MSc spelutveckling och design
University of Lincoln
Nyckelinformation
Campus läge
Lincoln, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Internationella studenter. | Hem/EU-studenter: £7 900
Introduktion
MSc Games Development and Design är utformad för att bygga på elevernas befintliga datorprogrammeringsfärdigheter och ge dem kunskap och expertis för att utveckla samtida videospel med hjälp av en mängd avancerade verktyg och plattformar som virtuell verklighet.
Branschkontext är en viktig aspekt av detta program, och studenterna kan studera speldesignämnen som är tillämpliga för att arbeta inom sektorn och för självständigt spelskapande, samt bekanta sig med forskningstekniker som är lämpliga för fortsatta forskarstudier.
Kursen är inspirerad av arbete och forskning av akademisk personal som är specialiserad på spel, med en kombination av branscherfarenhet och forskningsbakgrund inom relevanta områden. Denna miljö ger en rik källa av input och perspektiv, samt många möjligheter till konstruktiva och kreativa multidisciplinära interaktioner.
Gästföreläsare från spelföretag och andra relaterade områden bidrar till Frontiers of Games Research-modulen. Detta är utformat för att hjälpa studenter att utveckla branschperspektiv och bättre förbereda dem för anställning eller vidare studier.
Hur du studerar
Denna kurs består av en rad kärnmoduler, inklusive avancerad programmering; Virtual och Augmented Reality för spel; Frontiers of Games Research, Prototyping and Evaluation for Games; Avancerad grafik; och Speldesignmetoder och tillvägagångssätt. Studenter kan också välja från ett antal valfria moduler som täcker en rad specialiserade ämnesområden.
Modulen Forskningsmetoder är utformad för att täcka de grundläggande färdigheter och bakgrundskunskaper som behövs för att bedriva forskning inom detta område. Studenter kan sedan genomföra ett betydande forskningsprojekt med fokus på ett område av särskilt personligt och professionellt intresse, genom omfattande mjukvaruimplementering och utveckling av en avhandling.
Studien på forskarnivå omfattar en betydande del av självständiga studier, där man utforskar det material som tas upp i föreläsningar och seminarier. Som en allmän vägledning, för varje timme som spenderas i klassen förväntas eleverna tillbringa minst två till tre timmar i en självständig studie.
För mer detaljerad information, vänligen kontakta programledaren.
Moduler
- Avancerad programmering (kärna)
- Frontiers of Games Research (Core)
- Prototyper och utvärdering för spel (kärna)
- Forskningsmetoder (MSc Computer Science) (Core)
- Forskningsprojekt (kärna)
- Virtual och Augmented Reality för spel (Core)
- Avancerad artificiell intelligens (alternativ)†
- Avancerad maskininlärning (tillval)†
- Avancerad mjukvaruteknik (tillval)†
- Molnutveckling (alternativ)†
- Avancerad grafik (kärna)
- Speldesignmetoder och tillvägagångssätt (kärna)
- Cross-Platform Development (M) (alternativ)†
- Cybersäkerhet (M) (alternativ)†
† Vissa kurser kan erbjuda valfria moduler. Tillgången på valfria moduler kan variera från år till år och kommer att vara beroende av att minsta studentantal uppnås. Detta innebär att tillgängligheten av specifika valfria moduler inte kan garanteras. Valfritt modulval kan också påverkas av personalens tillgänglighet.
Hur du bedöms
Studenter på programmet kan bedömas på olika sätt, inklusive klassens prov, kurser, projekt och undersökningar.
Forskningsprojektet i slutskedet gör det möjligt för eleverna att ytterligare specialisera sig och slutföra ett arbete av betydande komplexitet.
University of Lincoln :s policy för bedömningsfeedback syftar till att säkerställa att akademiker kommer att returnera bedömningar under kursen till studenter omedelbart - vanligtvis inom 15 arbetsdagar från inlämningsdatumet.
Forskning Informerad
Studenter vid School of Computer Science undervisas av akademiker med specialisterfarenhet inom områden inklusive datorseende och medicinsk bildbehandling, autonoma system och robotik, molnberäkning, datavetenskap och spelberäkning.
School of Computer Sciences mycket aktiva forskningscentra är fokuserade på världsledande utvecklingar inom datorseende, robotik och autonoma system, och agri-food-teknik, med starka kopplingar till många industriella samarbetspartners och andra universitet runt om i världen. Vi strävar efter att införliva så mycket av vår forskning som möjligt i vår undervisade läroplan och vi ger eleverna möjligheter att engagera sig i vår spännande spetsforskningsverksamhet.
Specialfunktioner
På Lincoln investerar vi ständigt i vårt campus eftersom vi strävar efter att tillhandahålla den bästa inlärningsmiljön för våra studenter. Oavsett studieområde strävar universitetet efter att säkerställa att studenter har tillgång till specialistutrustning och resurser, för att utveckla de färdigheter de kan behöva i sin framtida karriär.
Tekniska resurser för datavetenskap inkluderar forskningsanläggningar och laboratorier, arbetsstationer med fullständiga programvaruplattformar för utveckling och en rad utrustning för utlåning, inklusive Oculus Quest och andra VR-plattformar, smartphones och robotar.
