MSc marknadsföring och konsument psykologi
University of Sussex Business School
Nyckelinformation
Campus läge
Brighton, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 22 500 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Hemstudenter: 12 450 £ per år för heltidsstudenter. Internationella studenter: £ 22,500 per år för heltidsstudenter
Introduktion
Nyckelinformation
- Varaktighet: 1 års heltid
- Startdatum: september 2021
- Ansök senast: 1 augusti 2021 (internationell), 1 september 2021 (Storbritannien)
- Topp 10 i Storbritannien för företag och ekonomi (Times Higher Education World University Rankings 2020)
- 3: e i Storbritannien för årliga forskningsintäkter 2015-2019 (Chartered Association of Business Schools)
- Topp 10 i Storbritannien för psykologi (Times Higher Education World University Rankings by Subject 2021)
Lär dig hur framgångsrika organisationer använder psykologi för att förstå konsumentbeteende och få kompetens att tillämpa psykologi i ett affärssammanhang. Konsumentpsykologi är nyckeln till:
- Förstå köparens beteende
- Gör det möjligt för organisationer att designa innovativa produkter
- Skapa effektiva kommunikationsmeddelanden.
Denna kurs förbereder dig för karriärer som bygger på båda disciplinerna - oavsett om du vill arbeta med marknadsföring eller tillämpa psykologiska teorier i näringslivet. Dina studier kulminerar i ett forskningsprojekt som överbryggar marknadsföring och psykologi.
Du kommer att dra nytta av akademisk expertis och branscherfarenhet från School of Psychology och University of Sussex Business School .
Ackreditering
University of Sussex Business School är ackrediterat av EQUIS, det mest omfattande institutionella ackrediteringssystemet för handels- och ledarskolor. Ackreditering säkerställer en noggrann kvalitetskontroll, jämförelse med internationella standarder och erkänns över hela världen.
Vi kommer att göra alla rimliga ansträngningar för att förse dig med de kurser, tjänster och faciliteter som beskrivs i detta prospekt. Vi kan dock behöva göra ändringar på grund av betydande störningar, till exempel som svar på COVID-19. |
Ingångskrav
Brittiska krav
Gradskrav
- Du bör normalt ha en högre avancerad klass (2.1) grundutbildning eller högre.
Ämnesspecifika krav
- Din examen kan vara i alla ämnen. Du kan också övervägas till kursen om du har andra yrkeskvalifikationer eller erfarenhet av motsvarande ställning.
Internationella krav
Engelska språkkrav
- IELTS (Academic): Standardnivå (6,0 totalt, inklusive minst 5,5 i varje komponent).
Engelska språkstöd
- Om du inte uppfyller de engelska språkkraven för din examen kan du kanske ta en förkurs.
Antagningsinformation för sökande
Hur man ansöker
- Du ansöker till Sussex med vårt doktorandapplikationssystem.
Personligt uttalande
- Ja. Du måste skicka ett personligt uttalande som en del av din ansökan.
moduler
Vi planerar att köra dessa moduler läsåret 2021/22. Det kan dock finnas ändringar i dessa moduler som svar på COVID-19, eller på grund av personalens tillgänglighet, studenternas efterfrågan eller uppdateringar av vår läroplan. Det kanske inte går att ta vissa modulkombinationer på grund av tidsplaneringsbegränsningar. Vi ser till att informera våra sökande om väsentliga ändringar av moduler vid första tillfället.
Kärnmoduler
Kärnmoduler tas av alla elever på kursen. De ger dig en solid grund i ditt valda ämne och förbereder dig för att utforska de ämnen som intresserar dig mest.
Höstundervisning
Vårundervisning
- Avancerad marknadsanalys
- Tillämpa psykologi i affärs- och policysammanhang
- Samtida tillämpningar inom konsumentpsykologi: Neuromarketing och Beyond
- Marknadsetik och samhälle
- Psykologiska metoder för marknadsföring och konsumentforskning
Sommarundervisning
alternativ
Förutom dina kärnmoduler kan du välja alternativ för att bredda dina horisonter och skräddarsy din kurs efter dina intressen. Den här listan ger dig en smak av våra alternativ som hålls under översyn och kan ändras, till exempel som svar på studenternas feedback eller den senaste forskningen.
Även om det är vårt mål att studenter ska ta sina föredragna kombinationer av alternativ, kan detta inte garanteras och kommer att omfattas av schemaläggning. Alternativ kan grupperas och i så fall kommer eleverna att kunna välja ett visst antal alternativ från det urval som finns i en viss grupp.
