MSc i mode- och lyxmarknadsföring
York St John University
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 9 300 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Hem- och EU-studenter per år; Internationella / icke-EU-studenter: 12 750 £ per år
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Var i framkant av mode och lyxmarknadsföring.
Kursöversikt
Erfarenheten är allting. Lyxmarknadsföring handlar om hur märken får människor att känna sig. Utformad för att stödja din karriärutveckling såväl som din personliga och professionella utveckling, bygger denna kurs dina färdigheter speciellt inom mode- och lyxbaserad marknadsföring. Du kommer att utveckla en kritisk förståelse för de dimensioner, processer, möjligheter och utmaningar som organisationer, som skapar, konstruerar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer varor och tjänster i konkurrenskraftiga, snabba industrier av lyx och mode, står inför.
Ingångskrav
- Sökande ska normalt ha minst 2: 2 Hederexamen i en relaterad disciplin, men överväganden kan ges till sökande med en 2: 2 Hederexamen i något ämne, så länge de har fullgjort relevant arbetslivserfarenhet eller kan visa stark inblick in i studieområdet.
- Studenter vars första språk inte är engelska kommer att krävas för att uppnå IELTS 6 eller högre med inte mindre än Band 6 i något område eller motsvarande.
Kursinnehåll
Kommunikation och anslutning är avgörande för framgången för ett lyxigt varumärke. Konsumentbeteenden blir alltmer komplexa eftersom människor blir mer kräsna och krävande för sina produkter. Kundernas behov har förändrats de senaste åren, eftersom konsumenterna utvecklar en mer omfattande medvetenhet om frågor som hållbarhet, äkthet och öppenhet.
Denna MSc i lyx och mode marknadsföring tar en modern och spetskompetens till lyx och modebaserad utbildning. Att ta itu med nya trender inom konsumentismen utvecklar studenter som har ett organisatoriskt fokus på dagens konsumenter, eftersom de ständigt omprövar sina prioriteringar och ifrågasätter vad de verkligen värdesätter.
Om du täcker hela blandningen av marknadsföringsblandningen kommer du att lära dig om de nyckelmetoder som varumärkena använder för att göra sig uppenbar på denna exklusiva marknad. Du kommer att diskutera effekterna av visuella sociala nätverk, avslöja berättelsen bakom varumärkena och upptäck effekterna av online-plattformar för att diversifiera försäljningsvärlden. Från erfarenhetsmarknadsföring till de digitala strategier som gör den största splashen i reklam idag, ligger kursen i spetsen för varumärkesanalys.
Du kommer att utforska bästa praxis inom områden som ny venture idé generation, juridisk etablering och skydd, företagsfinansiering och effektiv affärsplanering.
Kursstruktur
Läroplanen ger en karriär-fokuserad översikt över dessa branscher, vilket gör att du kommer att lämna med aktuell kunskap och tillämpliga färdigheter. De skräddarsydda och moderna modulerna hjälper dig att förbereda dina framtida karriärplaner. Integrerad med filosofins filosofi är möjligheten att kombinera och ansluta teori och praktik, med möjligheter att engagera sig i placeringar, affärsskuggning, konsultverksamhet och levande företagsforskningsprovisioner.
Du kommer att förbättra och utveckla din egen kompetensbas för att förbereda dig för arbete inom lyx och modefält med potential att utveckla specialkunskaper och strategiska färdigheter som är nödvändiga för att skapa och hantera ett hållbart mode och lyxaffär. Vi kommer att hjälpa till att stärka din anställbarhet genom deltagande i ett brett utbud av lärarupplevelser. Du får chansen att få branschupplevelse och engagera dig i projektarbete genom att engagera dig med ett nätverk av branschexperter och professionella inom ditt ämnesområde. Klassfria fria dagar hjälper till att underlätta tid för branschupplevelse.
Du kommer att delta i aktiva och stödjande forum som bygger på praktisk kompetens från fältet. Vi kommer att erbjuda dig en stödjande plattform för kritisk reflektion, genom tillämpning av akademiska teorier på dina verkliga arbetsbaserade situationer. Detta kommer att återspeglas genom en rad utvärderingsmetoder som används för att spegla organisationsbaserade aktiviteter.
Ett framträdande inslag i programmet är en årlig fälttur på vilken du kommer att besöka internationella modehuvudstäder och engagera dig med branschledare att utforska processerna bakom framträdande flaggskeppsbutiker som erbjuder världsklass erfarenhetsmässig lyx. Du kommer också att höra från internationella mode och lyxmärken om hur de designar, utvecklar och marknadsför varor i linje med ständigt föränderliga marknadens behov.
moduler
Alla moduler är obligatoriska:
Verksamheten med lyx- och modemarknadsföring, 15 krediter
Förmågan att känna igen och tillgodose kundernas behov har aldrig varit så viktig med nyligen skiftade konsumentism mot mer tankeväckande och övervägda inköp. Du kommer att lära dig om teorin och verksamheten relaterad till marknadsföring inom lyx- och modebranschen och ge en förståelse för hur organisationer kan identifiera och tillgodose behoven hos interna och externa intressenter.
