Programbeskrivning
MSc "Sport Sustainable Management" syftar till att ge teoretisk och praktisk kunskap om idrottsföretag till studenter som vill utvecklas inom den ekonomiska idrottssektorn.
Programmet ger den teoretiska och ledande kunskap som krävs för en grundlig förståelse av aktuella och framtida frågor inom idrottsområdet. I kontakt med yrkesverksamma från sportsektorn förvärvar eleverna de färdigheter och nätverk som krävs för deras professionella integration i en specifik ekonomisk sektor, med en hög ansvarsnivå.
Många idrottsstrukturer studeras under kursen: idrottsföreningar och federationer, industri, distribution av sportprodukter, evenemangsstrukturer, lokala myndigheter. Flera webbplatsbesök organiseras för att ta äganderätt till frågorna i fältet.MSc Sport Sustainable Management gör det möjligt för studenter:Att förvärva en viktig kunskap om historien, sociologin, miljön och funktionen för den ekonomiska aktiviteten för idrotten i allmänhet, av idrottsorganisationer i synnerhet;
Att förstå de ledande, sociala, juridiska och institutionella frågor som ligger i förvaltningen av idrotten;
För att bemästra morgondagens utmaningar för sportsektorn: ledarpraxis, idrottsetik, idrott i offentlig politik;
Att behärska dataanalysverktygen som är viktiga för att möta den växande och tekniskt krävande konsumenternas efterfrågan inom sportsektorn;
Att vara en kraft för förslag, kreativitet och innovation inom sportbranschen.ESC PAU Business School"}" />© ESC PAU Business SchoolVaraktighet: 18 månader
Startdatum: september
Kostnad: 11 000 €
Slutdatum för anmälningar: 15 juli
Registreringsavgift: 100 €Tillträde:Kandidater (B + 4) eller motsvarande
B + 3 kandidater med yrkeserfarenhet eller erkänd idrottsutövningTräningsmöjligheterDe viktigaste sysselsättningssektorerna är:Sportindustrin
Idrottsorganisationer
De lokala kollektiven
Distribution av sportprodukter
Sport som hobby
SportevenemangAnsvariga positioner rör främst följande funktioner:management:Administration av idrottsstrukturer (klubbar, stadioner etc.)
Administration av små / stora distributionsstrukturer för sportprodukter
Karriärledning inom idrott: från karriärcoaching till omskolning
Ledning av leveranskedjan
Hantering av territoriell sportutveckling: stadsplanering, utarbetande av idrottsetikettfiler
ProjektledningMarknadskommunikation:Strategisk och operativ marknadsföring (digital dimension utnyttjad): sektorsstrategi, marknadsföring av idrottsföreningar
Produktledning
Kommunikationshantering: PR, mediekommunikation
Organisering av idrottsevenemang för företag (arbetsråd, aktieägare) eller idrottsstrukturerFinansiell:Ekonomisk förvaltning av idrottsorganisationer / strukturer
Insamling, sponsring