MSc i global marknadsföring
Glasgow Caledonian University, London (GCU London)
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 3 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 8 400 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* heltidsstudenter i Storbritannien/EU
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Kombinerar nuvarande akademiskt tänkande och branschpraxis för att återspegla den globala marknadsföringens dynamiska och internationella karaktär.
Vid utformningen av detta program har universitetet byggt på årtionden av både akademisk och praktiserande erfarenhet inom marknadsföring för att producera en examen som speglar den alltmer globala dynamiken i moderna affärer.
MSc Global Marketing har utformats för att ge dig en integrerad kunskap om samtida teorier och metoder som används inom branschen. Du kommer att förvärva de verktyg och tekniker som är nödvändiga för att bygga en framgångsrik marknadsföringskarriär inom den växande globala affärsmiljön. Du kommer att utveckla kunskap inom viktiga områden, inklusive konsumentbeteende, marknadsplanering, varumärke och användning av digital teknik. Du kommer också att få en övergripande förståelse för de tvärkulturella utmaningarna inom internationella affärer och du kommer att utveckla den kunskap, marknadsföringsexpertis och personliga färdigheter som är avgörande för global marknadsföring.
MSc Global Marketing -programmet syftar till att ge studenterna en omfattande förståelse för nya teman och samtida utmaningar som marknadsförare står inför i en global miljö och strategier, policyer och metoder som är viktiga för att hantera dessa utmaningar.
Du kommer att förbättra din students anställbarhet genom att delta i ett brett utbud av undervisnings- och lärandeupplevelser inklusive integrerade fallstudier, gruppprojekt och presentationer och branschhögtalare.
Utbildningsmål med programmet
MSc Global Marketing -programmet syftar till att ge studenterna en omfattande förståelse för nya teman och samtida utmaningar som marknadsförare står inför i en global miljö och strategier, policyer och metoder som är viktiga för att hantera dessa utmaningar. Centralt i programmet är utvecklingen av elevernas personliga och professionella kompetens med betoning på ansvarsfullt ledarskap och hållbar marknadsföring.
De uttalade värdena för MSc Global Marketing är att vara intellektuellt utmanande, yrkesmässigt relevanta och att vara lyhörda för studentens och branschens behov. Med tanke på dessa värden är programmets övergripande syfte att ge studenterna en intellektuellt utmanande och yrkesrelevant utbildning till masternivå inom global marknadsföring som inte bara är internationellt relevant utan också verkligt global i sin omfattande täckning från branding till multi- kanalkommunikation samt strategisk marknadsföringsplanering för att leverera kundvärde genom produkt- och tjänsteinnovation. Denna magisterexamen kommer att förbättra studentens anställbarhet genom deltagande i ett brett spektrum av undervisnings- och lärandeupplevelser, inklusive integrerade fallstudier, gruppprojekt och presentationer och branschhögtalare.
Programmet syftar till att möta behoven hos studenter som vill driva en karriär inom marknadsföring inom en global marknadsplats. Studenter kan komma från en bakgrund av att ha studerat ett affärsrelaterat ämne, som vill få en större förståelse för global marknadsföring för att förbättra sina karriärmöjligheter. Programmet kommer dock också att vara attraktivt för sökande som har studerat icke-affärsrelaterade ämnen (t.ex. teknik, samhällsvetenskap, psykologi, etc) på grundnivå. Programmet erbjuds på heltid. Framtida överväganden kan komma att övervägas om ett alternativ för deltidsstudier. Programteamet tror att programmet eller modulerna inom det kommer att tilltala befintliga entreprenörer och arbetande chefer och teamet är angelägna om att utövare ska söka. Programmet välkomnar ansökningar via den flexibla inresan som omfattar kreditöverföring och RPL.
Antagningar
Läroplan
Modul Information
Undervisade moduler bedöms genom en kombination av kurser, diskussionsforum och onlinetester.
Global marknadsföringsstrategi
Anser de utmaningar som organisationer står inför på den samtida globala B2B- och B2C-marknaden och utforskar strategiska alternativ som härrör från marknadsföringsplanering. Genom att anta ett strategiskt marknadsföringsplaneringsperspektiv kommer denna modul att förse studenterna med nödvändiga verktyg, färdigheter och insikter för att skapa en omfattande, sammanhängande och kongruent strategisk global marknadsplan.