Du kommer att bli introducerad till specifika marknadsföringskoncept, till exempel marknadsföringsmixen, Porters metod för ”fem krafter”, marknadskommunikationsmixen och produktutvecklingsprocessen. Du kommer att överväga en bredare förståelse av definitionen av marknadsföring, marknadsföringens roll, dess funktioner och olika koncept som kan hjälpa en marknadsförare. Du kommer då att fokusera på tillämpning och anpassning av marknadsföringsteori till lyx- och modevärlden.
Teori och praxis för upplevelse av lyx, 15 poäng
Du kommer att utforska sammanhanget med samtida teorier, praxis, trender och arbetsmönster som har utvecklats inom sektorn för lyxkonsumentvaror och tjänster genom att fokusera på de utvecklande branscherna för lyxresor, motorsport, gästfrihet och aktiviteter.
Genom att upptäcka hur lyxmodeshus kan skapa meningsfulla upplevelser och upplevande lyxiga stunder med konsumenter, kommer denna modul att göra det möjligt för dig att förstå, kritiskt utvärdera och tillämpa konceptuella ramar och teori på domänen för globala lyxtjänster och uppskatta de mer förfinade områdena med lyxtjänst. Du kommer att utveckla din förståelse för organisationskulturen för lyxtjänster och gästfrihet.
Föreläsningar kommer att undersöka teman som inkluderar sammanhanget för lyxkonsumentvaruindustrin, egenskaper hos lyxvarumärkets tjänster och produkter, den politiska ekonomin hos lyxmärken, konsumenternas roll i branschen och de viktigaste trenderna i branscherna. Du kommer att lära dig att skapa autentiska och meningsfulla relationer med konsumenter av lyxprodukter och hur man utvecklar dessa relationer samtidigt som du skapar lyxupplevelser i världsklass.
Globala trender och utveckling inom lyx, 15 krediter
Förändringstakten inom lyxsektorn är snabb. De mest framgångsrika lyxföretagen utmanas regelbundet och måste tänka om sin strategiska inriktning för att förbli relevant för konsumenterna.
För att vara konkurrenskraftiga måste lyxföretag förstå de centrala frågorna som förvandlar denna sektor. Inom den här modulen kommer du att undersöka trenderna och utvecklingen som omformar lyxmarknaden och utvärdera marknadsföringsmetoderna som lyxföretagen bör utveckla som svar på konsumentförändringar. Med hjälp av de senaste branschinsikterna och marknadsinformationen kommer vi att blanda fallstudier med live projektarbete och vara gästtalare från hela lyxindustrisektorn.
Du kommer att fokusera på att analysera det makro-miljömässiga trycket på lyxsektorn och hur dessa nyligen har utvecklats. Detta inkluderar att koncentrera sig på de skiftande radikala förändringarna i konsumenternas förväntningar och stora framsteg i den digitala världen, lära sig hur lyxföretag bäst kan svara på de kortsiktiga trenderna och de långsiktiga förändringarna som krävs för att överleva. Modeller av ny konsumentism kommer att undersökas, med fokus på hur lyxorganisationer kan reagera på de globala trenderna för etisk praxis, hållbarhet, äkthet, konsumentskapat innehåll och delningsekonomin.
Modeköp, merchandising och logistik, 15 krediter
Placera produkten i mitten av mode- och lyxmarknadsföringsprocessen och den här modulen redogör för hur marknadsföringsframgången bestäms av lämpligheten, styrkan och distinktionen hos de produkter och tjänster som utvecklats eller anskaffats av mode- och lyxföretag.
Utifrån kunskap och insikter som utvecklats av andra moduler i programmet, som utforskar begrepp som konsument- och marknadstrender och principerna för effektiv varumärkeshantering, kommer denna modul att fokusera på de viktigaste färdigheterna i dataanalys, granskning av ekonomiska resultat och projektplanering. Genom att bygga på kunskap och expertis hos ledande online-trendbyråer, som WGSN och InStyle, tillsammans med expertis och erfarenhet av mode- och lyxköpare som representerar ett brett sortiment av företag, kommer du att bygga upp ett nätverk av kontakter och en uppskattning av pålitliga digitala resurser .
