Keystone logo

2 Masterexamen (MSc) Program i Internationell marknadsföring i Kina för 2024

Filter

Filter

  • Masterexamen (MSc)
  • Kina
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
  • Internationell marknadsföring
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (2)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    Masterexamen (MSc) Program i Internationell marknadsföring

    Internationell marknadsföring innebär att man använder marknadsföringsmetoder och principer på global nivå. Studenter på detta område har ofta möjlighet att studera ämnen som internationell marknadsföring, strategier, global ekonomi, statlig reglering, inriktning och resursfördelning.

    Den Kina högre utbildning för ett par år har röstats fram som en av de bästa bland de asiatiska länderna. Detta land har över 150 både offentlig och privat ägda universitet distribution på alla provinser i Kina. Den högre utbildningen är forskningsbaserade.

    En MSc, eller en masterexamen i naturvetenskap, är en internationellt erkänd akademisk examen som visar på skicklighet och kunskap inom ett visst ämne. De flesta masterprogram tar cirka fyra år att slutföra, och därefter börjar en del att arbeta medan andra fortsätter sina studier på ännu högre nivå.