MSc-marknadsföring med avancerad praxis

Allmänt

2 tillgängliga platser
Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

MSc Marketing with Advanced Practice är ett akademiskt utmanande och strategiskt relevant program i avancerad marknadsföringsstudie, med särskild tonvikt på entreprenörskap. Elementet Advanced Practice erbjuder eleverna möjlighet att få värdefull erfarenhet av arbetsmiljön.

Programmet är utmärkande för att utforska ledande tänkande från vetenskapliga källor, tillsammans med en kursplan som är rik på praktisk tillämpning av marknadsföring. Det har utformats i samarbete med ledande marknadsförare från branschen för att ta itu med den strategiska vikten av att företag måste bli mer marknadsföringsfokuserade och mer professionella och entreprenörsmässiga i marknadsföringspraxis.

Kursen ger en akademisk inblick som utbildar, utvecklar och förbättrar den professionella kompetensmarknadsföringen och affärsstudenter och kommer att förbereda dig för mellanledningen och ledande möten inom marknadsföring inom offentlig, privat och social ekonomi.

This photo is free for public use. ❤️ If you do use this photo, Please credit in caption or metadata with link to "www.useproof.com".

Studenterna kommer att ha möjlighet att utveckla kunskap, färdigheter och insikt inom följande områden:

  • Ge en avancerad studie av företag och ledning med ett särskilt fokus på marknadsföring
  • Förbereda och / eller utveckla studenter för en karriär inom marknadsföring och affärer genom att underlätta utvecklingen av förbättrade överförbara färdigheter som krävs för marknadsförvaltning på olika nivåer
  • Utveckla elevernas förmåga att tillämpa kunskap och kritisk förståelse för marknadsföring och affärer på komplexa frågor, både systematiskt och kreativt, för att förbättra företagande marknadsföring och affärspraxis
  • Förbättra elevernas livslångt lärande och personlig utveckling för att arbeta med självriktning och originalitet och bidra till företag och samhälle i stort
  • Kritiskt utvärdera tillämpningen och effekterna av marknadsföringsteorier och begrepp till praktiska marknadsföringsproblem
  • Utveckla starka överförbara färdigheter logiskt resonemang, kreativt tänkande, effektiv kommunikation och förmågan att kritiskt utvärdera samtida frågor
  • Förvärva de färdigheter som krävs för att utforma, utforma och genomföra ett omfattande forskningsprojekt
  • Odla högt utvecklade livslångt lärande och en uppskattning för fortsatt personlig och professionell utveckling, genom självstyrt och reflekterande lärande

Avancerad praxis

Det obligatoriska elementet Advanced Practice i detta program äger rum efter att du har studerat de undervisade modulerna på magisternivån och gör det möjligt för dig att genomföra en 15-veckors lång praktik, eller ett tillämpat konsultprojekt, som arbetar med en verklig organisation med ett levande affärsproblem. Detta ger dig möjlighet att få erfarenhet av arbetsmiljön och / eller praktisk erfarenhet av de "verkliga världen" -frågor som de som för närvarande bedriver marknadsföring står inför.

Stegmodulen Advance Practice är ett utmärkt sätt att implementera ditt lärande och därmed förbättra din anställbarhet. Det ger dig också en förbättrad kunskap om arbetsplatsen som underlättar avslutningen av din avhandling. Observera att om du gör en praktik kan detta betalas eller obetalda.

Lär ut metoder

De undervisningsmetoder som används är utformade för att utveckla såväl professionella som praktiska färdigheter och lägga tonvikt på grupparbete och erfarenhetsinlärning. Föreläsningar, seminarier, workshops, gästtalare, med branschspecifik kunskap, riktad läsning, elektroniska resurser och fallstudier kombineras för att erbjuda en unik och givande inlärningsmiljö. Genom att använda vanliga studiegrupper uppmuntras eleverna att arbeta i samarbete och lära av erfarenheterna från andras arbetssituationer.

Förutom din tid i klassen, cirka 12 timmar per vecka, kommer du att förväntas delta i cirka 30 timmars självstudietid per vecka.

Du får undervisning av erfarna lärare som kommer att ta med den praktiska affärsrelaterade erfarenheten i klassrummet så att eleverna kan förstå hur företag fungerar i den verkliga världen.

Du har tillgång till Blackboard, vår online inlärningsmiljö, där du kan få tillgång till modulresurser och läslistor som hjälper dig att förbereda för lektioner och självstudier.

bedömning

Alla moduler är 100% bedömda av kursen.

