Keystone logo

Masterexamen (MSc) Program i Marknadsföring i Indien för 2024

Filter

Filter

  • Masterexamen (MSc)
  • Studier i marknadsföring
Studiefält
    Arkitekturstudier (0)Biovetenskap (0)Designstudier (0)Energistudier (0)Företagsekonomi (0)Generella studier (0)Hotell och turism (0)Humaniorastudier (0)Hållbarhetsstudier (0)Ingenjörsstudier (0)
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Popular education type

Masterexamen (MSc) Program i Marknadsföring

Marknadsföringsprogram kan ge studenterna särskilda färdigheter och kunskaper såsom att lära dem att identifiera målgrupper, ta fram prissättningsstrategier, utveckla tjänster och produkter och använda reklammetoder för att nå lämpliga konsumenter.

Hittade i södra delen av Asien, är Indien näst mest befolkade landet i världen med ungefär 1,27 miljarder människor. Indien har fyra typer av universiteten, Centrala universitet, statliga universitet, Anses universitet och privata universitet som består i över 550 institutioner.

En MSc, eller en masterexamen i naturvetenskap, är en internationellt erkänd akademisk examen som visar på skicklighet och kunskap inom ett visst ämne. De flesta masterprogram tar cirka fyra år att slutföra, och därefter börjar en del att arbeta medan andra fortsätter sina studier på ännu högre nivå.