MSc marknadsföring psykologi

Allmänt

Programbeskrivning

Marknadsföring Psykologi MSc

Förstå konsumenternas beteende och utveckla innovativa affärslösningar. Utforska sociala förändringar och spännande teorier.

Nyckelinformation

  • Namn: Marknadspsykologi
  • Kvalifikation: MSc
  • Nivå: Postgraduate
  • Studieform: Heltid
  • Varaktighet: 12 månader
  • Undervisningsavgifter: £ 18,000 *
  • Stipendier: Ja *
  • Nästa startdatum: september 2018
  • Framtida startdatum: september 2019
  • Utbildning utomlands: Nej
  • Validering: Regent's University London

* Mer information finns i avsnittet avgifter och ekonomiskt stöd nedan.

Översikt

Vår MSc Marknadspsykologi är utformad för att utveckla morgondagens varumärkesstrateger, senior varumärkeschefer och senior marknadsforskare. Vi uppnår detta genom att sammanföra två relaterade discipliner för vilka Regents internationellt kända är: psykologi och marknadsföring.

Detta program kommer att utrusta dig med kunskaper och kunskaper för att förstå dagens trender och förutse framtiden.

Vi strävar efter att utveckla din intellektuella integritet, kritiska tänkande och dina avancerade forskningsförmåga, så att du anger ditt valda yrke som marknadschef och varumärkesexpert med förmågor som vanligtvis är förknippade med en avancerad vetenskaplig utbildning.

Omfattar nya discipliner som digital antropologi, beteendemässig ekonomi och neuro-marknadsföring, kommer vårt program att positionera dig i framkant av din bransch. Du kommer att undersöka sociala förändringar, framväxande debatter och spännande teorier, undersöka varumärken som psykologiska och kulturella föremål.

Även om programmet är inriktat på viktiga områden inom marknadsföring psykologi är omfattningen bred: du kommer att utbilda dig med ett antal nyckelöverförbara färdigheter, vilket ger dig flexibiliteten att välja mellan en rad karriärmöjligheter på hög nivå.

Strukturera

Längd

På MSc Marknadspsykologin bedriver du tre studieperioder, var och en består av 60 högskolepoäng, totalt 180 poäng.

Programmet består av kärnmoduler under första och andra terminen, med val av två valfria moduler under tredje terminen.

moduler

Kärnmoduler

  • Varumärken, annonser och ambitioner
  • Tvärkulturella aspekter av marknadspsykologi
  • Entrepreneurial Marketing Strategy
  • Individuell marknadsföring (B2I)
  • Psykologi för konsumentbeteende
  • Forskningsmetoder
  • Professionell praxis (placering)
  • Avhandling

Dessutom väljer du en av följande valfria moduler:

  • Ledarskap, Förlovning och Motivation
  • Marknadskommunikation

Undervisning

Bedömningsstruktur

Programmet bygger på ett brett spektrum av bedömningstyper för att återspegla disciplinernas karaktär och ge dig en tillräcklig möjlighet att framgångsrikt visa prestation på programmet enligt din föredragna lärandestil.

Detta inkluderar akademiska uppsatser, forskningsaktiviteter, rapporter, presentationer, reflekterande rapporter, intervjuer, grupparbete och levande projekt. Alternativa bedömningar ges om möjligt för studenter med funktionshinder.

Du kommer också att delta i självbedömning och peer-bedömning.

Studiemetoder

En rad undervisnings-, inlärnings- och bedömningsmetoder används för att stödja dig på programmet. Dessa inkluderar föreläsningar, seminarier, workshops, fältforskning, laboratorieexperiment, fallstudier, gruppprojekt och individuella och grupptutorials.

Föreläsningar och seminarier är den vanligaste leveransmetoden. Även om dessa fungerar med antagandet att det inte finns någon förkunskapskunskap om ämnet är det en förväntan att du kommer att komplettera kunskapen och färdigheterna som förvärvats under kontakttiden med din egen ytterligare självständiga inlärning som styrs av ditt lärande. Dessa kommer att omfatta refererade artiklar, seminarielitteratur och andra valda nyckeltexter inom marknadsföring, psykologi och relaterade discipliner.

Du kommer att förväntas delta i föreläsningar, seminarier, workshops och presentationer av gästtalare, som alla ger dig en solid grund för lärande. Vid Regent tror vi att inlärningsteknologin borde vara ett komplement snarare än ett ersättare för levande undervisning och personlig inlärningsutbyte. För att komplettera dina studier görs materialet tillgängligt på din virtuella läromiljö (VLE), Blackboard. Vi har ett dedikerat, prisbelönt Learning Technology Team.

Bland de andra metoderna för att lära sig på programmet är:

Orientering

I början av programmet kommer du att delta i en induktion som ger dig de nödvändiga förväntningarna för det kommande året. I början av varje modul får du en tidtabell och en lista med läsreferenser. Varje modulhandledare tillhandahåller individuellt och gruppsupport för dig under din modul.

