Keystone logo

3 Masterexamen (MSc) Program i Marknadsföring i Finland för 2024

Filter

Filter

  • Masterexamen (MSc)
  • Finland
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (3)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Popular degree type

Popular study format

Popular education type

Masterexamen (MSc) Program i Marknadsföring

Marknadsföringsprogram kan ge studenterna särskilda färdigheter och kunskaper såsom att lära dem att identifiera målgrupper, ta fram prissättningsstrategier, utveckla tjänster och produkter och använda reklammetoder för att nå lämpliga konsumenter.

Det formella systemet för högre utbildning i Finland är 7-3-2-2 mönstret. Universitetet tar två år i yrkesutbildning eller teknisk utbildning och slutligen två år före högskoleutbildning. Finland har också flera offentliga såväl som privata universitet som har möjliggjort tillgång till högre utbildning för studenter.

En MSc, eller en masterexamen i naturvetenskap, är en internationellt erkänd akademisk examen som visar på skicklighet och kunskap inom ett visst ämne. De flesta masterprogram tar cirka fyra år att slutföra, och därefter börjar en del att arbeta medan andra fortsätter sina studier på ännu högre nivå.