Keystone logo

8 Masterexamen (MSc) Program i Forskning inom marknadsföring 2024

Filter

Filter

  • Masterexamen (MSc)
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
  • Forskning inom marknadsföring
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (8)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Masterexamen (MSc) Program i Forskning inom marknadsföring

Civilingenjör eller civilingenjörsexamen är en avancerad nivå program. Målet är att ge fördjupade studier inom ett valt område. Program inkluderar vanligen en blandning av klassrummet och praktiskt arbete inom området.

Vad är en MSc i Marketing Research? Detta program är en fördjupad studie av marknadsföring och hur det påverkar både konsumenter och företag. Ideologin bakom marknadsföringsstrategier studeras, tillsammans med att titta på hur olika metoder påverkar konsumenternas köpvanor. Eleverna tar vanligtvis kurser i konsumenternas beteende, psykologi, rådgivning och forskningsmetoder. Programmet är utformat för att hjälpa eleverna att förstå marknadsföring beteenden och det inflytande de har. Genom specialiserade studier, eleverna kan få en mer grundlig förståelse för hur marknadsföring fungerar och hur det kan användas i olika industrier.

Slutföra en marknadsundersökning magisterprogram tillåter individer att lära sig att planera marknads forskningsprojekt och tillämpa de kunskaper de har lärt sig att verkliga situationer. De kan avancera i sina karriärer för att arbeta i forskningssidan av marknadsföring där idéer utvecklas och testas.

Kostnaden för ett program kommer att variera. Varje skola har ett unikt program, vilket innebär att kostnaderna är inte samma sak från skola till skola. Den bästa källan till information om kostnaden är en skola finansiella stödet kontor.

Akademiker i en MSc i marknadsföring Forskningsprogram är beredda att arbeta i företag, branschorganisationer, forskningsanläggningar och akademiker. Utexaminerade kan välja att hålla sig med forskar kroppshållningar eller utöka sin karriär i förvaltningen. Vissa potentiella titlar jobb inkluderar marknadschef, konsumentanalytiker, forskningschef, strategisk planerare, annonskonto planerare och marknadsanalytiker.Dessutom studenter är på väg till högt uppsatta positioner, såsom verkställande direktör eller Chief Marketing Officer.

Om du arbetar i marknadsföring och vill utöka dina kunskaper eller avancera din karriär, sedan en MSc i Marketing Research kan vara ett bra val för dig. Sök efter ditt program nedan och kontakt direkt upptagande kontor skola ditt val genom att fylla i täten formen.