Avgifter och finansiering
För berättigade studenter finns det fler sätt än någonsin att finansiera din forskarutbildning, oavsett om du vill göra en undervisad eller forskarkurs. För dem som vill genomföra en masterkurs kan studenter i Storbritannien ansöka om ett lån som ett bidrag till kursen och levnadskostnaderna. Lån är också tillgängliga för dem som vill genomföra doktorandstudier. Universitetet erbjuder ett antal stipendier och finansierade studentskap för dem som är intresserade av forskarutbildning.
Programspecifika tilläggskostnader
För varje kurs kan du upptäcka att det tillkommer extra kostnader. Dessa kan vara med hänsyn till de specifika kläder, material eller utrustning som krävs. Vissa kurser ger dig möjligheter att genomföra fältarbete eller studiebesök. Där dessa är obligatoriska kommer kostnaden för resa och boende att täckas av universitetet och ingår därför i din avgift. Om dessa är frivilliga kommer du normalt att behöva betala dina egna kostnader för transport, boende och allmänna levnadskostnader.
När det gäller läroböcker ger universitetet studenter som anmäler sig med en omfattande litteraturlista och du kommer att upptäcka att vårt omfattande bibliotek har antingen material eller virtuella versioner av de kärntexter som du måste läsa. Men du kanske föredrar att köpa några av dessa till dig själv och du kommer att stå för denna kostnad.
Behörighetskrav 2022-23
Första eller andra klass hedersexamen i en disciplin som involverar en betydande del av datorprogrammering, såsom datavetenskap, teknik eller andra naturvetenskapliga och tekniska ämnen.
Om du har studerat utanför Storbritannien och är osäker på om din kvalifikation uppfyller ovanstående krav, besök våra landssidor för information om motsvarande kvalifikationer.
Utländska studenter kommer att behöva visa engelska språkkunskaper motsvarande IELTS 7.0 totalt, med minst 5.5 i varje element. Denna kvalifikation måste ha erhållits innan du skickar in din ansökan.
För information om andra engelska språkkvalifikationer som vi accepterar, besök sidan Engelska krav .
Om du inte uppfyller ovanstående IELTS-krav, kanske du kan ta del av en av våra kurser i engelska och akademiska studier . Dessa specialistkurser är utformade för att hjälpa studenter att uppfylla de engelska språkkraven för deras avsedda studieprogram.
Karriärmöjligheter
Som en av världens största underhållningsindustrier kan spelsektorn ge en givande och stimulerande karriär. Studenter i detta program har chansen att utveckla färdigheter som behövs av branschen, och kursen syftar till att utveckla mångsidiga yrkesverksamma som kan frodas inom ett brett spektrum av områden och sysselsättningsdestinationer.
Antagningar
Läroplan
Hur du studerar
Denna kurs består av en rad kärnmoduler, inklusive avancerad programmering; Virtual och Augmented Reality för spel; Frontiers of Games Research, Prototyping and Evaluation for Games; Avancerad grafik; och Speldesignmetoder och tillvägagångssätt. Studenter kan också välja från ett antal valfria moduler som täcker en rad specialiserade ämnesområden.
Modulen Forskningsmetoder är utformad för att täcka de grundläggande färdigheter och bakgrundskunskap som krävs för att bedriva forskning inom detta område. Studenterna kan sedan genomföra ett omfattande forskningsprojekt med fokus på ett område av särskilt personligt och professionellt intresse, genom materiell implementering av programvara och utveckling av en avhandling.
Studien på forskarnivå involverar en betydande del av självständiga studier och utforskar materialet som behandlas i föreläsningar och seminarier. Som en allmän guide förväntas eleverna spendera minst två till tre timmar i en oberoende studie för varje timme som spenderas i klass.
För mer detaljerad information, vänligen kontakta programledaren.
moduler
- Avancerad programmering (Core)
- Frontiers of Games Research (Core)
- Prototyping och utvärdering för spel (Core)
- Forskningsmetoder (MSc Computer Science) (Core)
- Forskningsprojekt (Core)
- Virtuell och förstärkt verklighet för spel (Core)
- Avancerad artificiell intelligens (alternativ)†
- Avancerad maskininlärning (tillval)†
- Avancerad mjukvaruteknik (tillval)†
- Molnutveckling (alternativ)†
- Avancerad grafik (Core)
- Speldesignmetoder och tillvägagångssätt (Core)
- Cross-Platform Development (M) (alternativ)†
- Cybersäkerhet (M) (alternativ)†
† Vissa kurser kan erbjuda valfria moduler. Tillgången på valfria moduler kan variera från år till år och kommer att vara beroende av att minsta studentantal uppnås. Detta innebär att tillgängligheten av specifika valfria moduler inte kan garanteras. Valfritt modulval kan också påverkas av personalens tillgänglighet.
Hur man bedöms
Studenter på programmet kan bedömas på en mängd olika sätt, inklusive prov i klassen, kurser, projekt och undersökningar.
Forskningsprojektet i slutskedet gör det möjligt för eleverna att ytterligare specialisera sig och slutföra ett arbete av betydande komplexitet.
University of Lincoln policy för bedömningsfeedback syftar till att säkerställa att akademiker kommer att returnera bedömningar under kursen till studenter omgående - vanligtvis inom 15 arbetsdagar efter inlämningsdatumet.