Gästhögtalare och workshops

Programmet bygger på många nya discipliner som digital antropologi och neuro-marknadsföring. Därför innehåller vårt undervisningsteam specialister så att du kan lära dig direkt av experterna.

Gästhögtalare är regelbundet inblandade i programmet för att ge akademiker och praktiker stöd för dina moduler. I själva verket har programmet inkluderat en "Guest Lecturer Series" som består av en rad olika branschexperter utformade för att ge sina perspektiv på specifika ämnen.

Fältundersökning

Du får möjlighet att genomföra originalfältforskning som innebär att man observerar konsumenternas och varumärkets beteende. Du kommer att analysera dina fynd och dra slutsatser med ett erkänt samhällsvetenskapligt förhållningssätt och kunna tydligt identifiera de praktiska affärsapplikationerna för din forskning.

Laboratorieexperiment

Socialvetenskapliga experter värderar laboratoriet som en plats för forskning, eftersom det ger en hög grad av kontroll, vilket tillåter experiment. Experimentet är en specifik teknik inom forskning som ger en hög grad av pålitlighet och validitet. Du kommer att ha möjlighet att genomföra formella experiment i labbet och analysera resultaten med hjälp av lämpliga metoder, inklusive statistik. Du kommer att kunna identifiera de praktiska affärsapplikationerna för din forskning.

Studenter med funktionshinder

Vissa klasser levereras i undervisningsrum som nås via trappor. Om du har ett tillstånd som påverkar din rörlighet och du behöver golvrum eller rum med hissåtkomst rekommenderas du att kontakta handikappansvarig.

Ingångskrav

Akademiska krav

En Regents utbildning ger dig en hög personlig uppmärksamhet, och detta börjar från det ögonblick du ansöker om att studera hos oss. Vi vill förstå vem du är och vad dina färdigheter och intressen kan vara - vi är intresserade av din potential och dina tidigare prestationer. Vi granskar varje ansökan fullständigt och på dess individuella meriter, med tanke på alla dina färdigheter, intressen och attribut. Typiskt kommer vi att erbjuda ett erbjudande till en student som håller en lägsta andraklass (2: 2) UK Honours grundutbildning i marknadsföring, psykologi eller verksamhet från en erkänd institution. Andra likvärdiga internationella kvalifikationer från erkända institutioner kommer att godtas.

Vi välkomnar också ansökningar från kandidater som inte uppfyller de grundläggande inmatningskriterierna som beskrivs ovan. För att kunna accepteras för exceptionell registrering måste du:

  • En 2: 2 grad i något ämne och två års relevant arbetslivserfarenhet i en organisatorisk miljö ELLER en relevant yrkeskvalifikation (t.ex. MCIM) och tre års relevant arbetslivserfarenhet
  • Ge ett personligt uttalande av 1000 ord som beskriver dina skäl för att ansöka, och hur din tidigare erfarenhet är relevant för det program du ansöker om
  • Var beredd att delta i en intervju med Postgraduate Admissions Panel

Engelska språkkrav

September 2018

Vi behöver bevis på engelska färdighet. Till exempel ber vi om:

  • IELTS: Total poäng på 6,5, med 6,0 ​​eller högre i alla 4 beståndsdelarna
  • Pearson's Test for English (PTE): Total poäng på 58, med 51 eller högre i varje enskild komponent
  • TOEFL IBT: Totalpoäng 80 (Vi accepterar inte TOEFL från sökande som kräver visering av Tier 4, eftersom den här kvalifikationen inte längre accepteras av Storbritanniens Visas and Immigration Department (UKVI)
  • A-nivå / GCSE / IGCSE engelska: betyg C / 4 eller högre (för IGCSE-certifikat, ange kompletterande certifieringsbevis med fördelning av komponentkvaliteter)
  • International Baccalaureate: Betyg 5 i A1 eller A2 engelska på högre eller standardnivå

Denna lista är inte uttömmande, vi kommer att se över de engelska kvalifikationer som du har som en del av din ansökan och vara i kontakt om vi behöver något ytterligare.

För sökande som vill förbättra sin engelska språkkunskaper, se vår engelska kurser.

Test på campus på campus

För erbjudandeinnehavare i London kan vi tillhandahålla ett kostnadsfritt engelska diagnostiskt test på campus. Detta prov måste ordnas i förväg. Observera, detta är ett diagnostiskt test för Regent's University London .

avgifter

Avgifter september 2018

  • Årlig studieavgift: £ 18,000
  • Hem / EU-förskott: £ 1.000 (återbetalas ej)
  • Förskottsbetalning utanför EU: 4 000 £ (återbetalas ej)

Kursavgifter fastställs för universitetets räkenskapsår som löper från 1 augusti till 31 juli. Årsavgifter för studenter som påbörjar studier under våren kommer att spänna över budgetåren. Vår- och höstavgifter kommer att faktureras till den kurs som gäller för den terminen.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Regent's University London is London's only independent, not-for-profit university, with a highly cosmopolitan community based in royal Regent's Park and Marylebone.

Regent's University London is London's only independent, not-for-profit university, with a highly cosmopolitan community based in royal Regent's Park and Marylebone. Läs mindre