MSc i pedagogik
Cardiff University
Nyckelinformation
Campus läge
Cardiff, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* avgifter för inträde 2020/21 är ännu inte tillgängliga
Introduktion
MSc in Education är utformad för studenter som har ett intresse för utbildningspraktik, organisation eller forskning. Genom moduler som inkluderar jämförande och internationella perspektiv kommer du att studera erfarenheter från Storbritannien och över hela världen och utforska de komplexa frågor som lärare och utbildningsledare och beslutsfattare står inför i ett allt mer globaliserat sammanhang. Dessa utmaningar inkluderar aspekter som utformningen av läroplaner, tillhandahållandet av undervisning i en snabbt föränderlig värld eller effekterna av internationalisering och globalisering på pedagogiska idéer och praktiker.
Programmet ger en fördjupad förståelse för utbildning som studieområde, men också av sambanden mellan utbildning och andra sociala institutioner som spelar en roll för att tackla komplexa utbildningsproblem. I nära samarbete med klasskamrater och akademisk personal kommer du att ha möjlighet att utforska dessa frågor och dra nytta av tvärvetenskapliga perspektiv, inklusive utbildning, sociologi och psykologi. Du kommer att utmanas att utvärdera och formulera rekommendationer för pedagogisk praxis och organisation, och att designa innovativa interventioner som kommer att stärka eleverna genom att förbättra kvaliteten och relevansen av deras utbildning.
Programmet ägnar särskild uppmärksamhet åt de största utbildningssektorerna: grund- och gymnasieutbildning, men ger dig också möjlighet att diskutera utvecklingen inom utbildning ur ett bredare perspektiv för livslångt lärande – från förskoleutbildning och högre utbildning till vuxenutbildning och icke-formellt lärande. utbildning – som erkänner kopplingarna mellan de olika delarna av utbildningssystemen. För ditt avhandlingsprojekt kan du välja att fokusera på valfri nivå av formell utbildning eller på icke-formell utbildning.
Observera att även om detta program är lämpligt för pedagoger som vill utveckla sin karriär, är det inte en lärarkvalifikation och ger inte status som kvalificerad lärare (QTS). Om du är intresserad av att börja en lärarkarriär, vänligen kontrollera lärarkvalifikationskraven för det land och den sektor där du tänker arbeta.
Särskiljande egenskaper
- Medverkan av ledande forskare i undervisningen av programmet ger dig möjlighet att lära dig om aktuell forskning och teori.
- Möjligheten att studera utbildning på ett sätt som inkluderar men går utöver ett fokus på klassrumspraktik för att ta itu med de bredare debatterna kring utbildning och lägga grunden för ett bredare utbud av karriärer än en dedikerad lärarexamen tillåter.
- Den dedikerade modulen om kritiskt tänkande och andra ämnesspecifika färdigheter som behövs för att dra nytta av dina erfarenheter som doktorand.
- Nära kontakter med skolor, högskolor och andra utbildningsorganisationer som ger möjligheter till aktivt engagemang med utbildningsutövare och beslutsfattare.
- Möjligheten att lära sig i en skola känd för sin spetsforskning inom utbildning och inom samhällsvetenskap mer generellt: vi rankades 5:e för utbildning och 3:a för sociologi i Storbritannien för forskningskvalitet i det senaste Research Excellent Framework (REF).
Antagningar
Läroplan
Struktur
För en heltidsstudent förväntas du ta en kombination av Core- och Valfria moduler i år ett (120 hp).
I år två skulle du genomföra en avhandlingsmodul (60 hp).
Modulerna som visas är ett exempel på den typiska läroplanen och kommer att granskas före läsåret 2020/21. De slutliga modulerna kommer att publiceras senast i september 2020.
Du kommer att ta fem obligatoriska 20-hp moduler - en 20 hp valfri modul och en 60 hp avhandling om ett ämne som överenskommits med din handledare - för att kompensera hela 180 poäng du behöver för att slutföra programmet.
Undervisade moduler
De fem obligatoriska modulerna inkluderar grundläggande sociala färdigheter och materiella ämnen inom utbildning. Den valfria modulen låter dig skräddarsy din examen efter dina egna intressen. Varje undervisad modul är värd 20 hp, vilket innebär att det bör ta cirka 200 timmar att slutföra inklusive formell undervisning, oberoende student och tid att spendera på bedömningsuppgifter.