Motiven bakom modulen är att utsätta dig på ett så livsliknande sätt som möjligt för komplexiteten, utmaningarna och kraven i samband med utvecklingen av en effektiv köpplan och driftsbudget. Mest betydelsefullt ger denna modul dig möjlighet att förhöra de etiska frågor och hållbarhetsfrågor som är förknippade med upphandlingsprocessen inom alla delar av mode- och lyxförsörjningskedjan. Från analysen av avancerad forskning som är relevant för framsteg inom ekologiska och planetskyddande upphandlingar kommer modulen också att ge ett särskilt fokus på fördelarna och utmaningarna i samband med att ta en etisk köpposition.
Branscherfaring, 15 krediter
Denna modul är en väsentlig och utmärkande del av förberedelserna för din framgångsrika anställning i industrin eller ledningen av ditt eget företag. Som framtida branschspecialist eller företagare är det avgörande att du upplever branschdynamik i en miljö där du empiriskt kan tillämpa teoretisk kunskap. Att förstå betydelsen av relationsbyggande och branschanslutning kommer att vara avgörande för din framgång på arbetsplatsen.
Modulen syftar till att ge dig möjligheter att:
- Visa dina planerings-, forsknings- och tidshanteringsfärdigheter
- Utveckla lämpliga nyckelfärdigheter som krävs för effektivt deltagande i en professionell miljö, inklusive personlig organisation, kommunikation och målsättning
- Reflektera över teoretisk kunskap och förståelse och tillämpa detta i praktiken
- Utvärdera kritiskt den professionella organisationsmiljön genom att sammanfatta bästa praxis och förbättringsmöjligheter
- Utveckla en rad relevanta självpresentationsfärdigheter som kommer att stödja dina professionella ambitioner
- Fullständigt ämnesspecifikt branschprojekt
Lyxvarumärkesstrategi, 15 krediter
Ta en strategisk syn på de dynamiska egenskaperna och möjligheterna inom den globala lyxvaru- och tjänstebranschen, ett av de snabbast växande områdena i företaget idag. Denna modul bygger på principen att producera och utveckla ett lyxmärke och ger dig en detaljerad titt på lyx, varumärke och hantering över hela värdekedjan.
Ämnen inkluderar en granskning av några av de stora framgångarna och misslyckanden i varumärkesutvecklingen i lyxvärlden, positionering av lyxvarumärken, prissättning, juridiska frågor, design och implementering av strategier för lyxmärke, kreativitet inom lyxvarumärkeshantering och skapande av hållbara, etiska och autentiska varumärken. Genom en analys av moderna modeföretag kommer du att presenteras för de senaste teorierna tillsammans med professionellt inriktade implikationer i lyxvarumärkeshantering. Efter att kursen har slutförts kommer du ha förvärvat kunskap och förmågor som krävs för att framgångsrikt utveckla, implementera och hantera marknadsföringskampanjer för lyxmärken.
Globala modemärken och omnikanals kommunikation, 15 poäng
Marknadskommunikation innehåller metoder, processer, betydelser, uppfattningar och åtgärder som är förknippade med de sätt på vilka produkter, tjänster och varumärken presenteras betraktas av publiken. Den globala marknaden består av en komplex uppsättning konkurrenter som kämpar för kunder i en snabbt föränderlig miljö, med nya företag som dyker upp dagligen. Småföretag, internetbaserad verksamhet och globala konglomerat är alla en del av den globala lyx- och modemarknadsföringsmiljön.
En allt större mängd medier och visuella kommunikationsplattformar är tillgängliga för dessa företag för att sälja sina produkter. Därför växer annonserings- och marknadsföringsmetoder ständigt och anpassas när antalet sätt att nå potentiella kunder ständigt ökar och alternativa metoder utvidgas.
Mot bakgrund av dessa sofistikerade och röriga marknadsförhållanden måste framtidens mode- och lyxmarknadschefer kommunicera autentiska och övertygande varumärken genom en omnichannel-strategi. Inom denna modul kommer du att utforska och undersöka dessa utmaningar, undersöka konsekvenserna av effektiv marknadskommunikation internationellt och på alla plattformar. Modulen ger dig kritisk kunskap om relevanta teorier och modeller för marknadsföringskommunikation samt branschexempel från både ledande varumärken och nystartade företag i lyx- och modevärlden.
Modehistoria och samtida kultur, 15 poäng
Inom denna modul kommer du att bli introducerad till modehistorien, med fokus på analys av kläder, accessoarer och deras svar på kulturella förändringar genom tiden. Du kommer att arbeta både i samarbete och individuellt för att analysera tidigare och nuvarande begrepp om globalt mode, genomföra en analys av stilar och verk hos stora modehus och framtida designers.