Karriär och forskarutbildning

Studenter bör vara berättigade att ansöka om marknadsföringsställningar i offentliga och privata organisationer. Dessutom har de färdigheter som förvärvats genom att genomföra programmet inspirerat vissa att starta egna företag.

Den genomsnittliga startlönen för doktorander i marknadsföring är £ 21 461, den genomsnittliga lönen för en marknadschef är £ 37 305, ett äldre varumärke eller produktchef tjänar en genomsnittslön på £ 48,296 och den genomsnittliga lönen för en marknadschef är 77 799 £.

Ingångskrav

Sökande måste inneha minst:

  • En 2: 2 (andra klass) examen eller internationellt motsvarande, i vilken disciplin som helst

Under exceptionella omständigheter, om du inte uppfyller behörighetskraven ovan men har betydande och betydande erfarenhetsinlärning, kan du kanske ansöka som en icke-standardiserad sökande.

Alternativt kan du vara berättigad att studera vår utökad MSc-marknadsföring med avancerad praxis som integrerar vårt examensbevisprogram för att möjliggöra inträde för studenter som motsvarar en standardexamen (tredje klass, godkänd eller ordinarie). När du har slutfört Pre-Masters Graduate Certificate med ett lägsta totalvärde på 50%, kommer du att garanteras progression till MSc Marketing.

Engelska språkkrav

Sökande måste uppfylla våra allmänna inträdeskrav samt uppfylla specifika krav.

De allmänna inträdeskraven är något av följande:

  • IELTS 6.0 utan bandvärde mindre än 5,5, eller motsvarande
  • HKDSE English Language - Klass 4 totalt med inte mindre än 3 i någon av de fyra underkunskaperna
  • Indian Standard XII English - Minimum 70% (endast i Central Board of Secondary Education (CBSE) eller Indian Certificate in Secondary Education (ICSE))
  • WAEC - C6

Om du inte har de obligatoriska IELTS kan du vara berättigad att studera på våra Pre-Sessional-program.

Om du har IELTS 5.5, med högst en poäng på 5,0, kan du vara berättigad att studera på vårt Pre-Sessional Standard-program.

Om du har IELTS 5.0, med högst en poäng på 4,5, kan du vara berättigad att studera på vårt Pre-Sessional Plus-program.

Studieavgift för 2020/21

  • Storbritannien / EU: 8 150 £

Internationella studenter:

  • London: 18 000 £
  • Birmingham: 16 500 £

Observera att de angivna avgifterna endast är för din undervisning och inte inkluderar kostnaden för några kursböcker som du kan välja att köpa, brevpapper, boende etc. Som studentstudent i Ulster University London och Birmingham har du också tillgång till vår bibliotek på campus och en rad resurser för e-lärande.

De moduler du studerar kan kräva att du köper ytterligare kursböcker för kursen och du bör vara beredd att köpa några extra texter, vi rekommenderar att du tillåter ytterligare £ 180 under din kurs.

Vad betalar min undervisning för?

  • Din undervisning i klassen - detta inkluderar seminarier, föreläsningar och självstudier
  • Tillgång till faciliteter inklusive datorer, Wi-Fi, skrivare, skåp, multitro rum, tyst studieutrymme och sociala områden.
  • Vår bibliotekstjänst - både på campus och en omfattande onlinekatalog över resurser
  • Karriär- och anställbarhetstjänst som ger hjälp med CV, ansökningar och förberedelse av intervjuer genom workshops, drop-ins och 1-2-1 möten
  • ACE-teamet (Academic Community of Excellence) som är här för att stödja dig med dina studier och uppgifter
  • Studenteraktivitetsföreningen (SAA) - som organiserar evenemang på campus, rabatterade sightseeingresor och hjälper studenter att skapa och driva samhällen
Senast uppdaterad Aug 2020

Om skolan

Ulster is a university with a national and international reputation for excellence, innovation and regional engagement. We make a major contribution to the economic, social and cultural development of ... Läs mer

Ulster is a university with a national and international reputation for excellence, innovation and regional engagement. We make a major contribution to the economic, social and cultural development of Northern Ireland and play a key role in attracting inward investment. Our core business activities are teaching and learning, widening access to education, research and innovation and technology and knowledge transfer. Läs mindre
london , birmingham + 1 Mer Mindre