MSc i lyxmarknadsföring

Allmänt

Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

Ett unikt program, utformat för att återspegla den särpräglade naturen i lyxvarumärkessektorn. Våra mästare i Luxury Brand Marketing ger dig den specialistkunskaper, branschkunskap och expertis som krävs för en framgångsrik karriär inom en nisch och innovativ industri.

Du ska studera en rad ämnen, ge en bredd av kunskap och förståelse för marknadsföring som är särskilt relaterad till lyxvarumärken med fokus på kritisk inblick i lyxkonsumentbeteende, lyx märkning och marknadsföringskommunikation och granskning av juridiska aspekter av branding inom en lyx sammanhang. Vi hjälper dig att utveckla dina intellektuella färdigheter tillsammans med de samtida kompetens och praxis som behövs för att utmärka sig i branschen.

Det finns också möjlighet att slutföra en arbetsplats, volontärarbete, skrivbordsbaserad konsultation eller till och med studera utomlands. Studenter ges också möjlighet att engagera sig i självständig forskning genom forskningsprojektet.

Programmet syftar till att ge studenterna möjlighet att studera lyxmarknadsföring inom ett globalt sammanhang samtidigt som de är medvetna om företagets bredare ansvar, inklusive ansvarigt ledarskap. Efter examen är du väl rustad att fungera som chef inom en alltmer konkurrenskraftig och digitalt orienterad bransch med internationell omfattning.

Universitetet har byggt upp en stor kompetens inom lyxsektorn från våra akademiska och hedersprofessorer som kommer från och fortsätter att arbeta som ledare inom branschen. Huvudsyftet är att utrusta studenter med en samtida förståelse av lyxmarknadsföring för att möta behoven hos lyxvarumärkesindustrin. Det är tänkt att framtida studenter kommer att kunna utföra som yrkesverksamma som tillämpar sin kunskap, analytiska och personliga färdigheter och kompetenser för att framgångsrikt kunna uppnå jobb inom lyxbranschen.

Utbildningsmål för programmet

Som ett svar på det unika förslaget att lyxvaror och tjänster som finns på den globala marknaden tillsammans med den framväxande karaktär av akademiskt intresse som har utvecklats inom detta område, syftar MSc Luxury Brand Marketing-programmet till att ge en möjlighet för akademiker att studera lyxmarknadsföring inom en globalt sammanhang samtidigt som man är medveten om företagets bredare ansvar, inklusive ansvarigt ledarskap.

Studenter på programmet får möjlighet att studera marknadsföringsteori och praktik genom olika specialämnen, inklusive lyxkonsumentbeteende, lyx märkning och marknadsföringskommunikation och granskning av juridiska aspekter av branding inom ett lyxigt sammanhang. Dessutom bedriver du antingen en arbetsplats, en studie utomlands, frivilligt arbete eller skrivbordsbaserad konsultation. Studenterna har också möjlighet att engagera sig i självständig forskning genom forskningsprojektet.

Programmet är mest lämpligt för studenter som tidigare har studerat på grundnivå och som vill utveckla en djupare förståelse för de verktyg och tekniker som är tillgängliga för chefer och tillämpa dem i ett lyxigt varumärkesmarknadsföringskontext. Programmet kan också vädja till studenter som är från en icke-affärsmässig bakgrund men är engagerade i att utveckla en marknadsföringskarriär inom lyxvarumärken. Programmet erbjuds både fullt och deltid. Utövare är mycket välkomna att ansöka, och programmet välkomnar ansökningar via Flexibel Entré med kreditöverföring och RPL.

Det förväntas att framtida kandidater i programmet kommer att kunna utföra som professionella tillämpa sin kunskap, verkliga problemlösningsmetoder och kompetenser för att framgångsrikt kunna nå jobb inom lyxmarknadsbranschen. Specifikt är de pedagogiska målen för programmet att:

  • Ge studenterna en rad möjligheter att studera teori och praktik som är relevant för lyxmarknadsföring.
  • Att förbereda och utrusta studenter med lämplig akademisk kunskap för att studenter ska kunna kommunicera effektivt på frågor som rör lyxmarknadsföring;
  • Erbjuder eleverna möjlighet att engagera sig i problemlösning i verkliga situationer genom exempelvis en arbetsplatsmöjlighet eller skrivbordsbaserad konsultation;
  • Ge eleverna möjligheter till personlig utveckling genom att genomföra ett individuellt forskningsprojekt. Särskilt uppmuntra eleverna att vara självständiga elever, högmotiverade och självförtroende individer;
  • Förbereda eleverna för karriär inom lyxmarknadsföring, särskilt för att utveckla en rad färdigheter och attribut för att förbättra elevernas anställbarhet som potentiella marknadsföringspersonal inom lyxsektorn.
  • Ge inte bara ämnesrelaterade kunskaper, utan även forskning, studier och personliga färdigheter. Att underlätta utvecklingen av kritiskt tänkande, analytiska färdigheter och forskningspraxis för att studenter ska kunna förstå och välja lämpliga metoder och forskningstekniker för självständig forskning.

