produkt och service innovation, inköp och logistik.
  • Att erbjuda specialiserad inblick i marknadsaktiviteter och strategier för internationella organisationer som spänner över privata, offentliga och tredje sektorer samt företag till affärer och företag till konsumentinställningar.
  • Att ge en rad möjligheter till marknadsanalys och beslutsfattande inom marknadsstrategi och kommunikation.
  • Att ge de kunskaper och praktiska färdigheter som krävs för att utveckla och genomföra ett varumärke i en flerkanalsmiljö.

Modulinformation

Undervisade moduler bedöms genom en kombination av kurs, diskussionsgrupper och online-tester.

Global marknadsföringsstrategi

Anser de utmaningar som organisationer står inför i den globala B2B- och B2C-marknaden och utforskar strategiska alternativ som uppstår genom marknadsplanering. Genom att anta ett strategiskt marknadsplaneringsperspektiv kommer denna modul att utrusta studenter med nödvändiga verktyg, färdigheter och insikter för att skapa en omfattande, sammanhängande och kongruent strategisk global marknadsplan.

Product and Service Innovation och Global Logistics

Undersöker sammankopplingen av en entreprenörsinriktning och dess roll i processen med produkt- och tjänsteinnovation i en privat, offentlig eller tredje sektor. Studenter kommer att kritiskt bedöma effektiva och ansvarsfulla marknadsföringslösningar för inköp och global logistik för att ta innovationer på marknaden.

Utveckla personlig och professionell kompetens

Ger studenterna möjlighet att identifiera, förstå, utveckla och artikulera sina viktigaste personliga förmågor i samband med deras framtida karriärförhoppningar. Studenter ges möjlighet att genomföra en praktik, frivillig, studera utomlands eller delta i skrivbordsbaserad konsultation. Studenterna kommer att uppmanas att tillämpa begreppen personlig och professionell utveckling på vad de upplever utanför klassrummet för att bli bättre förberedda för sitt personliga och professionella liv.

Konsumentledande hållbar marknadsföring

Ger en kritisk och djupgående förståelse av konsumentledda hållbara marknadsföringsmetoder. Eleverna introduceras till begreppet kundinsikt och dess roll i beslutsfattande för marknadsföring. Modulen utvärderar de psykologiska, sociala och ekonomiska rötterna i konsumentbeteendet och relaterar dessa till nutida konsumenter.

Global Branding och integrerad marknadsföringskommunikation

Ger studenterna en kritisk förståelse för hur ett varumärke kan marknadsföras via digital kommunikation och placeras inom den globala marknaden. Olika sektorer som mode, lyx, resor, underhållning och teknik utforskas samtidigt som de ger eleverna en djup förståelse för brandingsteori.

Forskningsprojekt: Design och Metoder

Introducerar eleverna till forskningsmetoder, tid och projektledningskunskaper som är nödvändiga för deras avhandling och liknande uppgifter i framtiden. Modulen ger grundläggande kunskap om forskningsdesign på nyckelområden och antar ett kritiskt perspektiv vid jämförande och kontrasterande alternativa forskningsmodeller.

Avhandling

Det sista elementet i programmet är avhandlingen, som ger dig möjlighet att utforma och genomföra en del original forskning inom ett relevant marknadsområde som kan bli utgångspunkten för din karriär inom global marknadsföring.

Kosta

Undervisningsavgifter måste betalas till universitetet, men vissa studenter är berättigade till undervisningsbidrag. Avgifterna och det ekonomiska stödet som är relevanta för dig beror på var du bodde innan du kom till universitetet.

Nationalitet

Ingångskrav

Alla anmälningskrav som anges här representerar kraven för tillträde till programmet som normalt söks. Admissionslaget kan bedöma ytterligare bevis för att bedöma din behörighet, dock beroende på din fulla akademiska / anställningsbakgrund.

Typiska inträde

UK Honours grad 2: 2 (eller motsvarande)

Engelska språket

En akademisk IELTS-poäng på 6,0 (eller motsvarande) med inget element under 5,5.

Övriga akademiska och yrkesmässiga kvalifikationer

Varje ansökan till GCU behandlas individuellt. Om du inte har de typiska akademiska behörighetskraven, men kan visa relevant arbetslivserfarenhet och / eller krediter från erkända yrkesorganisationer, kan du vara berättigad att gå in i kursen via universitetets system för erkännande av tidigare lärande.

I Pathway

Om du inte kvalificerar dig för direkt inresa, erbjuder INTO Glasgow Caledonian University ett Graduate Diploma Program. Kursen erbjuder en väg till Glasgow Caledonian University genom en utmärkt lärarupplevelse som ligger i en specialbyggd studieanläggning. Framgångsrikt genomförande av Graduate Diploma Programmet vid INTO Glasgow Caledonian University till den standard som krävs ger garanterad framsteg i denna grad.

Pre-sessional engelska

För internationella studenter som inte uppfyller de minsta engelska språkkraven, erbjuder vi pre-sessional engelska språkkurs för att hjälpa dig att förbättra dina engelska språkkunskaper.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

GCU London is a professional postgraduate university campus of Glasgow Caledonian University (GCU), located in an ultra-modern environment in the heart of London. Situated in Spitalfields, one of Lond ... Läs mer

GCU London is a professional postgraduate university campus of Glasgow Caledonian University (GCU), located in an ultra-modern environment in the heart of London. Situated in Spitalfields, one of London’s most attractive locations, GCU London is in proximity to the capitals globally recognised financial and fashion industries. The campus offers a range of MBA and courses, high quality teaching and links with international businesses. GCU London provides students with an enriching and diverse learning experience underpinned by a vibrant international, intellectual and cultural life. We attract students from over 56 countries, from a range of backgrounds from all corners of the world. Läs mindre