Med fokus på tolkningen av tecken i dagens modekultur och implikationerna av styling på mode visar denna modul de många förhållandena mellan modebranschen, andra kreativitetsområden och populärkultur. Därför kommer kopplingen mellan kultur och mode att analyseras kritiskt med fokus på viktiga formgivares betydelse och detaljisternas roll för att tillgodose konsumenternas krav.
I en spännande central fallstudie kommer du att utforska London själv, upptäcka de många ikoniska arvsmärken som finns i London och överväga deras utveckling över tid. Förutom föreläsningarna och seminarierna kommer du att besöka samtida återförsäljare, utställningar och gallerier, inklusive Victoria & Albert Museum och The Museum of London.
Mode och lyxigt Capstone-projekt, 60 högskolepoäng
Capstone-projektet är en mångfacetterad modul som gör att du kan genomföra ett antal olika rutter fram till kursen. Syftet med denna modul är att uppmuntra dig att välja en rutt där du kan visa förståelse och kunskap som erhållits från kursen och visa hur detta kan tillämpas på ett praktiskt eller teoretiskt sätt i en viss miljö eller sammanhang.
Det finns fyra möjliga rutter:
- Avhandling
- Business Consultancy Project - som kommer att involvera försök att lösa ett affärsproblem inom din organisation
- Nytt affärsprojekt - du kommer att föreslå ett startuppdrag och tillhandahålla allt stödmaterial och motiveringar som krävs för att visa att idén har verklig potential och meriter
- Anslut till företag - du kommer att gå med i en organisation som du inte känner till och fungera som konsult genom att utforska en ny marknadsmöjlighet eller undersöka ett affärsproblem
Undervisa och lära
Vi inser att du kan ha en mängd praktiska kunskaper och erfarenheter att ta med dig till denna kurs. Vi uppmuntrar detta inom programmet och vill att eleverna aktivt ska dela sina tankar och erfarenheter med varandra. Oroa dig inte om du inte har varit engagerad i formell utbildning på länge - vi kommer att erbjuda stöd med studiefärdigheter, konventioner om akademisk analys och skrivning under hela programmet.
Programmets filosofi är uppbyggd kring att samla relevant akademisk teori och praktisk erfarenhet, så att du kan skapa en djupare förståelse och utveckla dig som individ och ledare. Vi uppmuntrar dig att delta, eftersom resurser för lärande uttryckligen inkluderar kunskap, erfarenhet och färdigheter hos alla kursdeltagare och personal.
Vi börjar med en intensiv kärna med fyra veckors modul, följt av tre åtta veckors moduler varje termin. Under termin två kommer du att få möjlighet att få branschupplevelse. Alla moduler levereras med hjälp av en rad undervisnings-, inlärnings- och utvärderingsstrategier. Dessa inkluderar föreläsningar, seminarier, gästhögtalarprogram, handledning, workshops, användning av onlinematerial och Global Café-style inlärningsaktiviteter. Klassaktiviteter, online diskussioner och problemlösningsövningar gör det möjligt för dig att få feedback om din kunskap och förståelse före några formella summeringsbedömningar.
Bedömning och feedback
Du kommer att bedömas genom ett arbetsprogram som genomförs medan du studerar varje modul. Detta inkluderar presentationer, kritiska uppsatser, portföljer, reflekterande tidskrifter och fallstudiearbete. Vi kommer att ge möjligheter till formativ utvärderingsåterkoppling för att informera ditt arbete före inlämning från varje modulledare. Du kommer att få detaljerad feedback om bedömningar som hjälper dig att utveckla och ständigt förbättra din prestanda medan du är på programmet. Råd kommer att ges i samband med utveckling, ytterligare områden för forskning och vägledning om hur du förbättrar din ämneskunskap.
Forskningsmöjligheter
Vi kommer att använda vårt breda nätverk av branschrelationer och partnerskap i London och bortom för att ge dig möjligheter att delta i arbetsplatser, företagsrådgivning eller företagsforskning. *
*I mån av tillgång.
Avgifter och finansiering
Studieavgift för forskarutbildning 2019-20
Forskarutbildning är en stor investering och har visat sig ge mervärde till din utbildning *, vilket innebär att du kommer att lära dig mer, tjäna mer och uppnå mer. Det finns många sätt på vilka du kan få hjälp med att finansiera forskarstudier, från stipendier och lån till forskningsbidrag.
* De som utexamineras med en doktorsexamen kommer att tjäna i genomsnitt 6 000 pund per år mer än de med endast en grundutbildning. - baserat på 2015-16 Destination of Leavers from Higher Education (DHLE) -data.
Studieavgifterna för York St John University för tillträde till kandidatexamen för doktorsexamen 2019-20-20 är:
- £ 9 300 per år för studenter i Storbritannien / EU, Jersey, Guernsey och Isle of Man.
- 12 750 £ per år för internationella (icke-EU) studenter.