Vårundervisning
- Förvaltning av förhandlingar
- Marknadsföring och kommunikation i den digitala eran
- Strategisk varumärkeshantering
Vår- och sommarundervisning
- Empiriskt projekt inom konsumentpsykologi
- Empiriskt projekt inom marknadsföring och konsumentpsykologi
Avgifter och stipendier
avgifter
- Hemstudenter: 12 450 £ per år för heltidsstudenter
- Kanalöarna och Isle of Man-studenterna: 12 450 £ per år för heltidsstudenter
- Internationella studenter: £ 22,500 per år för heltidsstudenter.
Om du är en självfinansierad internationell student måste du betala en studieavgift.
Hur kan jag finansiera min kurs?
stipendier
Vårt mål är att säkerställa att varje student som vill studera hos oss kan trots finansiella hinder, så att vi fortsätter att locka till sig begåvade och unika individer.
Arbetar medan du studerar
Vårt karriär- och anställningscenter kan hjälpa dig att hitta deltidsarbete medan du studerar.
Karriärer
Vår marknadsföring och konsument psykologi MSc öppnar karriärmöjligheter inom marknadsföring och psykologi. Förbered dig på en rad roller, inklusive i:
- Snabbt rörliga konsumentvaror (FMCG)
- Retail marknadsföring
- Brandhantering
- kommunikationer
- Public relations
- Marknadsundersökning
- Hantering av konsumentinsikt
- Konsulttjänster
- Varu- och tjänsteinnovation
- Social marknadsföring och kanalhantering.
Karriärmöjligheter
Vår MSc inom marknadsföring och konsumentpsykologi öppnar karriäralternativ inom både marknadsföring och psykologi. Förbered dig på en rad roller inklusive i:
- Snabba konsumtionsvaror (FMCG)
- Retail marknadsföring
- Hantering av varumärke
- Kommunikation
- PR
- Marknadsundersökningar
- Hantering av konsumentinsikter
- Konsulttjänster
- Innovation av varor och tjänster
- Social marknadsföring och kanalhantering
Galleri
Läroplan
Vi planerar att köra dessa moduler under läsåret 2023/24. Det kan dock finnas ändringar i dessa moduler som svar på COVID-19, eller på grund av personalens tillgänglighet, studenternas efterfrågan eller uppdateringar av vår läroplan. Det kanske inte är möjligt att ta vissa modulkombinationer på grund av tidsplaneringsbegränsningar. Vi ser till att meddela våra sökande om väsentliga ändringar av moduler så snart som möjligt.
Kärn moduler
Kärnmoduler tas av alla studenter på kursen. De ger dig en solid grund i ditt valda ämne och förbereder dig för att utforska de ämnen som intresserar dig mest.
Höstens undervisning
- Köparens beteende
- Klassisk och samtida socialpsykologi
- Forskningsförmåga i psykologi
Spring undervisning
- Avancerad marknadsföringsanalys
- Tillämpa psykologi i affärs- och policysammanhang
- Samtida tillämpningar inom konsumentpsykologi: Neuromarketing och bortom
- Marknadsetik och samhälle
- Psykologiska metoder för marknadsföring och konsumentforskning
Sommar undervisning
- Affärsanalys rapport
Alternativ
Vid sidan av dina kärnmoduler, du kan välja alternativ för att bredda dina horisonter och skräddarsy din kurs efter dina intressen. Denna lista ger dig en smak av våra alternativ, som hålls under granskning och kan förändras, till exempel som svar på studenternas feedback eller den senaste forskningen.
Även om det är vårt mål för studenter att ta sina önskade kombinationer av alternativ, detta kan inte garanteras och kommer att vara föremål för tidtabell. Alternativ kan grupperas och i så fall, eleverna kommer att kunna välja ett visst antal alternativ från urvalet som finns i en viss grupp.
Spring undervisning
- Hantering av förhandlingar
- Marknadsföring och kommunikation i den digitala eran
- Strategisk varumärkeshantering
Vår- och sommarundervisning
- Empiriskt projekt i konsumentpsykologi
- Empiriskt projekt inom marknadsföring och konsumentpsykologi
Vi kommer att göra alla rimliga ansträngningar för att förse dig med de kurser, tjänster och faciliteter som beskrivs i detta prospekt. Vi kan dock behöva göra ändringar på grund av betydande störningar, till exempel som svar på COVID-19.
Antagningar
Ranking
- 1:a i Storbritannien för årlig forskningsinkomst 2020/21 (Chartered Association of Business Schools)
- 13:a i Storbritannien för Business and Economics (The Times Higher Education World University Rankings by Subject 2022)
- =14:a i Storbritannien för psykologi (The Times Higher Education World University Rankings by Subject 2022)
Studieavgift för programmet
Stipendier och finansiering
Stipendier
Vårt mål är att säkerställa att varje student som vill studera hos oss kan trots ekonomiska hinder så att vi fortsätter att attrahera begåvade och unika individer.
Jobbar medan du studerar
Vårt Careers and Employability Center kan hjälpa dig att hitta deltidsarbete medan du studerar.