Avhandling
Efter framgångsrik slutförande av de undervisade modulerna, du kommer att bli ombedd att producera en 60 kreditavhandling om ett utbildningsrelaterat ämne efter eget val.
Denna avhandling involverar en småskalig oberoende forskning som gör det möjligt för dig att utveckla dina intressen inom ett materiellt område relaterat till programmet och att praktisera de kunskaper och färdigheter som utvecklas genom deltagande i de undervisade modulerna.
Du kommer att tilldelas en avhandlingshandledare för att hjälpa till med planering, genomförande och skrivning av forskningsprojektet.
Universitetet har åtagit sig att tillhandahålla ett brett utbud av modulalternativ där det är möjligt, men var medveten om att även om allt görs för att erbjuda val kan detta vara begränsat under vissa omständigheter. Detta beror på det faktum att vissa moduler har ett begränsat antal platser tillgängliga, som tilldelas efter först till kvarn, förstklassig basis, medan andra har lägsta studentantal som krävs innan de körs, för att säkerställa att en lämplig utbildningskvalitet kan levereras; vissa moduler kräver att eleverna redan har tagit vissa ämnen, och andra är kärnan eller krävs i det program du tar. Moduler kan också vara begränsade på grund av tidtabellskonflikter, och även om universitetet arbetar för att minimera störningar i valet, Vi rekommenderar dig att söka råd från relevant skola om tillgängliga modulval.
Lärande och bedömning
Hur ska jag lära mig?
Du kommer att lära av forskare som bidrar till framtiden för sina områden. Våra kurser återspeglar både kärnidéerna i deras discipliner och samtida debatter, teorier och forskning.
Undervisningsmetoder inkluderar en blandning av föreläsningar, seminarier, självstudier och självstyrt lärande som använder online-resurser, individuellt arbete och gruppuppgifter. Föreläsningar ger i allmänhet en översikt över relevant ämne, introducera nyckelbegrepp eller forskning, och belysa samtida frågor eller debatter. Till skillnad från föreläsningar ger seminarier dig möjlighet att diskutera specifika läsningar, forskning eller ämnen i detalj. Detta gör att du kan konsolidera din förståelse och få feedback om ditt individuella lärande. Seminarier gör det också möjligt för dig att finslipa din kommunikation, presentation och samarbetsförmåga när du deltar i gruppdiskussioner och andra uppgifter.
När samhällsvetenskap utvecklas som svar på den sociala världen, vår läroplan förändras också. Våra studenter spelar en viktig roll i denna utveckling, med Student-Staff Panel som konsulteras om större förändringar och alla studenter genomför modulutvärderingar och en årlig studentundersökning.
Hur får jag stöd?
En personlig handledare guidar dig under hela dina studier och kommer att vara tillgänglig för att diskutera framsteg och ge råd och vägledning om dina akademiska studier. Studentnavet, och kontoret för undervisade program, båda ligger i Glamorgan Building, kan också ge råd om hur du får tillgång till universitetstjänster.
Alla moduler inom kursen använder sig av Cardiff UniversityVirtual Learning Environment (VLE) - Learning Central - där du hittar kursmaterial, länkar till relaterat material och information om bedömningsuppgifter inklusive till exempel bedömningskriterier, länkar till tidigare artiklar (i förekommande fall) och riktlinjer för inlämning av bedömningar.
Ytterligare modulspecifikt stöd ges av seminariehandledare, föreläsare och/eller modulsammankallare. Stöd för avhandlingen ges av en handledare som kommer att träffa dig regelbundet.
Formativ feedback
Formativ feedback är feedbacken som inte bidrar till beslut om progression eller gradklassificering. Målet med formativ feedback är att förbättra din förståelse och lärande innan du slutför din summativa bedömning. Mer specifikt hjälper formativ feedback dig att:
- Identifiera dina styrkor och svagheter och målområden som behöver arbete;
- Hjälp personalen att stödja dig och ta itu med de problem som identifierats med riktade strategier för förbättring.
Formativ feedback ges rutinmässigt i seminarier. För övrigt, moduler kan innehålla specifik formativ bedömning som är utformad för att hjälpa dig att förbereda dig för den efterföljande summativa bedömningen.
Summativ Feedback
Summativ feedback är feedbacken som bidrar till progression eller gradklassificeringsbeslut. Målet med summativ bedömning är att ange hur väl du har lyckats uppfylla de avsedda läranderesultaten för en modul och kommer att göra det möjligt för dig att identifiera de åtgärder som krävs (feed-forward) för att förbättra i framtida bedömningar.