Modulinformation

Våra väletablerade kontakter med industrin tillsammans med nuvarande tänkande och forskning har utformat programmets struktur, som består av 6 moduler, plus en avhandling.

Strategisk marknadsföring av lyxvaror

Undersöker hur tillgångar i ett lyxföretag kan användas för att skapa och leverera värde till intressenter, särskilt kunder och intressenter. Studenter får möjlighet att utveckla en ledningsöversikt av hur marknadsföring interagerar med de andra funktionella områdena i lyxaffären.

Juridiska aspekter av Brand Management

Fokuserar på och sammanfattar nischaspekter av lagstiftning så att de är tillgängliga för dem som inte har en tidigare juridisk studie av immateriella rättigheter eller regler. Det ger grunden för kritiskt, analytiskt och juridiskt kreativt tänkande när du utforskar juridiska frågor relaterade till varumärken, domännamn, avgång, designrättigheter, patenträttigheter, upphovsrätt och frågor som rör reklamstandarder.

Utveckla personlig och professionell kompetens

Ger studenterna möjlighet att identifiera, förstå, utveckla och artikulera sina viktigaste personliga förmågor i samband med deras framtida karriärförhoppningar. Eleverna får möjlighet att genomföra en branschplacering, volontär, studera utomlands eller delta i skrivbordsbaserad konsultation för att bli bättre förberedd för sitt personliga och professionella liv.

Konsumentledande hållbar marknadsföring

Utformad för att ge en djup och kritisk förståelse av konsumentledda hållbara marknadsföringsmetoder. Eleverna introduceras till begreppet kundinsikt och dess roll i beslutsfattande för marknadsföring. Modulen utvärderar de psykologiska, sociala och ekonomiska rötterna i konsumentbeteendet och relaterar dessa till nutida konsumenter.

Global Branding och integrerad marknadsföringskommunikation

Ger studenterna en kritisk förståelse för brandingsteori genom en undersökning av nyckelteoretiska ramar som är relevanta för varumärkesidentitet, personlighet, varumärkesrelationer och varumärkeskultur. Olika sektorer som mode, lyx, resor och underhållning utforskas samtidigt som studenterna får en förståelse för marknadsföringskommunikationens mix.

Forskningsprojekt: Design och Metoder

Introducerar eleverna till forskningsmetoder och tidskunskaper som är nödvändiga för deras forskningsprojekt. Modulen ger grundläggande kunskap om forskningsdesign på nyckelområden och antar ett kritiskt perspektiv vid jämförande och kontrasterande alternativa forskningsmodeller.

Avhandling

Det sista elementet i programmet är avhandlingen, som ger dig möjlighet att designa och genomföra en del original forskning inom ett selektivt område av Luxury Brand Marketing

Kosta

Undervisningsavgifter måste betalas till universitetet, men vissa studenter är berättigade till undervisningsbidrag. Avgifterna och det ekonomiska stödet som är relevanta för dig beror på var du bodde innan du kom till universitetet.

Nationalitet

Ingångskrav

Alla anmälningskrav som anges här representerar kraven för tillträde till programmet som normalt söks. Admissionslaget kan bedöma ytterligare bevis för att bedöma din behörighet, dock beroende på din fulla akademiska / anställningsbakgrund.

Typiska inträde

UK Honours grad 2: 2 (eller motsvarande

Engelska språket

En akademisk IELTS-poäng på 6,0 (eller motsvarande) med inget element under 5,5.

Övriga akademiska och yrkesmässiga kvalifikationer

Varje ansökan till GCU behandlas individuellt. Om du inte har de typiska akademiska behörighetskraven, men kan visa relevant arbetslivserfarenhet och / eller krediter från erkända yrkesorganisationer, kan du vara berättigad att gå in i kursen via universitetets system för erkännande av tidigare lärande.

I Pathway

Om du inte kvalificerar dig för direkt inresa, erbjuder INTO Glasgow Caledonian University ett Graduate Diploma Program. Kursen erbjuder en väg till Glasgow Caledonian University genom en utmärkt lärarupplevelse som ligger i en specialbyggd studieanläggning. Framgångsrikt genomförande av Graduate Diploma Programmet vid INTO Glasgow Caledonian University till den standard som krävs ger garanterad framsteg i denna grad.

Pre-sessional engelska

För internationella studenter som inte uppfyller de minsta engelska språkkraven, erbjuder vi pre-sessional engelska språkkurs för att hjälpa dig att förbättra dina engelska språkkunskaper.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

GCU London is a professional postgraduate university campus of Glasgow Caledonian University (GCU), located in an ultra-modern environment in the heart of London. Situated in Spitalfields, one of Lond ... Läs mer

GCU London is a professional postgraduate university campus of Glasgow Caledonian University (GCU), located in an ultra-modern environment in the heart of London. Situated in Spitalfields, one of London’s most attractive locations, GCU London is in proximity to the capitals globally recognised financial and fashion industries. The campus offers a range of MBA and courses, high quality teaching and links with international businesses. GCU London provides students with an enriching and diverse learning experience underpinned by a vibrant international, intellectual and cultural life. We attract students from over 56 countries, from a range of backgrounds from all corners of the world. Läs mindre