Produkt- och tjänsteinnovation och global logistik
Undersöker sammankopplingen av ett entreprenörstänkande och dess roll i processen för produkt- och tjänsteinnovation i en privat, offentlig eller tredje sektor. Studenterna kommer kritiskt att utvärdera effektiva och ansvarsfulla marknadsföringslösningar för inköp och global logistik för att ta innovationer till marknaden.
Utveckla personlig och professionell kompetens
Gör det möjligt för eleverna att identifiera, förstå, utveckla och formulera sina viktigaste personliga förmågor i samband med deras framtida karriärsträvanden. Studenter kommer att ges möjlighet att genomföra en praktikplats, volontär-, studera utomlands eller delta i skrivbordsbaserad konsultverksamhet. Studenterna kommer att uppmanas att tillämpa begreppen personlig och professionell utveckling på vad de upplever utanför klassrummet för att vara bättre förberedda för sitt personliga och professionella liv.
Konsumentledd hållbar marknadsföring
Levererar en kritisk, djupgående förståelse för konsumentledda hållbara marknadsföringsmetoder. Studenterna introduceras till begreppet kundinsikt och dess roll i beslutsfattandet för marknadsföring. Delkursen utvärderar de psykologiska, sociala och ekonomiska rötterna till disciplinen konsumentbeteende och relaterar dessa till samtida konsumenter.
Global branding och integrerad marknadskommunikation
Ger eleverna en kritisk förståelse för hur ett varumärke kan marknadsföras via digital kommunikation och placeras på den globala marknaden. Olika sektorer inklusive mode, lyx, resa, underhållning och teknik utforskas samtidigt som studenterna får en djupgående förståelse för varumärkesteori.
Forskningsprojekt: Design och metoder
Introducerar studenterna till forskningsmetoder, tids- och projektledningsfärdigheter som är viktiga för deras avhandling och liknande uppgifter i framtiden. Delkursen ger väsentlig kunskap om forskningsdesign över viktiga områden och antar ett kritiskt perspektiv för att jämföra och kontrastera alternativa forskningsmodeller.
Avhandling
Den sista delen av programmet är avhandlingen, som ger dig möjlighet att designa och genomföra en originalforskning inom ett relevant marknadsföringsområde som kan bli utgångspunkten för din karriär inom global marknadsföring.
Programresultat
Det primära syftet med detta program är att tillhandahålla en bred, analytisk och integrativ studie av Global Marketing. Specifikt anges utbildningsmålen enligt följande:
- Att tillhandahålla en differentierad inlärningsupplevelse på masternivå som kombinerar vanliga och programspecifika moduler som gör det möjligt för studenter att dra nytta av skolans expertis inom marknadsföring, organisationsetik, personlig och professionell utveckling och dess nischstyrkor inom tillämpad verksamhet och ledning samt dess internationella inriktning och forskningskultur.
- Att erbjuda studenterna möjligheter att samtidigt utveckla kritiska tänkande färdigheter, kunskap om samtida och hållbara marknadsföringsmetoder och de personliga och entreprenörsmässiga förmågor som krävs för att få doktorandanställning i en inhemsk eller internationell miljö.
- Att erbjuda ett brett spektrum av kunskap om marknadsföring och att utveckla attityder och färdigheter som krävs för att lyckas som ansvarsfull, oberoende och professionell.
- Att utveckla kritiska forskningsfärdigheter som är nödvändiga för ett framgångsrikt slutförande av ett komplext och självständigt utformat forskningsprojekt.
- Att utveckla studenterna djupgående, tillämpad och integrerad kunskap om samtida marknadsföringsledning med en nationell och global kontext.
- Att underlätta praktisk och kreativ kompetensutveckling inom viktiga områden för marknadsföring med fokus på konsumentbeteende, marknadsföringsplanering, varumärkesutveckling, användning av digital teknik samt produkt- och tjänsteinnovation, inköp och logistik.
- Att erbjuda specialiserade djupgående insikter i marknadsföringsaktiviteter och strategier för internationella organisationer som spänner över privata, offentliga och tredje sektorer samt företag till företag och företag till konsument.
- Att tillhandahålla en rad möjligheter för marknadsanalys och beslutsfattande inom områdena marknadsföringsstrategi och kommunikation.
- Att ge de kunskaper och praktiska färdigheter som krävs för att utveckla och implementera ett varumärke i en flerkanalig miljö.