All feedback om kurser tillhandahålls elektroniskt för att säkerställa att den är lättillgänglig och lättläst. Muntlig feedback ges för presentationer men skriftlig återkoppling kommer också att ges om/där presentationen ger ett betydande bidrag till modulmärket.
Feedback på klasstester ges vanligtvis som skriftlig feedback för hela klassen men du kan också diskutera ditt individuella testpapper och märket det tilldelades modulsammankallaren.
Alla märken och feedback görs med hänvisning till relevanta märkningskriterier.
Hur kommer jag att bedömas?
Typiska bedömningsformat inkluderar individuella uppgifter, kurser, projekt, presentationer eller klasstester. Den vanligaste formen av bedömning är produktion av kurser. Tidsfristerna sprids över hela läsåret.
En viktig del av bedömningen är feedback. Feedback finns i alla processer, aktivitet eller information som förbättrar inlärningen genom att ge eleverna möjlighet att reflektera över deras nuvarande eller senaste nivå av uppnåelse eller deras förståelse för ett ämne. Det kan tillhandahållas individuellt eller till grupper och kan ta många former. Det är lyhörd för utvecklingsförväntningarna i våra program och discipliner.
Utbudet av feedback inkluderar en-till-en individuell feedback; generisk feedback; peer feedback; informell feedback; självutvärdering att skicka in tillsammans med bedömningen.
Akademisk personal och kamrater kan använda olika metoder för att leverera dessa typer av feedback: skriftlig feedback; anteckning av en text; muntlig feedback; seminariediskussion.
Programresultat
Vilka färdigheter kommer jag att öva och utveckla?
Kunskap& Förståelse:
Efter avslutad utbildning kommer du att kunna:
- Visa en djup och systematisk förståelse av centrala teorier och begrepp relaterade till utbildningspolitik, organisation och praktik
- Analysera och lokalisera lokala och nationella utbildningsmetoder och -policyer inom deras bredare globala och historiska sammanhang
- Visa en hög kunskapsnivå om metodologiska och etiska överväganden relevanta för att bedriva forskning om utbildningsfrågor
Intellektuella färdigheter:
Efter avslutad utbildning kommer du att kunna:
- Systematiskt identifiera komplexa samband mellan aspekter av pedagogisk teori och policy och praktik (inom utbildning och relaterade områden)
- Kritiskt utvärdera befintlig forskning och stipendium i utbildningsfrågor och göra välgrundade bedömningar mellan konkurrerande fordringar och teoretiska perspektiv
- Redogöra för och kritiskt reflektera över politik och praktik kring komplexa utbildningsfrågor, samt på sambandet mellan utbildning och andra sociala institutioner
- Effektivt samla in, utvärdera, syntetisera och tolka olika former av komplexa data — bland annat i form av en projektavhandling
Professionella praktiska färdigheter:
Efter avslutad utbildning kommer du att kunna:
- Formulera originallösningar för att ta itu med både bekanta och okända problem, för att förbättra utbildningspolitiken och praxis
- Visa kritisk förståelse för evidensbaserade förhållningssätt till utformning, genomförande och utvärdering av utbildningsinsatser
Överförbara/viktiga färdigheter:
Efter avslutad utbildning kommer du att kunna:
- Kommunicera (skriftligt och muntligt) forskningsresultat tydligt till specialistgrupper och icke-specialiserade målgrupper, arbeta i ett internationellt sammanhang, problemlösning, tidshantering, IKT och individuell och lagarbete
- Utvärdera ditt eget arbete och vara självkritisk
Galleri
Karriärmöjligheter
Vi uppmuntrar våra studenter att tänka på livet bortom universitetet från första dagen, erbjuder moduler och stöd för att ge dig en konkurrensfördel när du examen. Att förvandla teori till praktisk tillämpning och ge erfarenhet av arbetslivet är viktiga aspekter av alla våra examensprogram och hjälper till att förbereda våra akademiker för livet efter högre utbildning.
Utexaminerade från detta program kan arbeta inom utbildningsrelaterade områden inom formella eller icke-formella utbildningsorganisationer, i myndigheter och tillsynsmyndigheter, i icke-statliga organisationer inklusive stiftelser och tankesmedjor som arbetar, i välgörenhetsorganisationer, media eller som sociala entreprenörer inom utbildningsområdet.