MSc i rymd och varumärkesidentitet (distansutbildning)
Neapolis University Pafos Distance Learning
Nyckelinformation
Campus läge
Online Cyprus
språk
Engelsk,
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
18 - 24 månader
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 10 000 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2024
Introduktion
Postgraduate Program in Space and Brand Identity är ett unikt, innovativt och tvärvetenskapligt program som utforskar förhållandet mellan rymden och varumärkesidentitet. Det syftar till att främja ett närmare samarbete mellan kreativa relaterade discipliner som arkitektur och affärsrelaterade discipliner som företagsekonomi och marknadsföring. Specifikt erbjuder kursen ett nytt perspektiv på hur man implementerar innovativa varumärkesutrymmen som kommer att förbättra funktionalitet, varumärkesidentitet, produktivitet, kundnöjdhet, etc, samtidigt som den spatiala strukturen anpassas till transpatiala normer och villkor (dvs varumärkesvärden, idéer, filosofier, etc.) ). Således är detta program en innovativ kurs som svarar på behovet för företag, organisationer och designers att ta itu med det komplexa 2000-talets ekonomiska, miljömässiga och sociala utmaningar genom att utnyttja kraften i fysiskt utrymme. Det riktar sig främst till utexaminerade inom arkitektur, inredningsdesign, produktdesign, grafisk design, varumärkesdesign, organisatorisk innovation, varumärkesledning och affärer.
Målet med utformningen av läroplanen är tvådelat. Syftar till att börja med att bekanta studenter från kreativa discipliner med affärsrelaterade aspekter och på så sätt ge dem en konkurrensfördel för design av märkesutrymmen. För det andra syftar till att ge studenter från affärsrelaterade discipliner tillräckliga kunskaper och färdigheter för att förstå och använda utrymme som en marknadsföringsenhet och på så sätt ge dem en konkurrensfördel för att fullt ut omfamna de potentialer som erbjuds.
Idealiska studenter
Programmet riktar sig i första hand till kandidater från arkitektur-, inrednings-, finans-, redovisnings-, ekonomi- och affärsprogram. I synnerhet är den lämplig för:
- arkitekter
- Inredningsdesigners
- Grafiska designers
- Produktdesigners
- Applied Arts
- Museologer
- Kulturella Entreprenörer
- Utvecklare av kommersiella fastigheter
- Tidiga uppstartsföretagare
- Tidiga företagare, för upp- och omkompetens
- Butikschefer
- företagare
- journalister
- Specialiserade platstjänstemän (nöjesparker, nöjesställen, detaljhandelsparker, sportcenter, köpcentra, etc)
Antagningar
Läroplan
Halvtidsbedömning kan ta olika former som beskrivits tidigare som uppsatser, forskningsartiklar, presentationer, litteraturkritik, bokrecensioner etc. under terminen och motsvarar 40% av slutbetyget, medan sluttentamen är 60%. För att studenten ska lyckas med en kurs måste han/hon ta både slutbetyg och halvtidsbedömning med ett betyg på minst 50%. Interaktivitet och formativ bedömning utgör en del av inlärnings- och undervisningsmetodiken.
Termin 1
Termin 2
- Strategier för digital kommunikation och sociala medier
Termin 3
- Avhandling
Programresultat
MSc Space and Brand Identity syftar till att, genom att kombinera både teoretisk kunskap och praktiska tillvägagångssätt:
- Ge eleverna en bred förståelse för rymdens roll som kommunikationsenhet;
- Guide varje elev genom en omfattande förståelse av förhållandet mellan utrymme, identitetsbildning, varumärkesidentitet;
- Guide eleverna att utforska den ömsesidiga förståelsen av disciplinerna arkitektur och affärsverksamhet;
- Ge eleverna teoretiska och praktiska verktyg för att effektivt kunna använda kraften i fysiskt utrymme i verkliga livet;
- Utrusta eleverna med färdigheter och praktiska verktyg för att konceptualisera, analysera och utvärdera utrymmen genom att erkänna trans-spatial ordning (t.ex. varumärkesidentitet, värderingar, policy, etc);
- Ge studenterna teoretiska och praktiska verktyg för att förstå den rumsliga implikationen på mänskligt-spatialt beteende och användarnas uppfattning;
- Utveckla akademiker med en hög grad av multidisciplinära professionella standarder och på så sätt ge våra akademiker en distinkt och holistisk marknadsfördel.
Programmets läranderesultat är följande:
- PLO1. Kombinera teoretisk och praktisk kunskap om förhållandet mellan varumärke, utrymme och identitetsbildning, samtidigt som du interagerar med de olika disciplinerna som är involverade (dvs. arkitektur, inredning och affärer) såväl som med den lokala industrin.
- PLO2. Förstå, analysera och utvärdera branded spaces med tanke på deras transspatiala ordning (dvs. varumärkesidentitet, värderingar, policy, affärsstrategi, etc.) samt deras inflytande på mänskligt-spatialt beteende och användarnas uppfattning.
- PLO3. Tillämpa ett brett utbud av principer och verktyg som krävs för att konceptualisera relationerna mellan varumärkesutrymmen och kunders beteende.
- PLO4. Diskutera rymdens roll som marknadsföringsenhet kritiskt och reflektera över hur fysiskt och virtuellt utrymme kan användas för att gynna näringslivet.
- PLO5. Implementera strategier och skapa synergier mellan de inblandade disciplinerna genom att överväga verkliga fallstudier i ett tvärvetenskapligt ramverk.
- PLO6. Utveckla innovativa affärsmodeller, tillämpa grunderna för entreprenörskap och innovation, affärskommunikation och kritiskt reflektera över grundläggande principer för organisatoriskt beteende och analysera hur dessa principer påverkar beteendet.
- PLO7. Tillämpa tekniker, metoder och verktyg för att bedriva forskning i företag och varumärken med blandade metoder.